שתף קטע נבחר

בוש: המלחמה בטרור - שלב ראשון ברפורמה ברשות

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הקדיש את נאום הרדיו השבועי שלו לנעשה במזרח התיכון והבהיר לפלסטינים שלא יוכלו לפסוח על מלחמה עיקשת בטרור: "פירוק תשתיות הטרור הוא הצעד הראשון שהרשות צריכה לבצע".

אין רפורמות, בלי פירוק תשתיות הטרור: נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר הערב (שבת) שהרשות הפלסטינית לא תוכל לדלג על פירוק ארגוני הטרור כחלק מתהליך הרפורמה שלה. "פירוק תשתיות הטרור הוא הצעד הראשון שהרשות הפלסטינית צריכה לבצע", אמר הנשיא האמריקני בנאום הרדיו השבועי שלו, שהתייחס לשינויים המתחוללים במזרח התיכון.

 

בוש התייחס לפסגת לונדון: "המנהיגים שהשתתפו במפגש הביעו את תמיכתם במאמץ הפלסטיני לרפורמות של המוסדות הפוליטים, הכלכלה ושירותי הבטחון. הרפורמה הראשונה חייבת להיות פירוק ארגוני המחבלים. רק על-ידי סיום הטרור נוכל להשיג את המטרה המשותפת שלנו של שתי מדינות דמוקרטיות, ישראל ופלסטין, שיחיו זו לצד זו בשלום ובחופש".

 

בוש בירך על הצהרתו של אבו מאזן בוועידת לונדון "שממשלתו מחויבת לעצור ולהעניש את האחראים לפיגוע בתל-אביב. פעולה כזו היא קריטית כי הפיגוע הוא תזכורת שיש עדיין קבוצות ובודדים שירצחו כדי למנוע שלום במזרח התיכון".

 

בוש לקח לעצמו קרדיט על השינויים המתחוללים לנגד עינינו במזרח התיכון, ואמר שהאירועים בלבנון מושפעים מרוח הדמוקרטיה הנושבת מעיראק. "התושבים הלבנונים שצפו בבחירות חופשיות בעיראק, דורשים עכשיו את הזכות להחליט על גורלם, חופשיים משליטה סורית. סוריה היתה כוח כובש בלבנון במשך כמעט שלושה עשורים והתמיכה של סוריה בטרור, נותרה המכשול העיקרי לשלום כולל במזרח התיכון".

 

בוש קרא למדינות ערב להמשיך בנתיב הדמוקרטיזציה: "בחמשת החודשים האחרונים, אנחנו עדים לבחירות מוצלחות באפגניסטן, בשטחי הרשות הפלסטינית ובעיראק. הפגנות שקטות ברחובות ביירות וצעדים לקראת רפורמות דמוקרטיות במצרים וסעודיה. המגמה ברורה: במזרח התיכון ובעולם כולו, החופש צועד קדימה, אבל הדרך לא תהיה קלה וההתקדמות תהיה לעיתים איטית. אמריקה, אירופה והשותפים הערבים שלנו חייבים להמשיך בעבודה הקשה, להכניע את הטרור ולתמוך ברפורמות דמוקרטיות".

 

אבו מאזן קורא לישראל לחדש את השיחות על העברת הערים

 

אבו מאזן עצמו אמר היום ברמאללה שלא יוכל להשליט סדר, עד שישראל תעביר לידי הרשות את השליטה על ערי הגדה הפלסטיניות. במסיבת עיתונאים שערך ברמאללה, אמר אבו מאזן כי "איש לא יכול להגיד שאנו אחראים למצב כי אין לנו נוכחות בערים".

 

הוא ציין שישראל הבטיחה להעביר חמש ערים בגדה לשליטה ביטחונית פלסטינית, בעקבות הכרזת הפסקת האש ב-8 בפברואר, אך השיחות שעסקו בכך הוקפאו בעקבות הפיגוע במועדון ה"סטייג'" בטיילת בתל-אביב, שבו נרצחו חמישה בני אדם. "הישראלים עצרו את השיחות ואנחנו קוראים להם לחדש את הדו-שיח מוקדם ככל האפשר", אמרו אבו מאזן.

 

אסף שריב, דוברו של ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר לסוכנות איי.פי: "אנחנו ממתינים לשמוע על תוצאות החקירה הפלסטינית בעניין הפיגוע בתל-אביב, שיצא לפועל מעיר שעמדה להימסר לפלסטינים. אנחנו ממתינים לראות מה יעשה אבו מאזן. עד עכשיו הוא לא עשה הרבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נאום הרדיו של ג'ורג' בוש
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
ייאלץ להילחם בטרור. אבו מאזן
צילום: איי פי
צילום: איי פי
חמושים פלסטינים. על הכוונת
צילום: איי פי
מומלצים