שתף קטע נבחר

קאיה ריו - עכשיו עם 5 דלתות

קאיה ממשיכה בהשקה המדורגת של הריו הקומפקטית . כעת מגיעה תורה של גרסה אירופאית. אצלנו? היבואן מעדיף בשלב זה להתמקד בסדאן

לפני שבועות ספורים, כאשר חשפה קאיה את הריו החדשה בדטרויט, סיפרנו שהגרסה האירופאית תערוך בכורה בתערוכת ז'נבה. ואכן, פחות מעשרה ימים לפני פתיחת התערוכה החשובה ביותר בתעשיית הרכב, מציגה קאיה את גרסת חמש הדלתות לריו, למעשה תצורת מרכב עבור השוק האירופאי. היבואן מעדיף בשלב זה שלא לעסוק באפשרות הגעתה לארץ, ומעדיף להתמקד בגרסת הסדאן, עם ארבע דלתות.

 

קצרה, שונה, אחרת

 

כצפוי, הריו הקומפקטית קצרה מאחותה המשפחתית, שנחשפה בארה"ב. אורכה עומד על מעט פחות מארבעה מטרים, לעומת 420 ס"מ לסדאן. והטענה הבאה של קאיה מסבירה בדיוק מדוע. היצרנית הקוריאנית, שהבטיחה בשנים האחרונות להציג רכב בכל קטגוריה, מבהירה עם חשיפת הריו הזו כי יש לה סוף סוף מתחרה ראויה למכוניות סופר-מיני אירופאיות.


יחד עם זאת, מעניין לגלות כי הריו שנחשפה עתה שונה מהותית במראה מדגם התצוגה שהקדים אותה בתערוכת פאריז האחרונה. בעיקר מדובר בקו שמשת צד ושילובו בקורה האחורית. גם הדלת ויחידות התאורה האחוריות שונות. בחזית הוחלפו יחידות התאורה כדי לייצר האחדה משפחתית עם הפיקנטו, האחות הקטנה. הממד שנותר כנראה זהה הוא בסיס הגלגלים - 250 ס"מ.

 

פרטים נוספים אין בינתיים, לפחות לא רשמיים. מה שברור הוא שיהיו צמד מנועי בנזין (בנפח 1.4 ו-1.6 ליטר), ויחידת טורבו-דיזל אחת (1.5 ליטר). מנועי הבנזין והדיזל יוצעו עם תיבה ידנית, הבנזין גם עם אוטומט.

 

מתי (ואם בכלל) אצלנו?

 

ייצור הריו עבור השוק האירופאי מתוכנן להתחיל באפריל, כך שאין סיכוי ריאלי שהמכונית תנחת כאן בשנת הדגם 2005. הגיוני יותר יהיה להמתין לה באולם התצוגה בסביבות החודשים יולי-אוגוסט (כדגם 2006). היבואן הבהיר לנו כי גרסת הסדאן חשובה הרבה יותר, וכי בינתיים לפחות אין כל החלטה לגבי יבוא גרסת חמש הדלתות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה ריו - גם בחמש דלתות
קאיה ריו - עם ארבע
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים