שתף קטע נבחר

מזוז ביקר בחברון, פעילי ימין הפגינו ונעצרו

היועץ המשפטי הגיע לסיור בעיר בעקבות שורת עתירות של פלסטינים עליהן אמורה להשיב המדינה. כעשרה פעילי ימין קיצוני קראו לעברו קריאות גנאי. התוצאה: איתמר בן גביר נעצר בחשד לתקיפת שוטרים, ברוך מרזל עוכב לחקירה

קבלת פנים סוערת: פעילי הימין הקיצוני קראו היום (ד') קריאות גנאי לעבר היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעת שסייר בחברון.

 

מזוז, יחד עם פרקליט המדינה ערן שנדר ומנהלת מחלקת הבג"צים, אסנת מנדל, יצאו לסיור בחברון בעקבות שורת עתירות של פלסטינים המונחות בימים אלו בפני בג"ץ, והממתינות לתשובות המדינה, אותן אמורה לנסח הפרקליטות.

 

העתירות עוסקות בצווי הריסה שהוצאו לבתי פלסטינים, בטענות של פלסטינים על מחסומים המקשים על המעבר של כלי רכב והולכי רגל בתוך העיר, אליה וממנה וכן טענות של פלסטינים על כך שחנויותיהם נגזלו על ידי מתנחלים שהשתלטו עליהן.

 

מזוז, שנדר ומנדל סיירו בציר המתפללים, הגיעו גם למערת המכפלה ולשכונת אברהם אבינו שבעיר – הכל תחת אבטחה כבדה ביותר של המשטרה והצבא. ואולם, במהלך הסיור עשרה פעילי ימין, ביניהם איתמר בן-גביר ואשתו איילה, וכן ראש מפלגת חזית יהודית לאומית, ברוך מרזל, קראו לעבר היועץ קריאות גנאי. בין היתר הם צעקו לעברו: "אתם דיקטטורה. איפה חופש הביטוי?"

 

בן גביר נעצר לאחר מכן בחשד לתקיפת שוטרים והפרות סדר במהלך הביקור. ואילו מרזל עוכב לחקירה.

 

"הם לא הגיעו למגע פיזי איתנו, הכל היה בצעקות. היועץ לא נבהל, כוחות הביטחון הדפו אותם ואנחנו המשכנו בסיור כמתוכנן", סיפר גורם שנכח בשטח בעת התקרית. בסיור לא התקבלו החלטות אופרטיביות כלשהן, ואולם תוצאותיו יתבטאו כנראה בתשובות המדינה לעתירות השונות שיוגשו בקרוב לבג"ץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מזוז. קריאות גנאי
צילום: רויטרס
צילום: טל כהן
בן גביר. נעצר
צילום: טל כהן
מומלצים