שתף קטע נבחר

מינהלת ההתנתקות: עלייה במבקשי הפיצוי

המינהלת מדווחת על 60 משפחות שמבקשות להתפנות מגוש קטיף ו-84 מצפון השומרון - עלייה מרשימה ביחס לנתוני אתמול. דובר מועצת חוף עזה: "המינהלת מנסה לשפר את תדמיתה לדווח לציבור על 'התעוררות' בדמות מספר משפחות בודדות שפנו אליה"

עלייה נרשמה במספר הפניות של מבקשי הפיצויים לצורך פינוי מאזור גוש קטיף וצפון השומרון - כך מדווחים אחר הצהריים (יום ה') במינהלת ההתנתקות.

 

 

עד כה הגיעו למינהלת טפסים רשמיים של 60 משפחות שמבקשות להתפנות מגוש קטיף ו-84 מצפון השומרון. מדובר בעלייה ביחס לנתוני המינהלת מאתמול, שדיברו על 39 משפחות מגוש קטיף ו-79 משפחות מצפון השומרון.

 

בתגובה אמר דובר מועצת חוף עזה, ערן שטרנברג: "לאחר כל כך הרבה כישלונות וביזיונות ושחרור דיסאינפורמציה לאוויר, ישבו עשרת מובטלי בשיא וחשבו שבעה ימים ושבעה לילות כיצד לשפר את תדמיתם והחליטו לדווח לציבור על 'התעוררות' בדמות מספר משפחות בודדות שפנו אליהם, ועל זה אמר פעם איש חכם – גם חתול, כשתזרוק אותו ממאה קומות, יקפוץ שני מטר חזרה לאחר שפגע בקרקע...".

 

מוקדם יותר מתח ראש מינהלת ההתנתקות, יונתן בשיא, ביקורת על בקשת המתנחלים לבנות קרוואן בקצה השטח שעליו הם הולכים לבנות את בית הקבע שלהם בניצנים, וטען שזו הוצאה מיותרת.  בשיא אמר כי על המפונים לגור בדירות שכורות או בקרוואנים ביישוב ניצן, הסמוך לניצנים או במקומות אחרים שבונים בהם שכונות זמניות עבורם.

 

בתוך כך דווח היום כי יותר מאלף משפחות של תושבי גוש קטיף חתמו על מכתב אותו שלחו ליו"ר המועצה חוף עזה, אבנר שמעוני, ובו הם מודיעים כי הם מתנגדים לתוכנית ההתנתקות, אך מציינים שאם נגזר עליהם לעקור מבתיהם הם מעוניינים לעבור ביחד כגוש אחד ובתנאי שמדובר במגורים של קבע.

 

במכתב ששלחו התושבים לראש המועצה, אבנר שמעוני, נאמר: "אנחנו מתנגדים בתקיפות למעשה הבלתי מוסרי והנורא של עקירתנו מבתינו בגוש קטיף ובצפון החבל. אנו חושבים שזכותנו לעמוד ולהגן על בתינו על מנת שלא יילקחו מאיתנו. אם הממשלה תעקור אותנו מביתנו תוך שימוש בכוח הצבא והמשטרה, בכוונתנו לדאוג הדדית לכל התושבים האחרים. לא נסתפק במציאת פתרונות לחלק מהתושבים.

 

"אם תתרחש חס וחלילה העקירה, אנו מעוניינים שהגוש יעבור ביחד. במסגרת זו אנו נבקש שתפעל על מנת שיהיו מספיק יישובים כדי למלא את הצרכים השונים של כל הקהילות. אנו מבינים שאזור ניצנים הוא האזור המתאים להעתקת הגוש, ואנו מבקשים ממך לפעול כדי שככל שהפתרון יהיה בניצנים, יוכלו היישובים להתקיים ולהתבסס שם".

 

בעבר אמרו ל-ynet גורמים רשמיים בגוש קטיף כי הם מתנגדים לכל תוכנית העקירה ועם זאת על הממשלה החובה לדאוג לתושבים למגורי קבע ולמעבר כגוש אחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן מרסיאנו
הוצאה מיותרת. בשיא
צילום: אילן מרסיאנו
המינהלת מנסה לשפר תדמית. שטרנברג
מומלצים