שתף קטע נבחר

שביתה חלקית: המורים עולים לכנסת בשחור

במחאה על כוונת משרד החינוך לפטר 4,500 מורים, הפסיקו המורים במחוזות תל-אביב וירושלים את הלימודים בשעה עשר, ויצאו בהסעות מאורגנות להפגין מול הכנסת. לכיתות התבקשו להגיע בשחור. מועצת התלמידים הארצית: "המאבקים - על הגב שלנו, נעשה הכל למנוע שביתה"

כעשרת-אלפים מורים במחוזות תל-אביב וירושלים משביתים היום (ב') החל מהשעה עשר בבוקר את הלימודים, במחאה על כוונת משרד החינוך לפטר 4,500 מהם. במקום ללמד, הם יפגינו מול הכנסת, וכנראה גם ידליקו מדורה באמצעות מכתבי הפיטורים.  

  

השביתה מתקיימת בבתי הספר בערים הבאות: תל-אביב, ירושלים, רמת-השרון, הרצליה, רמת-גן, גבעתיים, אור יהודה, קריית-אונו, בני-ברק, בת-ים, חולון, מעלה אדומים, בית שמש, גבעת זאב, בית אריה, קריית ארבע, מודיעין, מכבים, רעות, שלהבים, אורנית, מטה יהודה, מבשרת ציון וגוש עציון.

 

ההשבתה לא כוללת את החינוך המיוחד ואת גני הילדים. משרד החינוך הודיע כי למרות השביתה, מתקיימות כסדרן בחינות הבגרות במדעי המחשב. גם טיולים שנקבעו מראש מתקיימים כסדרם.

 

ארגוני המורים קראו לכל המורים להגיע לבושי שחורים לאות אבל על הפיטורים הצפויים. עם הפסקת הלימודים באותם יישובים שצוינו, נסעו המורים להפגנה מול הכנסת, בגן הוורדים בירושלים. ההפגנה - במקביל לדיון בכנסת בעניין הפיטורים, אותו יזם ח"כ יוסי שריד.

 

בימים האחרונים מתבוננים התלמידים במורים ובמחנכים נכנסים לחדרי המנהלים ויוצאים מהם בסבר פנים חמור, לעתים אף בבכי, כשמכתב הפיטורים בידם. מלבד הסיפורים האישיים של אותם מפוטרים, נראה שהנפגעים העיקריים מהמהלך הזה יהיו התלמידים.

 

פיטורי המורים שעליהם הכריז משרד החינוך יגרמו בפועל להפחתה של 90 אלף שעות שבועיות במערכת החינוך בשנת הלימודים הקרובה (תשס"ו), שכבר כעת נמצאת במחסור. בפועל, המשמעות היא שכל תלמיד בבית הספר היסודי ובחטיבות הביניים יפסיד שלוש שעות שבועיות במערכת.

  

"כואב לנו על פיטורי המורים. לא פוגעים רק במורים אלא בנו, התלמידים", אמר יו"ר מועצת תלמידים ונוער ארצית, זיו חן. "התחושה שלי בתקופה האחרונה היא שמאבקי כוח של משרד החינוך וארגוני המורים מתקיימים על גב התלמידים. שכחו את התלמידים. מאיימים על שביתה שתפגע אך ורק בתלמידים".

 

"אותי הכי הרגיז שמפטרים 'מקצועות לא נדרשים", ממשיך חן, "אבל מי שלומד אותם זה מי שלא יכול ללמוד מקצוע אחר. זה לא פייר, כי פוגעים בחלשים ולא בחזקים. וזה שמפטרים יפגע בשעות הלימוד שלנו וההישגים יפגעו. במידה ותהיה שביתה נעשה הכל למנוע אותה, למרות שאנחנו מבינים את מה שעומד מאחורי זה. כעת אנו שוקלים איך נגיב, אם בכלל".


פורסם לראשונה 08/05/2005 23:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
יפגינו בגן הוורדים (ארכיון)
צילום: חגי אהרון
צילום: מאיר פרטוש
השבתה חלקית (ארכיון)
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים