שתף קטע נבחר

אתר "הייד פארק" נמכר למפעילי "חבר'ה"

"ביד רועדת ולב שמתכווץ", החלטנו להעביר את הלפיד לקבוצת אנשים מוכשרת ובעלת אמצעים", כתבו באתר בעליו, "התקציב הדל ואפשרויות המימון מאחורי האמונה שהצענו היו אפסיים עד לא קיימים, ההתמודדות הכלכלית היתה יצירתית ומכאן גם קשה מאוד"

אתר הפורומים החופשיים "הייד פארק" נמכר למפעילי אתר "חבר'ה".

 

"ביד רועדת ולב שמתכווץ החלטנו להעביר את הלפיד לקבוצת אנשים מוכשרת ובעלת אמצעים", כתבו באתר בעליו, ארנון שטלריד, 32, וזיו ינוס, 30, "התקציב הדל ואפשרויות המימון מאחורי האמונה שהצענו היו אפסיים עד לא קיימים, ההתמודדות הכלכלית היתה יצירתית ומכאן גם קשה מאוד".

 

"היינו יכולים להמשיך להפעיל את האתר אך זה לא היה הוגן. מגיע לו יותר ממה שאנחנו יכולים לתת", אמר ל-ynet שטלריד. רוכשת האתר היא חברת וניס טכנולוגיות, מקבוצת מחשבה, שמפעילה גם את אתר האינטרנט "חבר'ה". היקף העסקה לא פורסם.

 

"הייד פארק", שהושק בחודש מאי, 2000, הוא אחד מהאתרים הקהילתיים הגדולים שאינם מצויים בבעלות חברת תקשורת גדולה, לצד "פרש" ו"רוטר.נט". על פי שטלריד, כ-30 עד 40 אלף כניסות ייחודיות של מחשבים נרשמות ב"הייד פארק" מדי יום, ונכתבות בו 15-17 אלף הודעות.

 

האתר מאפשר לכל אדם להקים פורום בנושא מסוים, מבלי שיזדקק לאישור מבעל האתר או כל גורם אחר. מנהל הפורום נהנה מאוטונומיה מלאה: ברצותו יתיר לכל גולש לפרסם הודעות או יגביל את הכתיבה רק לגולשים מורשים. שטלריד הביע תקווה כי בעלי האתר החדש לא ישנו את המתכונת הנוכחית.

 

שלומי אונגר, מנכ"ל משותף בקבוצת "מחשבה", מסר ל-ynet כי החברה מתעתדת לפתח את התשתיות הטכנולוגיות של האתר, להוסיף חדרי ועידות וידאו, מדורי תוכן ייחודי, פורומי מומחים פורומים מוניציפליים ופורומים לישראלים היושבים בתפוצות.

 

פסק דין במשפט הייד פארק-מקורבי הרב יוסף - בחודשים הקרובים

 

הפורום הבולט ביותר בהייד פארק הוא "בחדרי חרדים", שהפך למוקד כוח אלטרנטיבי בעולם התקשורת החרדי. הפורום משמש כבמת פרסומת חתרנית ואלטרנטיבית לשופרים המקובלים, ומשתתפיו לא מהססים למתוח ביקורת על רבנים, תוך שהם נהנים מאצטלת האנונימיות. הצלחת הפורום וצפיפות ההודעות והגולשים בו הולידה פורומים ממוקדים יותר, בהם "בחדרי - ספרדים", "בחדרי העדה", "בחדרי חרדים - חבד", "בחדרי חרדים - ברסלב", "בחדרי חרדים - החדשות", "החרדים והאינטרנט" ועוד רבים.

 

שטלריד וינוס ימשיכו להתמודד עם התביעה שהגישו נגדם מקורבי הרב עובדיה יוסף, בהם דובר ש"ס לשעבר, איציק סודרי, נכדו של הרב עובדיה יוסף, ציון בר שלום, כלתו של הרב, יהודית יוסף, מנהל אגף ההכשרים של ש"ס, "בד"ץ בית יוסף", גבי פרץ, ושלושה מקורבים נוספים. על פי התובעים, מפעילי האתר אפשרו לגולשים לפרסם עליהם עלילות שווא שהשפילו אותם ברבים והתעלמו מדרישותיהם להפסיק את הפרסומים. ינוס ושטלריד, שיוצגו על ידי עו"ד אביב אילון ממשרד עורכי הדין אילון, אגרט ושות', טענו בכתב ההגנה כי האחראים הבלבדיים לפרסומים המשמיצים הם הגולשים שפירסמו אותם בפורומים של האתר. המשפט מצוי כעת בשלב הסיכומים, ופסק הדין צפוי להתקבל בחודשים הקרובים.

 

האתר עלה לכותרות גם בעקבות האיום של היומון הדתי "הצופה" להגיש תביעה נגדו, בגלל תצלומים של נשים עירומות המחזיקות את העיתון, שפורסמו בפורום "תמונות הגולשות ובני זוגן בלבד". תצלומים כאלה משמשים לרוב להוכחת האותנטיות של התצלום ועדות לכך שמדובר בעירום ישראלי.


פורסם לראשונה 08/05/2005 23:49

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך האתר
הייד פארק. נמכר
צילום: מתוך האתר
מומלצים