שתף קטע נבחר

משמעות פיטורי המורים: 90 אלף שעות הוראה ירדו לטימיון

מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, אמרה במסיבת עיתונאים כי מדובר ב"טרגדיה כשלעצמה" וכי "עדיף להשקיע בטיפוח התלמידים". בתגובה הודיע מזכ"ל הסתדרות המורים כי בכוונת ההסתדרות להשבית את תחילת שנת הלימודים הקרובה

מחר (יום ג') יישלחו מכתבי הודעה על פיטורים לעובדי הוראה במערכת החינוך. משמעות הדבר: כל תלמיד בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יקבל פחות שלוש שעות שבועיות. בסך הכל ירדו בעקבות הפיטורים 90 אלף שעות הוראה.

 

מרבית המורים שיפוטרו הם מורים ותיקים, המלמדים למעלה מ-30 שנים. במסיבת עיתונאים שנערכה היום חשפה מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, את "מפת הפיטורים": כ-60 אחוזים מהמורים יפוטרו תחת קריטריון חדש בשם "תרומה פחותה למערכת"; 15 אחוזים הם מורים המלמדים מקצועות שאינם נכללים בליבה המחייבת, כגון מורים לחקלאות, ימאות, מלאכה, תפירה וספרות.

 

10 אחוזים מהמורים שיפוטרו הם מורים חדשים, המועסקים באופן זמני; 10 אחוזים נוספים פורשים מהמערכת, אם בשל הגיעם לגיל פנסיה ואם בשל מחלה; חמישה אחוזים נוספים הם מורים שכיום עובדים פחות משליש משרה. בסך הכל יפוטרו 4,500 מורים.

 

עוד הסבירה תירוש כי לאחר שיגיע מכתב הפיטורין אל המורה, הוא יכול לבחור לגשת לערעור או לקבל את ההחלטה. בכל מקרה, פיטוריו של המורה תקפים אלא אם כן הוחלט אחרת.

 

תירוש התייחסה גם לשעות ההוראה שירדו ממערכת החינוך, ואמרה כי מדובר ב"טרגדיה כשלעצמה". לדברי תירוש, "פיטורי המורים זה מהלך קשה עבורי, מאחר ואני רואה את עצמי מורה ומחנכת בישראל ושייכת לציבור המחנכים".

 

עוד אמרה תירוש כי "חבל שהמורים יתעקשו לא לשבת איתנו, זה לא שידנו קלה, לא בחרנו בזה. הייתי מעדיפה שהשעות יישארו לתלמידים. אני כואבת על כל דקה שאני משקיעה בבדיקת שעות מורים במקום לטפח את הילדים". 

 

כזכור, נובעים הפיטורים מקיצוץ של 700 מיליון שקלים שהטיל האוצר על משרד החינוך. האוצר דרש מארגוני המורים ומשרד החינוך להגיע להסכמות על-מנת למנוע את הקיצוץ, אולם לאחר מו"מ של כמה חודשים שלא הביא לתוצאות, ומאחר והמועד האחרון לחתימה על מכתבי הפיטורין לאחר השימועים הוא ה-31 במאי, החליט משרד החינוך להחל בתהליך.

 

הסתדרות המורים: נשבית את הלימודים

 

מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, הודיע בתגובה על כוונת ההסתדרות להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר הקרוב. בשיחה עם ynet אמר וסרמן כי "עכשיו אנחנו נעסוק בוועדות למניעת פיטורי מורים עד ה-31 באוגוסט, וב-1 בספטמבר נסגור את מערכת החינוך ביחד עם תוכנית ההתנתקות".

 

לדבריו, "דיברנו כל הזמן על האפשרות להשבית את תוכנית הלימודים. זה תלוי בהחלטה שלנו. אני מאמין שתהיה בהתחלה שביתת אזהרה, ובהמשך תהיה שביתה מקומית בכל רשות שתרצה ליישם את דו"ח דברת, ואחר כך שביתה כללית של חודשים".

 

עוד אמר וסרמן כי שליחת מכתבי הפיטורים פירושה אי יישום דו"ח דברת בשנה הבאה. לדבריו, במכתבי הפיטורים המשרד הרס את הסיכוי היחיד שלו ליישם את הדו"ח, כי המורים לא ישתפו פעולה בשום מהלך שיכול לקדמו. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
"טרגדיה". תירוש
צילום: אלכס קולומויסקי
צילום: רחל הירש
נשבית. וסרמן
צילום: רחל הירש
צילום: חגי אהרון
מחאת המורים (ארכיון)
צילום: חגי אהרון
מומלצים