שתף קטע נבחר

אבי נמני סיכם לעונה אחת במכבי ת"א

כוכב בית"ר ירושלים חזר לקבוצת נעוריו אחרי שנתיים בגלות, לאחר שנפגש בביתו של ניר קלינגר עם המאמן ועם סגן נשיא המועדון, אלי דריקס והגיע עימם לסיכום. החתימה - במהלך השבוע הבא. העיתון הטורקי 'פנאטיק' מדווח כי ברוך דגו מועמד להצטרף לגאלאטסראיי. דגו: "הלוואי וזה ייצא לפועל"

אחרי שנתיים בגלות - אבי נמני חוזר למכבי תל אביב. "הבן האובד" נפגש ביום שישי בביתו של ניר קלינגר עם המאמן ועם סגן נשיא המועדון אלי דריקס וסיכם בקבוצה לעונה אחת. החתימה על החוזה צפויה להתרחש ביום ראשון הקרוב.

 

יש לציין כי השלושה כבר נפגשו, ומגעים בין הצדדים נערכו במשך מספר שבועות. על הפרק עמדו תנאי השכר של השחקן, לו חייבת בית"ר כספים רבים. זמן קצר לאחר החתימה הגיעו אוהדי מכבי לביתו של נמני כדי לחגוג את חזרתו לקבוצה.

 

נמני הוא שחקן הרכש השלישי שמכבי מצרפת לקראת העונה הבאה. אייל ברקוביץ' ובלסינג קאקו קדמו לו והקשר הבא שעומד על הפרק של הצהובים הוא ג'ובאני רוסו, כוכב מכבי חיפה. מכבי תחכה להחלטת רוסו באם הוא מעוניין להישאר במדים הירוקים לפני שתיכנס למו"מ עימו ומלבדו קלינגר עשוי להביא גם את חלוץ נצרת עילית, ז'וזה דוארטה.

 

קיצור תולדות הסכסוך

 

הנתק הגדול בין ניר קלינגר לאבי נמני החל כבר בעונת 2002/03, העונה בה זכתה מכבי באליפות. במהלך העונה, כשמכבי חיפה פתחה כבר פער של 9 נקודות בצמרת, החליט קלינגר לספסל את נמני במשחק מול חיפה בקריית אליעזר. באותו משחק ניצחה מכבי 2:3 בהנהגתו של ברוך דגו, ודהרה עד ארבעה מחזורים לסיום, אז שבר דגו את הרגל. במשך כל אותה תקופה התייבש נמני על הספסל, ולא ממש אהב את זה.


חוזרים לשתף פעולה. נמני (מימין) וקלינגר (צילום: ראובן שוורץ)

 

הפציעה של דגו ולחץ הקהל החזירו את נמני להרכב, הסמל של האוהדים כבש שערים מכריעים ועזר למכבי לזכות באליפות בדקה ה-90 ממש.

 

בקיץ שלאחר מכן, ב-13 באוגוסט ליתר דיוק, החליט קלינגר לסלק את נמני ואת טל בנין מהקבוצה, בטענה שהשניים אחראים למחנאות ולתופעות לא חיוביות. כל זאת קרה לאחר מחנה אימונים בעייתי באוסטריה וההדחה המבישה על ידי ז'ילינה במוקדמות ליגת האלופות.

 

מאז, נוצר נתק גדול מאוד בין מרבית אוהדי הקבוצה לשחקנים ולהנהלה. האוהדים מחו לאורך חודשים ארוכים, לובשי החולצות השחורות מילאו את בלומפילד, ובהדרגה החל הקהל להדיר רגליו מהמגרשים.

 

שינוי הכיוון

 

לפני מספר חודשים אפשר היה להבין שמה שנראה כבלתי אפשרי אז הפך למציאות היום. נמני וקלינגר נפגשו ליד מיטת חוליו של קובי מוסא וניהלו שיחה ארוכה וחברית. לאחר מכן נפגשו בחתונתו של אלי ביטון וגם שם הפגינו חמימות.

 

במקביל, נכנס לתמונה דייויד פדרמן, שאמר בפומבי כי חזרתו של נמני לקבוצה טובה בעיקר משיקולים פיננסיים. השילוב בין איל ברקוביץ', אבי נמני ושחקנים נוספים שיגיעו אמור למלא את בלומפילד באלפי מנויים. אט-אט קרם המהלך עור וגידים, ההצהרות והרמזים תפסו תאוצה, עד לסיכום שהושג הערב לעונה אחת.

 

דגו: כיף לשמוע שגאלאטסראיי מעוניינים בי

 

היכולת המרשימה שהפגין העונה קשר מכבי תל אביב, ברוך דגו, בליגת האלופות לא נעלמה מעיניהם של אנשי מקצוע באירופה. העיתון הטורקי 'פנאטיק' מדווח כי הקשר מבוקש על ידי מועדון הפאר הטורקי, גאלאטסראיי. הידיעה ב'פנאטיק' מוסרת מידע נרחב על הקשר בן ה-24, כולל אינפורמציה על מוצאו ותחילת הקריירה שלו, בעירוני אשדוד.

 

גאלאטסראיי, שמדורגת רק שלישית בטורקיה - מחזור אחד לסיום העונה, איבדה את התואר ליריבתה העירונית השנואה, פנרבחצ'ה. לפני שנתיים שיחק בקבוצה קשר ישראלי נוסף, חיים רביבו.

 

דגו עצמו, למרות הצטיינותו בליגת האלופות, עבר עונה לא פשוטה במכבי תל אביב. לצד פציעות רבות, הוא ישב ממושכות על הספסל ואיבד מבטחונו גם בשל הקנטות מצד הקהל של הצהובים. דגו, שכבש את הפנדל המכריע בגמר גביע המדינה נגד מכבי הרצליה, לא הסתיר את אכזבתו מהעונה החולפת וטרם החליט אם להמשיך בקבוצה.

 

דגו אמר ל-ynet: "זה כיף לשמוע שגלטסראיי מעוניינים בי. הלוואי וזה ייצא לפועל. זה עדיין לא משהו ממשי, וחוץ מגאלאטסראיי יש עוד הצעות. כשיהיה משהו קונקרטי, אודיע".


פורסם לראשונה 27/05/2005 08:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
פגישה משולשת ואקראית בין הצדדים
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
מבוקש בטורקיה. ברוך דגו
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים