שתף קטע נבחר

הערב: "קשת" למען תסמונת דאון

לציון שבוע ית"ד (ילדים בעלי תסמונת דאון) תקרין הערב "קשת" את הסרט "ניצן ושגיא" על זוג נשוי הלוקה בתסמונת דאון

לציון שבוע ית"ד (ילדים בעלי תסמונת דאון), שיערך בין ה-22 ל-27 במאי, מקדישה "קשת" ערב שידורים מיוחד שבמהלכו ישודר הסרט "ניצן ושגיא" על זוג נשוי הלוקה בתסמונת דאון (הערב, ה', 23:00).

 

כ-1000 בוגרים צעירים נושאי תסמונת דאון חיים היום במדינת ישראל, רק ארבע זוגות מהם נשואים או חיים כנשואים. הרבנות סירבה לחתן את ניצן ושגיא בטענה ש"אינם ברי דעת", והזוג נאלץ להסתפק ברב רפורמי: "בחתונות האחרות של הילדים שלי, היה בעיקר המון אושר, לא היו דאגות, לא היו חרדות", אומרת רחל לישינסקי לפני חתונת בתה, "כאן האושר מלווה בחרדה, בבלאגן ובפחדים".

 

סרטה של הדסה בן-הרצל מלווה את ניצן ושגיא והוריהם, שמתקשים לשחרר את האחיזה בילדים שעוברים לראשונה למגורים עצמאיים בקיבוץ. השניים חולמים על רישיון נהיגה שיעניק להם עצמאות נוספת, ומדברים על חוסר היכולת לגדל ילדים או ליתר דיוק על החרדה הגדולה מעצם האפשרות להביא ילד לעולם, דווקא הבנת המגבלות וההכרה בהם, מצמיחה אהבה טהורה המתייחסת לחיים ולסביבה בצורה הישירה והטבעית ביותר.

 

עוד במסגרת הערב המיוחד: בשעה 18:30 יגיש מני פאר יגיש את "אחד יותר מדי" שתוקדש כולה לעמותת ית"ד המטפלת בילדים נושאי תסמונת דאון ותומכת בבני משפחותיהם. פאר יארח באולפן את רות הול, אמא לתאומים בני 11 שאחד מהם לוקה בתסמונת דאון. במרכז התוכנית יוצג גם סיפורם של ניצן ושגיא אלוש. בנוסף ניתן יהיה לתרום לית"ד במהלך השידור בהתאם לפרטים שיפרסמו בתוכנית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים