שתף קטע נבחר

שר הפנים העיראקי מאשר: א-זרקאווי נפצע

מדובר באישור הרשמי הראשון למידע. עד כה התבססו הדיווחים בנושא על הודעות באתרי אינטרנט איסלמיים, שלא ניתן היה לאמת. מוקדם יותר הכחיש דוברו הקבוע של ארגון אל-קאעידה בעיראק הודעה אחרת שטענה כי מונה מחליף במקומו של א-זרקאווי עד שיחלים. בינתיים בבגדד: 8 הרוגים בארבעה פיגועים תוך 70 דקות

שר הפנים העיראקי אמר היום (חמישי) כי הידיעות שנפוצו בימים האחרונים אודות פציעתו של הטרוריסט אבו מוסעב א-זרקאווי נכונות.

  

"יש לנו מידע לפיו א-זרקאווי נפצע. איננו יודעים כמה חמורה פציעתו ואיננו יודעים האם הוא חי או מת אבל אנו בטוחים שהוא נפצע", אמר השר, באיאן ג'עבר.

 

הדיווחים הראשונים על פציעתו של א-זרקאווי נפוצו ביום שלישי, והתפרסמו בכלי תקשורת ברחבי העולם, אולם כולם הסתמכו על הודעות באתרי אינטרנט איסלמיים שלא ניתן היה לאמתן. הודעת שר הפנים היא המידע הרשמי הראשון שמתפרסם בפרשה.

 

הודעת השר באה שעות אחדות לאחר שפורסמו פרטים לא מאומתים על חומרת פציעתו של ראש ארגון אל-קאעידה בעיראק. על פי דיווחים באתרי אינטרנט איסלמיים, הוא נפצע מפגיעת כדור בריאתו בקרבות נגד כוחות אמריקנים בעיר רמאדי, והועבר לאחרונה אל מחוץ לגבולות עיראק מלווה בשני רופאים.

  

האם מונה מחליף?

 

מוקדם יותר היום הכחיש דוברו הקבוע של ארגון אל-קאעידה בעיראק הודעה אחרת שטענה כי מונה ממלא מקום לטרוריסט המבוקש, עד שיחלים מפציעתו.

 

בהודעה באתר אינטרנט איסלמי, שלא ניתן היה לאמת את אמינותה, אמר הדובר: "אנו מכחישים את כל מה שנאמר על מינוי מחליף", והוסיף: "כל המוסלמים יודעים שרק אבו מייסרה אל-עיראקי רשאי למסור הודעות בשם הארגון". 

 

הודעת ההכחשה פורסמה באותו אתר בו פורסמה דקות קודם לכן הודעה אחרת לפיה מונה לא-זרקאווי מחליף. בהודעה זו, שהייתה חתומה על ידי אדם ששמו לא היה מוכר קודם לכן, נאמר כי מנהיגי הארגון נפגשו והחליטו למנות את אבו חאפז אל-קוראני למחליף שיוביל את פעולות הארגון בעיראק, עד שאבו מוסעב א-זרקאווי יחלים מפציעתו.

 

כלי התקשורת בעולם פירסמו את ההודעה למרות שלא ניתן היה לאמת אותה. הם ציינו כי היא פורסמה באתר אינטרנט מוכר בו נוהג הארגון לקחת אחריות על פעולות שהוא מבצע, אותו אתר שפירסם לפני יומיים את דבר פציעתו של א-זרקאווי. 

 

א-זרקאווי נחשב למבוקש הבכיר ביותר של כוחות הקואליציה בעיראק והממשל האמריקני הציב פרס של 25 מיליון דולר למי שיביא ללכידתו - אותו סכום שהציב הממשל כפרס מעל ראשי של אוסמה בין-לאדן.

 

א-זרקאווי, אזרח ירדני, לקח אחריות על עשרות פיגועי טרור בעיראק בהם נהרגו מאוד אנשים - חיילים ואזרחים, עיראקים וזרים כאחד.

 

אנשיו מצהירים שהטרור שהם מפעילים מיועד לגירוש כוחות ארה"ב מאדמתם אולם הם ממקדים את פעילותם בעיקר נגד כל מי שהם מחשיבים כבוגדים ומשתפי פעולה עם כוחות הכיבוש - שוטרים ואנשי כוחות הביטחון העיראקים ופקידי הממשל העיראקי החדש.

 

בין הפיגועים האחרונים עליהם לקח אחריות היה פיצוץ של מכונית תופת בפברואר ליד לשכת גיוס של שוטרים. 125 בני אדם נהרגו בפיגוע.

 

אולם הארגון אינו בוחל גם בפגיעה באזרחים. בספטמבר אשתקד נהרגו 35 ילדים בפיגוע בבגדד. הפיצוץ אירע כאשר חיילים אמריקנים חילקו סוכריות לילדים לרגל חנוכת מתקן ביוב בשכונה.

 

ההסבר למעשי הזוועה ניתן בקלטת אודיו שפורסמה בשבוע שעבר, שגורמי ביטחון מייחסים לא-זרקאווי. בקלטת נטען כי המלחמה בכיבוש האמריקני והטמעת האיסלאם בעיראק, "מקדשת את כל האמצעים" - גם אם מדובר בהריגת אזרחים מוסלמים.

  

"... אנחנו לא יכולים להרוג את הכופרים מבלי להרוג מספר מוסלמים. זה בלתי נמנע. הריגת הכופרים, בכל שיטה שהיא, כולל שימוש במתאבדים, הוצדקה על-ידי חכמי דת רבים. היא מוצדקת גם אם במהלך הפעילות נהרגים מוסלמים חפים מפשע".

 

בגדד: ארבעה פיגועים תוך 70 דקות

 

בתוך כך עובר על בגדד יום נוסף של קטל. תוך 70 דקות בלבד אירעו בעיר ארבעה פיגועים בהם נהרגו לפחות שמונה בני אדם. ב-7:20 התפוצצה מכונית תופת ליד שיירה אמריקנית. ב-7:25 נדקר פוליטיקאי מקומי למוות. ב-7:30 נהרגו שני שוטרים עיראקים ואזרח בפיצוץ מכונית תופת ליד תחנת משטרה. ב-8:00 נרצחו פרופרסור באוניברסיטה ושלושת שומרי ראשו בפיגוע ירי. ב-8:30 נפצעו ארבעה שוטרים בפיגוע ירי.


פורסם לראשונה 26/05/2005 12:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
יש מחליף? א-זרקאווי (ארכיון)
צילום: איי פי
צילום: אלג'זירה
פרס של 25 מיליון דולר. א-זרקאווי
צילום: אלג'זירה
צילום: איי פי
גם נגד אזרחים. פיגוע בעיראק
צילום: איי פי
מומלצים