שתף קטע נבחר

קבלנים: "שרון תובע עבודה בשטח? הוא מתעלם מאתנו"

בהתאחדות הקבלנים מביעים מרירות נוכח התעלמותו של ראש הממשלה מהצעה שהגישו לו כבר לפני חודש וחצי: אלפי דירות פנויות להשכרה ובנייה של עוד אלפי דירות בתוך חצי שנה. לשכת שרון: לא ברור אם יש צורך. המתנחלים טרם החליטו

"שרון תובע עבודה מהירה בהכנת מלאי פתרונות דיור למפוני רצועת עזה, אך מתעלם מהצעותינו. הצענו להירתם לסיועו עם אלפי דירות ריקות להשכרה ועם יכולת בנייה של אלפי דירות נוספות בתוך שישה עד תשעה חודשים". כך טוען בשיחה עם ynet נשיא התאחדות הקבלנים בישראל, אהרון כהן.

 

כהן אמר הערב (יום ד') כי לפני כחודש וחצי שיגר מכתב רשמי בשם ההתאחדות אל לשכת שרון. "לא זכינו אפילו למענה, לא כל שכן לפנייה מסודרת של ממשלת ישראל. אני אומר זאת בהתמרמרות על רקע דבריו של ראש הממשלה בסיור אתמול בנגב, בו תבע מהגורמים המעורבים להתחיל ולעבוד במלוא הקצב להכנת פתרונות דיור למפונים", מספר כהן.

 

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי מכתב הקבלנים הועבר לטיפול משרד הבינוי והשיכון. עם זאת הבהירו כי "עם כל הכבוד" לנכונות הקבלנים להעמיד מלאי דירות להשכרה, הרי שלא ידוע בשלב זה אם יהיה בהן צורך. זאת, עד לנקודה שבה יחליטו מתנחלי רצועת עזה היכן ירצו להשתכן. באשר לפעולות הבינוי העתידיות נמסר מלשכת שרון כי אם וכאשר יהיה צורך - יבצע משרד השיכון את הפנייה אל הקבלנים.

 

מלשכתו של שר הבינוי והשיכון, יצחק (בוז'י) הרצוג, נמסר: "אין קבלני הבניין בישראל יכולים לתת את הפתרון הנדרש לבעיה הניצבת בפני ממשלת ישראל עתה".

 

עם זאת, בשורה אחת דווקא יצאה ממשרד הבינוי והשיכון: ועדת השרים לעניין ההתנתקות

אישרה בישיבתה תקציב בסך 5.4 מליוני שקלים לעבודות העפר והתשתית להקמת אתר הקראוונים בישוב יתד שבדרום הנגב המערבי. זאת לאחר שראש המועצה האזורית, אורי נעמתי, איים במכתב למשרד השיכון שיחל בעבודות ביום ראשון הקרוב גם אם תימשך הסחבת בהעברת הכספים. מחר תדון ועדת המכרזים העליונה באישור תקציב זה.

 

נעמתי מסר ל-ynet שכבר מחר תוחלנה עבודות התשתית להקמת האתר ביתד. זאת לאחר שבשבוע שעבר נסתיימו עבודות התשתית להקמת האתר במושב השכן יבול. בסך הכל יוקמו בשני אתרים אלה 200 קראוונים לקליטת מפוני רצועת עזה, כפתרון זמני עד להקמת בתי הקבע עבורם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התעלמו מאיתנו. כהן
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
נפנה אם נצטרך. שרון
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
מומלצים