שתף קטע נבחר

מה עושים נגד ניתוקים באינטרנט?

על חייגן שמנתק את האינטרנט, הג'אווה שנחסם ב-wap של אורנג' ושני מקרים שונים ברכישה באולסייל: הטלוויזיה המטעה והמסך הזול. מדור צרכנות שבועי

1. בעיית ניתוקים

 

ניתוקים מן האינטרנט יכולים להיגרם בשל סיבות רבות, שונות ומשונות, אך יותר ויותר גולשים מדווחים לנו על הבעיה בעת האחרונה. ר' סבור כי בעיית הניתוקים אצלו מתרחשת בשל חייגן של אינטרנט זהב. "הייתי מחובר כמה שנים דרך הכבלים ואינטרנט זהב בחיבור מהיר וקבוע (ללא חייגן) עד שלפני כמה חודשים גיליתי שאני לא מצליח להתחבר לאינטרנט", הוא מספר לנו.

 

"לאחר ששום דבר לא עזר, התקשרתי לתמיכה של הכבלים. לאחר שהמוקדנים בדקו, הם טענו באוזניי כי הבעיה אצל הספקית. פניתי לאינטרנט זהב, והם הסבירו שמעתה ואילך אני מחויב להתחבר עם חייגן. מאותו יום שהתקנתי את החייגן, המצב נהיה יותר גרוע. כלומר ניתוקים בלי סוף, תקיעות של המחשב, בעיות בגלישה וכן הלאה.

 

"מאחר ואני טכנאי מחשבים במקצועי, עשיתי את כל הבדיקות האפשריות על מנת לבדוק למה אני לא מצליח להתחבר. הפעלתי מחדש את המחשב, בדקתי וירוסים ורוגלות והחלפתי כרטיס רשת וכבלים. אך בכל פעם שהתקשרתי, הם נפנפו אותי בטענה שהמחשב שלי הוא הבעיה (למרות שהסברתי להם שעד החייגן לא היו לי בעיות בכלל) עשיתי הכל כדי לוודא שבאמת החייגן הוא הבעיה (החלפתי אפילו מחשב חדש אחר שברשותי) אבל הם לא שינו את דעתם ולא רצו לבטל לי את החייגן.

 

ר' ביקש להתנתק מהשירות אך אנשי החברה אמרו לי כי מאחר ותקופת ההתחייבות לא הסתיימה, ייאלץ לשלם קנס כספי. מאז חלפו כמה חודשים, במהלכם הוא סובל מניתוקים נמשכים, שנפתרים, לזמן מה, רק עם הפעלה מחדש של המחשב בכל פעם.

 

תגובת אינטרנט זהב

 

"הבעיה בה נתקל הלקוח מדי פעם אינה נוצרת על ידי חייגן ההתקשרות לאינטרנט, אלא מ'תקיעה' של המחשב עצמו, להערכתנו נובעת בעיה זו מבעיה כלשהי במערכת ההפעלה או מבעיית פרוטוקולים במערכת ההפעלה.

 

כמו כן, משתמש הלקוח בחומרה חדשה (נתב) אשר התקין באופן עצמאי ושלא עברה את כל בדיקות האיכות והתאימות על ידי חברתנו. חייגן התקשרות, שהוא צורת ההתחברות הנפוצה בכל העולם ומוצעת גם בישראל על ידי ספקיות האינטרנט המובילות, אינו המקור לניתוקים, יתר על כן, החייגן נותן חיווי מיידי בעת קיומה של בעיית התחברות כלשהי. סביר להניח כי חיווי זה הוא שגורם ללקוח לחשוב כי הבעיה נובעת מהחייגן. נוסיף ונציין כי חברת אינטרנט זהב תיצור שוב קשר עם הלקוח על מנת לנסות לסייע לו לפתור את הבעיה לשביעות רצונו".  

 

מפניות נוספות שהתקבלו לאחרונה ב-ynet, מתברר כי בעיית הניתוקים מאפיינת גולשים רבים שהתקינו רשת ביתית וגולשים באינטרנט באמצעות נתב. כאשר גולשים אלה מתקשרים לתמיכה הטכנית של ספקי האינטרנט, נאמר להם כי אינם מספקים תמיכה בנתבים. ראוי כי ספקי האינטרנט ישנו את עמדתם. מאחר ורשתות ביתית הופכת במהירות לסטנדרט, חוסר תמיכה בנתבים משמעותה שירות חסר לעשרות אלפי גולשים.

 

2. האם אורנג' חוסמת יישומים?

 

ג' רכש מכשיר ברשת אורנג' מסוג motorola E398 (מסמך PDF). לצערו הרב, הוא לא הצליח להוריד לטלפון משחקים מאתרים שונים.

 

"לפי המדריך שהורדתי מהאתר, לפי תשובות שענו ממוטורולה דרך המייל ולפי שיחה טלפונית שביצעתי עם נציג מטעמם, גבר בי החשש כי חברת פרטנר חוסמת אפשרויות בתוכנת המכשיר. במקרה זה מדובר ב-java app loader, המאפשר להוריד אל המכשיר ולהתקין ידנית משחקים או אפליקציות ג'אווה", הוא כתב לנו.

 

"מדוע האפשרויות שמופיעות במכשיר מלכתחילה לא מופיעות במכשירים בארץ?", הוא תוהה, "האם הם הגבילו את התכונות כדי לאלץ את הלקוח להוריד משחקים ואפליקציות רק מהאתר שלהם ובכך למנוע ממנו את האפשרויות המקוריות שלהן הוא זכאי?"

 

התגובה של אורנג'

 

מאיר דויטש, מנהל קשרי חוץ ופנים של אורנג': "אנחנו לא מגבילים אף טלפון. כולל זה של מוטורולה E398. אורנג' בדקה את תקינות המכשיר דרך אתר חיצוני, חופשי הקרוי iwap. לא נתקלנו בשום מגבלה של המכשיר וגם אין שום מגבלה מצידנו. הסברה היא שישנן בעיות שעלולות להיווצר דרך ה-wap gateway - שרת שמתרגם את הגלישה ל-Wap. כלומר, יכול להיות שאין קונפיגורציה מתאימה בכל המערך בין המכשיר וה-wap gateway, אך זו לא מגבלה יזומה. יש את בדרך גם את מערכות ההפעלה ויכול להיות שמשהו בקשר ביניהן משתבש".

  

3. אולסייל א' - טלוויזיה מטעה

 

בתאריך 29 לינואר רכש שמוליק ישראל מקלט טלוויזיה 21 אינץ' מתוצרת JVC מדגם AV-21E3 מחנות של אולסייל הממוקמת בצומת הסירה אשר בהרצליה. "את המפרט הטכני של הטלוויזיה ראיתי באתר של אולסייל ", הוא סיפר, "אך לאחר שהגעתי הביתה וחיברתי את הטלוויזיה, הבחנתי בכך שרמקול אחד לא עובד".

 

מפרט הטלוויזיה המפורסם באתר, מדבר על רמקולים ולא על רמקול. "הסקתי כי מדובר בתקלה במכשיר. שוחחתי עם חברת 'רטפון' נותנת האחריות, ושם למרבה הפלא נודע לי, כי קיימים שני סוגי מכשירים. הראשון עם רמקול אחד והשני עם שניים. איני מעוניין במכשיר שרכשתי אלא בטלוויזיה בעלת שני רמקולים. אני מקווה, שלא מדובר בהטעיה מכוונת, שכן המוכרים לא יידעו אותי על שני סוגי המכשירים".

 

מאתר אולסייל נמסר: "בשל המבנה של הטלוויזיות של JVC, רואים כביכול שמלפנים ישנם שני רמקולים. דיברנו עם מר ישראל, הבהרנו לו כי ישנן בשוק הרבה טלוויזיות שמראות ארבעה או חמישה רמקולים אבל בעצם רק רמקול אחד עובד. משום שהייתה כאן אי הבנה, אנחנו ניקח את הטלוויזה חזרה ונחזיר לו את מלא הכסף".

 

אולסייל ב' - האם מותר לאתרי מסחר לבטל עסקאות?

 

ע' גלש אל אתר אולסייל, ונתקל במכרז שהדהים אותו: "ביום חמישי שעבר, פורסם מכרז קבוצתי על מסך 17 אינץ' של חברת LG. המחיר היה מדהים - 144 שקל. נרשמתי למכרז וזכיתי".

 

לאחר שזכה, הסתבר לע' מנציג שירות של אולסייל כי המחיר בסך 144 שקל, נרשם בטעות ועקב המחיר הנמוך המכרז מבוטל. רציתי לברר האם האופן שבו בוטל המכרז הינו תהליך חוקי?"

 

התשובה היא כן. תקנון החברה מציין כי: "הנהלת המכרז הפומבי OLSALE שומרת לעצמה את הזכות לבטל מכרז. באם יתברר לה שחלה תקלה מהותית בתקשורת ואו בעיה טכנית אחרת שמנעה ממשתמשים את היכולת להוסיף ולהתחרות במכרז באופן תקין מכרז יבוטל רק כאשר מדובר בבעיה טכנית המונעת מהגולשים להשתתף במכרז".

 

מאתר אולסייל נמסר: "הייתה תקלת תקשורת. אנחנו בודקים כרגע את מהות השגיאה עם החברה שמנהלת את העניינים הטכניים באתר. את תוצאות הבדיקה נקבל בעוד כשבועיים, כאשר לאחר שנברר מה בעצם מה הייתה השגיאה, נמסור הודעה בנפרד לכל הגורמים. בכל מקרה, אם ההנהלה הטכנית תודיע כי לא הייתה שגיאה, אלא זו טעות שלנו, נכבד את המכירה ואותם אנשים יזכו". 

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: computers@y-i.co.il .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים