שתף קטע נבחר

חטיפים - מקבץ ארועים קולינריים

אבינועם גיל במקבץ ידיעות קולינריות - פסטיבל "טעם העיר", קטיף דובדבנים בגולן, יריד יין במפגש מזרע ועוד

טעם העיר

חמישה לילות של קולינריה - הכניסה חופשית, הטעימות - בתשלום.

 

טעם העיר הפך בתשע שנות קיומו לאירוע הגדול ביותר בישראל ואחד מאירועי האוכל הגדולים בעולם. לרגל העשור, יופעל השנה טעם העיר במתכונת מורחבת של חמישה לילות , בימי ראשון עד חמישי.

 

המסעדות המשתתפות השנה הן: אודאון, אוונגרד, תל אביב ברוהאוס, הסינית האדומה, וויטהול סטייק האוס, טאפאו – טאפס בר, ין ינג מסעדה סינית, לחם ארז, דיאנה, מאנטה ריי, מיקה, סאקורה תל אביב, סושידו, פאפאגיו, פסטה מיאה, קימל, שנגרילה, 2c, אדוארדו, אורקה קיטשן בר , טנדורי, פשה ואנגריד ומלון מרידיאן אילת למען ילדי וראייטי ישראל.

 

לצד דוכני המסעדות, יפעלו כ- 100 דוכנים שיציעו גבינות, פירות אקזוטיים, עשבי תיבול ותבלינים, לחמים טריים עשויים עבודות יד, מיני מאפה וקונדיטוריה, בשר מעושן, שמן זית, חמוצים וכבושים ועוד. תצוגות נוספות

 שיורחבו יהיו בנושא כלי הגשה, אפיה ובישול, ספרות מקצועית, ספרי יין, מגזינים מקצועיים וירחוני גורמה.

 

שטח האירוע יגודר בגידור היקפי שיכלול 10 שערי כניסה ויציאה, מה יאפשר שליטה ובקרה לכוחות הביטחון והאבטחה.

 

  • פסטיבל "טעם העיר", פארק גני יהושע. 29.05 - 02.06, החל מהשעה 18.00 ועד אחרי חצות.

 

 

דובדבנים בגולן

עונת הדובדבנים הקצרה נפתחה ממש בימים אלה. החל בימים אלו ולמשך חודש וחצי לערך, מתבצע בגולן קטיף הדובדבנים. לאחריו – קטיף פטל ואוכמניות. "בוסתן הגולן" של קיבוץ עין זיוון מציע לכם שפע פעילויות קטיף עצמי של דובדבנים.

 

השנה הורחב אתר הקטיף העצמי. הוא גדול יותר ותוגבר בצוות מדריכים ומדריכות, שיסביר ויראה לכם אלו עצים מוכנים לקטיף וכיצד קוטפים את הפרי כדי לשמור על האיכות שלו. "בוסתן הגולן" כולל פינות ישיבה ומנוחה מוצלות, בית קפה, פינות יצירה, חי וליטוף. פעילויות נוספות מלבד קטיף דובדבנים עצמי, כוללות קטיף של פירות אחרים – מתפוחים ועד תות עץ ותות גינה בטעם של פעם, טיול פעוטות בעגלה רתומה לטרקטור ורכיבה על פוני. כמו כן, מציעים לכם אנשי הבוסתן סיורי טרקטורונים מודרכים באזור.

 

עלות הכניסה לאתר היא 30 שקל למבוגר ו- 25 שקל לילד. היא כוללת קטיף עצמי לאכילה במקום של כל סוגי הפרי שנמצאים באתר והם בעונה. ניתן לרכוש פרי כדי לקחת הביתה. במקום ניתן לערוך - ללא תוספת תשלום - פיקניקים ללא הבערת אש. יתר הפעילויות (מלבד הטרקטורונים) – בתשלום סימלי של חמישה ש"ח. שעות הפעילות הן תשע בבוקר עד חמש אחה"צ.

 

  • בוסתן הגולן – קיבוץ עין זיוון – 04-6993610

 

 

מול ים מוקירה

את השפים והקולגות שבחרו בה בפעם השלישית ברציפות למסדר Les Grandes Tables du Mondes, המאגד את 115 המסעדות הטובות בעולם.

התפריט כולל מנות שונות המתחברות לאביב ולסגנון המסעדה, ובינהן מנות כמו אויסטר מ"בריטני" בזביון פסיפלורה עם ויניגרט קפוא, ניוקי קריספי באינפוזיה של יין קברנה בורדולזי, לנגוסטין ופורצ'יני צרובים על בזלת עם כרוב אדום במרסלה ושורשים, "ספייני" לובסטר על קסולה שעועית שחורה עם קציפת תירס וזעפרן, פיקטה של עגל חלב עם סקאלופיני שקדי עגל ו"סושי" מפאנצ'טה ועוד.

מחיר הארוחה, שתערך ביום שלישי, ה- 31 לחודש, 500 שקל לאדם.

 

  • פרטים נוספים בטל': 5469920 –03

 

 

יריד יינות איטליה במפגש מזרע, קיבוץ מזרע

בתאריך 2.6.2005, יום חמישי, בו יצוין יום העצמאות של איטליה, ייערך ב"מפגש מזרע" יריד היינות, שיישא את דגל איטליה, יציג מגוון רחב של למעלה מ-90 יינות איטלקיים מאזורי היין המובילים של איטליה. מבחר היינות יכלול יינות אדומים, לבנים, מבעבעים ויינות קינוח.

 

לבאי היריד יוצעו טעימות של יינות איטלקיים, ביניהם עשרה סוגים של יינות פרימיום איכותיים. להגברת החוויה ילוו טעימות היין במגוון של טעימות מגבינות גורמה איטלקיות וממוצרי הקו האיטלקי של "מעדני מזרע", הכוללים פיצות ומוצרי בשר בסגנון איטלקי. בכל "תחנת טעימה" תינתן הדרכה מקצועית,ייעוץ ומגוון של "טיפים" על ידי אנשי מקצוע.

 

כניסה למתחם הטעימות עולה 60 קל לאדם וכוללת: כוס יין איכותית מתוצרת "שיפגלאהו" במתנה, כרטיסיית טעימות המאפשרת הנאה מכל 90 היינות הכוללים את עשרת יינות הפרימיום וטעימות מכלל היצע הגבינות והקו האיטלקי של "מעדני מזרע". לחברי מועדון "מפגש מזרע" תינתן הנחה במחיר הכניסה לאירוע.

האירוע יתקיים בשעות הערב, בין השעות 20:30-23:00 , במתחם "מפגש מזרע", קיבוץ מזרע.החניה ללא תשלום, אבטחה במקום.

 

  • לפרטים נוספים, מחלקת היין של מפגש מזרע – 04-6429215.

 

תפריט חדש ביוקו אונו

 

מסעדת יוקו אונו משיקה תפריט חדש ומקורי המשלב את המטבח היפני וסושי בר כשר עם טאץ' ים תיכוני. המסעדה, המציעה חוויית גורמה כשרה, משלבת מגוון גדול של סוגי סושי "קלאסי", סשימי, נגירי, מאקי ואינסייד אאוט, לצד הפתעות מרעננות כדוגמת סושי "פוג'יאמה" – רול דג במילוי סלמון בטמפורה, עטוף בציפוי אגוזים או שקדים.

 

בין מנות פתיחה בתפריט החדש תוכלו למצוא סלמון ניסואז - פילה סלמון צרוב על הגריל, מוגש על מצע שעועית ירוק, עגבניות, בצל סגול, צלפים וביצי שליו ברוטב ויניגרט, שמן שומשום ושמפניה.

 

מבין הסלטים – סלט שיטאקה – איטריות אורז, בצל ירוק, מלפפון ופטריות שיטאקה ברוטב ויניגרט סויה. טונה טרטר – רצועות טונה אדומה, כרוב, בצל ירוק, גזר, ביצה קשה, שומשום קלוי וצנובר בויניגרט שמן וסומסום.

 

המנות העיקריות כוללות, בין השאר, פילה מוסר על איטריות זוקיני – עשוי על הגריל עם פילה עגבניות צלויות ברוטב טריאקי, רביולי ילו טייל - עלי בצק אורז במילוי דג ילו טייל, ברוטב חמאת לימונים, שום וסאקה.

 

תפריט הקינוחים מציע לסועדים מאפה תמרים ברוטב סוכר דקלים, למון גראס קרם בורלה ופנקוטה צ'ויה ומקלות וניל.

 

  • יוקואונו -מסעדה יפנית וסושי בר.רח' ז'בוטינסקי 1, בניין מכבי, רמת גן 03-7524666. כשר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קטיף דובדבנים בגולן.
צילום: שגיא קופר
תפריט חדש ב"יוקו אונו".
מומלצים