שתף קטע נבחר

אהוד ברק: חשוב לבנות במעלה אדומים

בהתייחס לדבריו של ח"כ מצנע, שהביע התנגדות לבניה במעלה אדומים, אמר ראש הממשלה לשעבר כי בזמנו לא פיתח את הבניה בהתנחלות, כיוון שנערך משא ומתן עם הפלסטינים, אך כעת יש חשיבות לבנות במקום

אהוד ברק בשירות הליכוד? בישיבת סיעת העבודה שהתכנסה בצהריים (יום ב') הביע ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, תמיכה בבניה במעלה אדומים. זאת בניגוד לדעתם של בכירי הסיעה.

 

סיעת העבודה בכנסת התכנסה לדון באישורי הבניה במעלה אדומים. אמש פורסם בכלי התקשורת כי שר הביטחון והמינהל האזרחי אישרו את בנייתן של 3500 יחידות דיור, והתגובות לא איחרו לבוא.

 

ח"כ עמרם מצנע העלה את הנושא לדיון ותקף את ההחלטה של שר הביטחון. מצנע גם תקף את חבריו למפלגת היושבים בממשלה: "רבותי, מפלגת העבודה - עוד לא נפל לכם האסימון שעם הפלסטינים צריך לעשות משא ומתן פתוח ולא לעשות מהלכים חד צדדיים שיטרפדו את ההסכם העתידי?! אסור בשום אופן להמשיך בבניה, שמנוגדת להסכם עם האמריקנים על מדינה פלסטינית בעלת רציפות טריטוריאלית.

 

"שנים מדברים על זה ולא בנו, בגלל ההבנה שזה עלול לטפרד הסכם עתידי. אפילו רבין בזמנו לא אישר את הרחבת הבניה", הוסיף מצנע.

 

ברק נשאל: אז למה אתה לא בנית במעלה אדומים?

 

מי שלא יכול היה להתאפק היה ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שדווקא בירך על אישורי הבניה במעלה אדומים ואמר: "יש חשיבות רבה לבנות במעלה אדומים". ברק כבר אורח ותיק בישיבות הסיעה, והיום הצטרף לראשונה גם ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון.

 

חבריו של ברק למפלגה לא פספסו את ההזדמנות לתקוף אותו, ושאלו מדוע כשהיה ראש ממשלה לא בנה במעלה אדומים. "אז היה משא ומתן עם הפלסטינים", השיב ברק. "אז אי אפשר היה לבנות. אבל עכשיו זה חשוב".

 

ברק הסביר ל-ynet למה הוא התכוון: "מדובר באזור E1 שהוא הפרוזדור המחבר בין מעלה אדומים לירושלים. זה מסדרון המחבר את הר הצופים עם מעלה אדומים, שמבחינה פורמלית לא שייך לירושלים. באמצע

E1 יש כפר ערבי. במסדרון הזה אי אפשר היה לבנות.

 

בניתי הרבה שכונות במעלה אדומים בזמנו. את האזור הזה אי אפשר היה לבנות, כי היה משא ומתן. הדבר הכי חשוב זה לבנות ב-E1, אחרת שרון יאבד את הרציפות, אחרי שהוא כבר איבד את אריאל ומעלה אדומים".

 

ברק הוסיף: "אם לא ייבנו שם מהר, המציאות תכתיב. בגלל ששרון התמזמז עם זה, אי אפשר לעשות את זה בלי חיכוך עם האמריקנים, אבל חייבים".

 

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל החליט לכנס ישיבת סיעה מיוחדת בנושא הבניה במעלה אדומים, במסגרתה תגובש עמדה אחידה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אטילה שומפלבי
בעד בנייה בהתנחלויות. ברק
צילום: אטילה שומפלבי
צילום: איי פי
מעלה אדומים. חשוב לבנות
צילום: איי פי
התרחבות הבניה ביישוב
שלום עכשיו
מומלצים