שתף קטע נבחר

ל"ג בעומר: כבאים נטשו תחנות כי לא קיבלו שכר

למרות שאלפי מדורות צפויות בחג, נטשו כבאי אשקלון, אשדוד, קריית גת, קריית מלאכי ושדרות את תחנות כיבוי האש. זאת לאחר שמחצית ממשכורת חודש אפריל לא שולמה, וקיים חשש כי גם משכורת מאי לא תגיע ליעדה. לדברי הכבאים, משרד הפנים מתעקש להעביר את הכסף לאיגוד הכבאים דרך הרשויות המקומיות, ועקב מצבן הכספי הקשה המשכורות לא משולמות להם

60 כבאים מתחנות הכיבוי באשקלון, אשדוד, קריית גת, קריית מלאכי ושדרות נטשו הבוקר (יום ד') את תחנות הכיבוי במחאה על הלנות שכר חוזרות ונשנות.

 

ההסתדרות אישרה לכבאים בתחנות הכיבוי באשקלון לטפל במקרי חירום בשל המדורות הצפויות היום ומחר לרגל ל"ג בעומר. נציגיה הסבירו כי הרשויות המקומיות חייבות ל-90 עובדים באזור חצי ממשכורת אפריל, ועדיין לא ברור אם יזכו לקבל את משכורת חודש מאי.

 

בחודשים האחרונים היו עיכובים בהעברת המשכורות לכבאים. לדברי יו"ר איגוד הכבאות באזור, חיים ברדה, חובות הרשויות לאיגוד עומדות על כ–4.5 מיליון שקלים. לדבריו, למרות פניות חוזרות ונשנות למשרד הפנים ולנציבות כבאות והצלה לקזז את העברות הכספים לרשויות ולהעבירן לאיגוד, הדבר לא נעשה.

  

הכבאים לא התייצבו בעבודה, ומחר לא יעמדו בכוננות, למרות שאלפי מדורות יודלקו לרגל החג. יו"ר ועד הכבאים באיגוד, איציק בן-אבו, אמר כי למרות שתחנת אשקלון תיתן מענה לטיפול בשריפות, "יהיה עיכוב ממשי בהגעת הכבאים מחר. אם באזור קריית גת דרושות שתי דקות כדי להגיע לאזור השריפה, מחר יידרשו 20 דקות".

 

בעקבות נטישת תחנות הכיבוי נמסר מנציבות הכבאות הארצית כי לאיגוד יועברו כרבע מיליון שקלים שאמורים להספיק לתשלום המשכורות. הכבאים, מנגד, ציינו כי לא יחזרו לעבודה סדירה עד שלא יגיעו כספי המשכורות אל חשבונותיהם.

 

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ליאון מורוזובסקי הסביר כי "מדובר בבעיה ארצית. בית הדין קבע בהסכם שנערך בית ההסתדרות למרכז השלטון המקומי בחסותו, כי גופי הסמך, כמו כבאות, איגודי ערים ומתנ"סים, הם באחריות המרכז. לצערנו המרכז מתנער באופן שיטתי מאחריות. הכבאים גילו אחריות ולא סגרו את התחנה באשקלון, כי הם מבינים את אחריותם לחיי אדם. צר לנו שהמרכז לשלטון מקומי לא מבין את אחריותו כלפיהם, ומלין את שכרם באופן שיטתי, בניגוד לחוק ולפסקי הדין של בית הדין לעבודה. חזרנו וביקשנו ממשרד הפנים בלי סוף לשלם את השכר, ונתקלנו לצערנו באטימות גדולה".

 

ברדה פנה גם הוא למנכ"ל משרד הפנים בדרישה להעביר מיידית את תקציבי הרשויות אל האיגוד. "עקב אדישותו של המשרד, האיגוד נקלע לתזרים מזומנים שלילי שמשבית את פעילותו. אם משרד הפנים מתמהמה בהפעלת סמכותו לביצוע קיזוזים מפאת מצבן הכספי הקשה של הרשויות, רצוי כי המשרד ידאג למימון ביניים מתקציבו על מנת למנוע את קריסתו הכספית של האיגוד". ברדה ביקש כי לפחות בשלב הראשון יימצא מקור מימון חלופי לאיגוד מכספי הרשויות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ל"ג בעומר. ללא כבאים (ארכיון)
צילום: רויטרס
צילום: צפריר אביוב
כיבוי אש אשקלון. הלנת שכר (ארכיון)
צילום: צפריר אביוב
מומלצים