שתף קטע נבחר

והזבל של השנה הוא... "אשה חתול"

הסרט בו מככבת האלי ברי זכה אמש בפרס הראזי לסרט הגרוע ביותר. ברי שזכתה בפרס השחקנית הפגינה הומור עצמי ובאקט נדיר הגיעה לקבל את הפסלון

האלי ברי, שכבר זכתה לאחוז בפסלון אוסקר, הגיעה אמש (שבת) למה שנחשב לנקודת השפל בקריירה של כל שחקן – זכייה בפרס הראזי. "אלוהים", זייפה ברי התרגשות, "מעולם בחיי לא חשבתי שאהיה כאן, זוכה ב'ראזי'. לא ששאפתי אי פעם להיות כאן, אבל תודה".

 

ברי הוכרזה כשחקנית הגרועה ביותר לשנת 2004 על משחקה בסרט הכושל "אשה חתול", שגם לקח את פרס הסרט הגרוע בטקס השנתי ה-25 של פרסי ה"ראזי", המוענקים מדי שנה יום אחד לפני פרסי האוסקר לזבל האמיתי של הוליווד.

 

ברי היא זוכת האוסקר הראשונה שקיבלה את הכבוד המפוקפק וזכתה גם בפסלון פטל הזהב שמעניק ארגון הראזי. היא גם הראשונה שהגיעה לקבל אותו מאז עשה זאת טום גרין שזכה על תפקידו ב"אחי, איך דפקו אותך!" ב-2001. ברי, שלבשה שמלה שחורה פשוטה, הסבירה מדוע החליטה להגיע לטקס. "כשהייתי ילדה, אמא שלי אמרה לי שאם אתה לא יודע להיות מפסידן טוב, אין סיכוי שתוכל להיות מנצח טוב", אמרה. עם זאת, הוסיפה, "אני מקווה שלעולם לא אראה את האנשים האלה יותר!".

 

הנשיא בוש זכה בפרס השחקן הגרוע על הופעתו במסגרת קטעי ארכיון בסרטו התיעודי של מייקל מור "פרנהייט 11/9". מזכיר המדינה דונלד רמספלד נבחר כשחקן המשנה הגרוע ביותר על הופעתו באותו סרט, והופעתה הקצרה של בריטני ספירס בסרט זיכתה אותה בפרס שחקנית המשנה הגרועה.

 

ארנולד שוורצנגר, שוויתר על הוליווד לטובת משרת מושל קליפורניה, נבחר כלוזר הגדול של 25 שנות הראזי, פרס מיוחד שניתן לשחקנים שקיבלו את המספר הגדול ביותר של מועמדויות ראזי מבלי לזכות בפרס. גם הפעם הוא הפסיד, בקטגורית שחקן המשנה שבה היה מועמד על "מסביב לעולם ב-80 יום".

 

פרסי הראזי, שנבחרים על ידי 675 מצביעים, הוענקו גם לסרטים הגרועים ב-25 השנים האחרונות: בדרמה – "הקרב על כדור הארץ", בקומדיה – "אהבה מחוץ לחוק" ("Gigli") ובמוזיקה – "From Justin to Kelly". פרסים נוספים הלכו ל"סקובי דו 2" על סרט ההמשך הגרוע ול"אשה חתול" עבור הבמאי הגרוע (פיטוף) והתסריט הגרוע.

 

מייסד הארגון ג'ון וילסון, שנוהג להתאכזר לזוכים נצחיים כסילבסטר סטאלון ומדונה, לא עשה זאת במקרה של ברי, אליה הוא חש סימפתיה. הוא ציין ש"אשה חתול" הוא תוצאה של צעד מוטעה בקריירה. "אל תטעו. היא שחקנית מוכשרת מאוד, אשה יפה מאוד, שרק עשתה טעות", אמר, "אנחנו לא משמיצים את ברי כאדם, אנחנו רק אומרים שצר לנו שהיא בחרה לעשות את זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברי ב"אשה חתול". שחקנית, סרט, במאי, תסריט
צילום: איי פי
שוורצנגר. שוב הפסיד
צילום: איי פי
צילום: איי פי
לופז ואפלק. הקומדיה הגרועה ב-25 שנות ראזי
צילום: איי פי
צילום: איי פי
בוש. השחקן הגרוע
צילום: איי פי
לאתר ההטבות
מומלצים