שתף קטע נבחר

38 יום אחרי הצונמי: 9 ניצולים נמצאו על אי בודד

הניצולים, ששהו על אחד מאיי אנדמן, איבדו את דרכם לאחר שנמלטו מגלי הענק. הם אכלו אגוזי קוקוס וצדו חיות, וכך הצליחו לשרוד 38 ימים עד שהגיעה משלחת החילוץ המיוחלת

בדיוק כשנדמה היה שאסון הצונמי כבר סיפק לעולם את כל הטרגדיות האנושיות והניסים המופלאים שיכולים היו להתרחש, על אי קטן ונטוש באיי אנדמן שבהודו, נמצאה אתמול (ד') עדות לעוד נס אמיתי: תשעה גברים ונשים הצליחו להינצל מהאסון ושרדו לבדם בטבע במשך 38 ימים.

 

הקבוצה נתגלתה על ידי משלחת של משטרת הודו שהגיעה לאי המרוחק "קאמבל ביי", כדי לחפש גופות של הרוגי האסון. המשלחת נחתה בנקודה הדרומית ביותר באי והחלה לסרוק אותו לכיוון צפון. לאחר שעברה מרחק של כ-12 קילומטרים, פגשו השוטרים בקבוצת הניצולים.

 

"הם ישבו בתוך היער ונחו מתחת לעצים", סיפר מפקד המשלחת, "כשהם ראו אותנו הם פשוט התחילו לרוץ לעברנו מבלי להגיד ולו מילה אחת".

 

לדבריו, "הם נראו מאוד שמחים לראות אותנו, אבל לא היו צעקות שמחה מכל סוג שהוא. הם לא התחבקו, או בכו או צעקו. הם פשוט לא הוציאו קול".

 

הניצולים, שהמבוגר שבהם הוא בן 65, והצעירה שבהם היא ילדה בת 11, הם תושביו של כפר קטן הממוקם בחופו המערבי של האי. הם סיפרו כי כאשר ראו את גלי הצונמי מתקרבים, הם נמלטו לתוך האי וטיפסו על גבעה גבוהה. כשהגלים עברו, הם המשיכו ללכת, ואיבדו את דרכם בתוך היער.

 

חברי הקבוצה, שחצו במסעם את האי לרוחבו והגיעו כמעט לקצהו המזרחי, סיפרו כי ניזונו בעיקר מאגוזי קוקוס ומחיות בר שהצליחו לצוד.

 

שניים מבין הניצולים נמצאו כשהם סובלים מהתייבשות, ואושפזו בבית חולים בהודו. שבעת הניצולים האחרים הועברו למחנה פליטים של ניצולי האסון.

 

לפני כשבועיים התגלה ניצול נוסף מהצונמי, ששהה לבדו על אי באיי ניקובר. הוא סיפר אז למחלצים כי במשך 25 הימים שעברו מאז האסון ועד לחילוצו, הוא ניזון מאגוזי קוקוס.

 

מספר ההרוגים הכולל באסון הצונמי מגיע לכמעט 290 אלף. עוד מאות אלפים נוספים הוכרזו נעדרים, וקיים חשש שרבים מהם לא זכו לאותו גורל מאיר פנים שלו זכו תשעת הניצולים מאיי אנדמן.


פורסם לראשונה 02/02/2005 22:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הדס שטרום
איי אנדמן לפני האסון
צילום: הדס שטרום
צילום: איי פי
ההריסות שנותרו אחרי גלי הענק
צילום: איי פי
מומלצים