שתף קטע נבחר

כרוזים בי-ם: "אל תסעו להילולה במירון מכביש 6"

כ-400 אלף חוגגים צפויים להגיע היום להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. אלפי שוטרים יאבטחו את החוגגים, ובאזור יהיו הסדרי תנועה מיוחדים. בירושלים הפיצו חרדים כרזות ומודעות הקוראות לנוסעים למירון לא לנסוע בכביש 6 - בגלל חילול הקברים

חרדים הפיצו ברחבי ירושלים כרזות ומודעות הקוראות לציבור שמתכוון לעלות מחר (ה') להילולה במירון, להימנע מלנסוע בכביש מספר 6 - זאת, במסגרת המאבק שהם מנהלים להפסקת העבודות בכביש, בגלל קברים שנמצאו בנתיב המתוכנן.

 

אבטחה חסרת תקדים של שוטרי המחוז הצפוני תלווה את אירועי הילולת רבי שמעון בר יוחאי, שיתקיימו כבכל שנה בל"ג בעומר בהר מירון.

 

את ההילולה צפויים לאבטח כ-4,500 שוטרים, ובהסתמך על לקחים משנים קודמות יונהגו באזור הסדרי תנועה חדשים. החל מהיום תיחסם הגישה למירון, וכלי רכב פרטיים לא יורשו אחרי השעה 16:00 אחה"צ לחנות בקרבת מקום.

 

החרדים מתכוונים להפעיל לחץ על מפעילי הכביש באמצעות חרם צרכנים - ובמקביל גם להימנע מהעבירה של חילול קברים, במידה שאכן מדובר בשרידי קברים יהודים: "היות ועוד לא הובטח מצב הקברים בכביש 6 והם חוללו בעבר, ע"כ יש להימנע מלנסוע למירון דרך הכביש. על החתום: גאב"ד ירושלים-הרב יצחק טוביה וייס, הרב שמואל הלוי וואזנר, הרב ניסים קרליץ".

 

בהילולת רבי שמעון בר יוחאי מגיעים מדי שנה עשרות אלפי אנשים וגם השנה, על פי הערכות המשטרה, כ-400 אלף איש יבואו להילולה, שתעמוד השנה בסימן 800 שנים למותו של הרמב"ם.

 

רבים מן החוגגים הקדימו ותפסו מקום כבר לפני מספר שבועות. נוסף לחוגגים הרבים שהקימו אוהלים במקום, מצפים במשטרה שרק מחר יפקדו את מתחם הקבר כ-250 אלף איש.

 

"אנחנו נערכים לאירוע מזה חצי שנה, ובעקבות לקחים של שנים קודמות ערכנו הסדרי תנועה חדשים בכדי להקל על העומס", סיפר ל–ynet מפקד מרחב הגליל במשטרה, תת-ניצב דני חדד.

 

בנוסף, הקימה המשטרה מרכז מידע והסברה טלפוני המקבל מאז אתמול בשעות הבוקר מאות פניות מאזרחים ברחבי הארץ המבקשים לקבל מידע בנוגע להילולה - החל מהסדרי התנועה, ועד לשאלות הלכתיות ודתיות.

 

תת ניצב חדד ביקש לפנות לאזרחים להקדים את בואם, ולהציע להם להשתמש באוטובוסים ובהסעות העומדות לרשותם. בנוסף הכינה המשטרה דפי הנחיות ומפה לחוגגים, שחולקו ברחבי הארץ, בבתי כנסת ובמקומות נוספים. דפים דומים חולקו גם לשוטרים, העתידים לאבטח את החוגגים.

 

החל ממחר בשעה שש בבוקר ייחסמו לתנועה הכבישים: מצומת 7 לכיוון מירון, הבאים ברכב פרטי יוכלו להחנות את רכבם בפרוד. מי שיגיע מכיוון סאסא

למירון, יוכל להחנות את רכבו בחניון בית ספסופה, והבאים מכיוון צפת יוכלו להחנות את רכבם בחנות עין הוזים. תנועה של אוטובוסים לאתר תהיה במשך כל שעות היום, ולאוטובוסים עצמם נבנה טרמינל מיוחד בכניסה לאתר.

 

בנוסף נערכו גם כוחות ההצלה לסייע, במידה ויהיו אנשים שייפגעו או יכוו: "בשנה שעברה טיפלנו רק בתוך המערה בלמעלה מ-130 מקרים, ואנו צופים שגם השנה נאלץ לטפל בעשרות מקרים של אנשים שיקבלו כוויות, או שברים", אמר דובר יחידת ההצלה, יחיאל טוקר.

 

יחידת ההצלה המסייעת למד"א תתפרש בשטח עם עשרות חובשים ואופנועי הצלה, שברשותם ציוד חירום לסייע במידת הצורך. "אנו מקווים שכולם יהנו מההילולה ומבקשים מהאזרחים שיישמעו להוראות השוטרים ויגלו סבלנות", אמר תת ניצב חדד.

 

מספר הטלפון של מרכז המידע וההסברה: 1-700-500-678

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
מתכוננים להילולה
צילום: אביהו שפירא
צילום: אפי שריר
ההילולה בשנה שעברה
צילום: אפי שריר
מומלצים