שתף קטע נבחר

הסרט "הנפילה" יוקרן בישראל

הרוב הגדול של מנויי קולנוע "לב" הכריע: הסרט על ימיו האחרונים של היטלר יוקרן בארץ

לאחר התלבטות קשה ושתי הקרנות ניסיון למנויי בתי קולנוע לב, שהצביעו ברוב גדול בעד הקרנת הסרט בארץ, החליטו בעלי קולנוע לב להקרין את "הנפילה" בישראל. הסרט יעלה על המסכים בארץ ב-19 במאי.

 

"הנפילה" מביא את סיפור נפילתה של גרמניה הנאצית ואת ימיו האחרונים של היטלר, הצפון בבונקר שלו, שעה שרחובות ברלין בוערים והצבא האדום שועט לעבר ברלין. בבונקר, מנותק מהצבא שלו ומאנשי האס אס הנוטשים אותו זה אחר זה, מסרב היטלר להכיר במציאות ולהודות שעולמו מתמוטט עליו, עד אשר הוא מקבל את ההחלטה לשים קץ לחייו. את היטלר מגלם ברונו גנץ ("מלאכים בשמי ברלין"), שהיה מועמד לפרס הקולנוע האירופאי על הופעתו. הסרט היה בין חמשת המועמדים הסופיים לפרס האוסקר לסרט הזר והוא מוקרן מזה חודשים באירופה וארה"ב.

 

נורית שני, בעלת בתי קולנוע לב: "רגישות הנושא בישראל ידועה לכל, ולפני שהחלטנו סופית לצאת עם הסרט, ביקשתי לשמוע את חוות דעתו של הקהל הניטרלי, ועל כן ערכנו את ההצבעה בקרב המנויים שלנו. התוצאות היו חד משמעיות. 91% מקרב צופי הסרט חשבו שיש מקום להקרינו בישראל, ורק 9% התנגדו. אמנם ציפיתי לרוב בעד הקרנת הסרט, אבל הרוב הגדול הפתיע גם אותי. אני יודעת שעדיין ישנם רבים שיהיה להם קשה לראות את היטלר בצלם אנוש, אבל אחרי הכול הסרט ראוי וזה יהיה לא הוגן למנוע אותו מקהל סקרן, מתעניין, שמוכן להתמודד עם הנושא הכואב בדרכו שלו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים