שתף קטע נבחר

חרזי לקראת הדרבי: "הייחוד של המשחק - באווירה שבו"

שחקני מכבי חיפה עוד מאמינים שהיציעים יהיו מלאים בדרבי מול הפועל, אבל האוהדים בעיר מגלים אדישות לא אופיינית לקראת המפגש העירוני. חסארמה: "מכבי חיפה זה ליגה אחרת". בסוף השבוע - שוב רוססו כתובות נאצה באצטדיון קרית אליעזר

הדרבי של חיפה כבר לא ממקד תשומת לב כבעבר. האלופה הירוקה מובילה את ליגת העל בהפרש עצום ובדרך סלולה ובטוחה לאליפות נוספת. בצד השני נמצאת העולה החדשה הפועל חיפה, שהדרדרה למקום האחרון, אוהדיה דורשים לפטר את המאמן ניר לוין ורק גיבוי ראוי להערכה מצד הבעלים יואב כץ שומר על שקט מסוים. כל זה, בתוספת מזג אוויר סגרירי, הרחיק את האוהדים מהקופות ורק מאות בודדות ל כרטיסים נמכרו עד כה.

 

אבל כידוע לכל אוהד כדורגל - לדרבי חוקים משלו, וככל ששעת המשחק מתקרבת עולה רמת הדריכות. לאורך השבוע הפך אצטדיון קרית אליעזר אתר ריסוס כתובות נאצה עבור אוהדי שתי הקבוצות, וכך גם בסוף השבוע. בליל שבת רוססו כתובות נאצה באצטדיון, ככל הנראה על ידי אוהדי מכבי חיפה. יממה קודם לכן רוססו כתובות על ידי אוהדי הפועל חיפה בגנות יריבתה העירונית. במשטרת חיפה פתחו בחקירה לאחר שצילמו את הכתובות, אולם בינתיים לא נעצרו חשודים במעשה. ממשטרת חיפה נמסר כי ישנה היערכות מיוחדת לקראת המשחק בשל אופיו הטעון ממילא.

 

קטן: "מכבדים את הפועל חיפה, למרות מצבם"

 

מאמן מכבי חיפה, רוני לוי, יהנה מסגל כמעט מלא בדרבי. אריק בנאדו חזר להתאמן באופן מלא ויחזר לשחק כבלם, אלון חרזי יוסט בחזרה לעמדת המגן. ניר דווידוביץ' יחזור לשער במקומו של תום אלמדון שמילא את מקומו בהצלחה כשהיה פצוע. לוי עדיין מתבלט בין וואליד באדיר למיכאל זנדברג. ג'ובאני רוסו ממשיך באימונים אישיים ולא יכלל בסגל.


מכבי חיפה בפוזה שגרתית (צילום - רוני שיצר)

 

גם אוהדיה הוותיקים של מכבי חיפה אמרו כי בניגוד לעבר, הפעם לא מורגשת תכונה מיוחדת והדגישו כי חסרה להם מאד האווירה של פעם. שחקני הקבוצה, לעומתם, אופטימיים ומאמינים שאיצטדיון קריית אליעזר יהיה מלא. "העונה הקהל שלנו צריך רק להגיע למשחק וליהנות ממכבי חיפה", אמר יניב קטן. "אני חושב ששבת המגרש יהיה מלא ואף אוהד של מכבי חיפה לא יישאר בבית".

 

על המשחק עצמו אמר קטן: "אנחנו מכבדים את הפועל חיפה למרות מצבם וכל השחקנים שלנו יתנו מאתיים מעצמם. אנחנו צריכים להתכונן טוב למשחק למרות שכולם חושבים שאנחנו באים לטייל". לשאלה האם הוא חושב שאייל ברקוביץ' יחזור למכבי חיפה אמר קטן: "אחרי קריירה כזאת גדולה ברקוביץ' יבוא לפה? אם כן אני חושב שהוא רק ייהנה".

 

רוני לוי: "אנחנו שואפים לנצח בכל משחק, בטח כשמדובר בדרבי שהוא משחק מיוחד וחשוב לנו מאוד. אני חושב שבמשחקים האחרונים, למרות התוצאות הנמוכות, הגענו להרבה הזדמנויות ואם היינו מנצלים אותן יכולנו לכבוש גם שלישיות, רביעיות או חמישיות".

 

אלון חרזי אמר לאחר האימון המסכם שנערך תחת גשם שוטף: "אנחנו השחקנים עושים מבחינתנו את כל ההכנות הדרושות לדרבי. אני מקווה שגם היציעים יהיו מלאים כי הייחוד של משחק כזה הוא באווירה שלו". על היכולת של הקבוצה בתקופה האחרונה אמר המגן הוותיק: "כבר חמישה משחקים אנחנו מנצחים בתוצאות מינימליות. אי אפשר לתת הצגות כל משחק, וצריך לזכור שאנחנו לא משחקים מול קונוסים, אלא מול קבוצות שנלחמות ובאות לשחק מולנו כדורגל, וכך אני מאמין שיהיה גם מול הפועל חיפה".

 

הרכב משוער: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, אריק בנאדו, ווסקלי גונזאלבס, חיים מגרלשווילי, חבייר דיירסאו, עידן טל, וואליד באדיר (מיכאל זנדברג), גוסטבו בוקולי, יניב קטן, רוברטו קולאוטי.

 

הפועל חיפה: האוהדים שרפו צמיגים וקראו נגד לוין

 

לאדומים צרות משלהם. כ-20 אוהדי הפועל חיפה הגיעו לאימון הקבוצה ביום חמישי והביעו את מחאתם כנגד המשך העסקתו של המאמן ניר לוין. זאת, לאחר שהבעלים יואב כץ הודיע ביום רביעי שלוין ימשיך בתפקידו, לא לפני שגישש אצל לופא קדוש ורן בן שמעון.


יואב כץ ורוני דורה. אין שקט אצל האדומים (צילום - גיל נחושתן) 

 

האוהדים הזועמים שרפו צמיגים וקראו קריאות נגד לוין וההנהלה. בכוונת האוהדים להגיע לאצטדיון כשהם לבושים בחולצות שחורות ולהניף שלטים לאות מחאה. לוין עצמו מסרב להגיב על התנהגות האוהדים ועל התנהגות הבעלים יואב כץ כלפיו בשבוע האחרון. מהרכב הקבוצה בשבת ייעדר החלוץ האורוגוואי המורחק, דניאל גוטיירס. ג'ף טטואנה שאינו כשיר במאה אחוז, קיים אימון חלקי. 

 

הקשר סאלח חסארמה שיחזור לשחק אחרי שריצה עונש הרחקה, אמר: "מכבי חיפה זו קבוצה מליגה אחרת, אבל זה כדורגל ומה שיפה זה שאי אפשר לקבוע תוצאה מראש. נבוא מוכנים, נעשה את המכסימום וננסה לצאת מהמצב הזה. מי שיגיד שכל מה שקרה השבוע לא משפיע עלינו משקר, אבל היום הבהירו לנו שניר לוין נשאר ואין מה לחשוב על זה. ביחד נעזור להוציא העגלה מהבוץ".

 

בנוגע להתנהגות האוהדים אמר חסארמה: "האוהדים גם עודדו אותנו באימון וביקשו שנילחם בשבת. זה יפה מאד שהם באים לאימונים. הם יכולים להגיד מה שהם רוצים, אבל המאמן נשאר. חשוב מאד שיבואו לעודד, כי הקבוצה היא לא רק של ניר לוין, אלא של כולם". בנוסף לחסארמה, יחזור גם אלירן אלקיים שריצה עונש הרחקה נגד מ.ס אשדוד.

 

הרכב משוער: שגיא שטראוס; רמי עזיז, איב יובלדיו קיטוטלי, אלירן אלקיים, איסלם כנען; סאלח חסארמה, מאיר בן מרגי, מזואה אנסומבו, כפיר לייבוביץ', גיל ורמוט; ג'ף טטואנה.


פורסם לראשונה 03/02/2005 18:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי רוט
דווידוביץ'. חוזר לשער
צילום: יוסי רוט
מומלצים