שתף קטע נבחר

פוליסת ביטוח חדשה לבעלים של כלבים נושכים

20 אלף איש ננשכים בארץ מדי שנה על ידי כלבים - פוליסה חדשה מציעה ביטוח מפני תביעות נזיקין עד לסכום של מיליון דולר. האם זה כדאי?

הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם - כל עוד הוא לא נשך אותו. אם ידידכם הטוב נשך מישהו, אתם עלולים למצוא עצמכם בצרה צרורה. סביר להניח שמי שסבל את נחת שיניו של כלבכם בוודאי יגיש נגדכם תביעת נזיקין.

 

 

מדי שנה ננשכים בארץ 20-15 אלף בני אדם על ידי כלבים, כך שביטוח נגד תביעות שייגרמו בגלל הולכי על ארבע הוא אופציה שכדאי לשקול. אומנם מי שיש לו ביטוח דירה, מכוסה - חלקית לפחות - מפני תביעות של אנשים שננשכו על ידי כלבו. אבל הביטוח הזה מוגבל רק לתחום חצרותיו של בעל הכלב, וסכום הכיסוי אינו גדול - בין 100 אלף שקל ל-500 אלף שקל, תלוי בסוג הכלב ובמידת הסיכון שחברת הביטוח מייחסת לו. כשמדובר בגזעים המסוכנים כמו רוטוויילר, אמסטף ודוברמן, יש חברות ביטוח שכלל אינן מוכנות לבטח את בעליהם מפני תביעות צד ג'. חברות אחרות מגבילות מאוד את סכום הביטוח )לא יותר מ-100 אלף שקל (וגובות השתתפות עצמית גבוהה של 1,500 שקל.

 

אם מדובר בכלבים רגועים יותר סכום הביטוח יכול להגיע עד 500 אלף שקל, וההשתתפות העצמית תהיה 400-350 שקל בלבד. חברת הביטוח ישיר זהב (שירביט) יצאה בתוכנית המאפשרת לכם לבטח את עצמכם נגד הנזקים שבהם עלול לסבך אתכם ידידכם הטוב, גם הוא מסוג הכלבים האסורים". סכום הביטוח בתוכנית הזו הוא עד מיליון דולר. חוץ מזה, יעשו לכלבכם גם ביטוח חיים עד לסכום של 5,000 שקל למקרה של תאונה (בתנאי שגילו של הכלב אינו עולה על 8 שנים). ההשתתפות העצמית בביטוח (לא מותנה בגובה הסכום המבוטח) היא 200 שקל.

 

בכל מקרה, כדאי לדעת שהביטוח אינו מכסה נזקים שייגרמו בגלל מעשה בזדון של המבוטח (למשל, לא כדאי לשסות את הכלב במישהו. הביטוח אינו מכסה זאת). גם כאשר הכלבים משמשים למטרות שמירה, הפוליסה אינה תקפה.

 

בפוליסה נקבעו שלושה סוגי תעריפים לפי רמת הסיכון של הכלב המבוטח: בעלי כלבים גדולים ומסוכנים ישלמו פרמיה שנתית של 975 שקל לביטוח של עד מיליון שקל או 1,462 שקל כאשר הביטוח הוא עד לסכום של מיליון דולר.

 

לכלבים פחות מסוכנים, הפרמיה היא 585 שקל לשנה לביטוח של מיליון שקל ו-877 שקל לשנה לביטוח של מיליון דולר. לכלבים קטנים, הפרמיה השנתית היא 390 שקל לביטוח של מיליון שקל ו-585 שקל לשנה לביטוח של מיליון דולר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר אזולאי
כלבים. סכום הביטוח משתנה
צילום: מאיר אזולאי
מומלצים