שתף קטע נבחר

גם בשנים הבאות: מכבי ת"א תישאר הישראלית היחידה ביורוליג

מזכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברת'ומיאו, הודיע שהליגה שלו תיהפך לחברה בע"מ החל מ-2006. מסתמן: רק קבוצות עם ממוצע של 4,000 צופים ומעלה יוכלו ליטול חלק במפעל

היורוליג הופך לחברה בע"מ. כשהיורוליג הוקם דיברו בעיקר על גוף שמטרתו היא מסחרית - עידוד הזרמת הכספים לקבוצות המשתפות בו - דבר המזכיר מעט את אמירות מנהלת הליגה בישראל בשבועות האחרונים. הבוקר (ו') במוסקבה נעשה צעד גדול לעבר מטרה זו, כשג'ורדי ברת'ומיאו, מזכ"ל היורוליג, הודיע על הפיכת הליגה שלו לחברה מסחרית בע"מ, החל מעונת 2006.

 

כוונתו של ברת'ומיאו היא שהיורוליג יחל בהנפקת מניות, כש-24 הקבוצות החברות בו יהיו בעלי המניות למעשה. במקרה וקבוצה תרצה לפרוש או שלא תעמוד בחוקי היורוליג היא תיאלץ למכור את מניותיה לקבוצה אחרת.

 

רוב קבוצות הליגה מסיימות את חוזיהן עם היורוליג בסיום העונה הקרובה ואמורות לחתום על חוזה חדש לשלוש שנים נוספות, כשכבר כעת משדר היורוליג שמטרתו העיקרית היא הכנסות. אחד החוקים שאמור לעבור בישיבת הנהלת הליגה בסוף החודש בברצלונה הוא שקבוצות שירצו להצטרף ליורוליג יצטרכו לעמוד בקריטריונים של נוכחות אוהדים והכנסות משידורי טלוויזיה.

 

כל קבוצה שלא תעמוד בסף של 4,000 צופים בממוצע תיאלץ לוותר על זכויותיה ביורוליג ולמכור את מניותיה, מה שיאפשר לליגה לשפר את הכנסותיה. דבר זה אומר שמכבי תל אביב תישאר הקבוצה הישראלית היחידה ביורוליג גם בשנים הקרובות, מכיוון שרק היא תוכל לעמוד בקריטריונים הללו, לפחות עד שיוקם אולם חדש בירושלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
הפועל ירושלים, אין כניסה
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
גרשון ואוברדוביץ', יהיו ביורוליג גם ב-2006
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים