שתף קטע נבחר

"המשטרה לא יכולה להתמודד עם הפשיעה"

כך אמר לא אחר מאשר השר הממונה על המשטרה, גדעון עזרא. הוא הבטיח כי ידרוש בדיון בממשלה מחר לבטל את הקיצוץ במשטרה, כדי למנוע פיטורי 2,000 שוטרים. בנושא איסוף הנשק מהמתנחלים לפני ביצוע ההתנתקות, אמר השר כי המשטרה לא תאסוף את נשק המתנחלים, אלא תחכה שהם יחזירו אותו בעצמם

"למשטרת ישראל אין היום את הכלים להתמודד בפשיעה הגוברת", הזהיר היום (שבת) השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ב"שבתרבות" בבאר שבע. השר הבהיר כי בכוונתו לתבוע את מניעת הקיצוץ של כ-2,000 שוטרים.

 

לדברי השר, "למשטרה אין יכולת להפגין נוכחות בשטח. אילולא התלונה של בני הזוג ז'קונט, ספק אם היינו יודעים על פרשת הסוס הטרויאני. אנו נדרוש כלים מתוחכמים יותר למלחמה בפשע, מיכולות טכנולוגיות כמו האזנות ועד לגיוס רואי חשבון, כלכלנים ועורכי דין למשטרת ישראל. אדרוש השבחת המודיעין במשטרה, עד שיהיה 'כמו השב"כ'".

 

השר לביטחון פנים, שצריך להתמודד עם גל פשיעה שהולך וגובר, אמר כי "אני השר הממונה ולכן יזמתי להעלות את הנושא בישיבת הממשלה הקרובה", אמר.

 

עוד אמר השר כי על-מנת להלחם בפשע כראוי, יש לרתום למלחמה את מערכת המשפט. לדבריו, "לא יתכן שישחררו למעצר בית גנבים וכבר באותו לילה הם יצאו ויפגעו ברכוש של אזרחים. לא יתכן ששופט יספר לי שהוא חושש שבית המשפט העליון יקל בעונשו של אדם שדקר אחר, עליו גזר שמונה חודשי מאסר".

 

"המתנחלים יפקידו את הנשק בעצמם"

 

השר עזרא גם גילה ב"שבתרבות" כי "המשטרה לא תאסוף את כלי הנשק של המתנחלים בגוש קטיף, הם בעצם יחזירו את הנשק". לדבריו,

"מדובר באוכלוסייה מצוינת, הראויה לכל שבח. הם אינם גורם בעייתי. הנשק ייאסף על ידי גורמים מקומיים ויוחזר לצה"ל, ולמשטרה לא תהא נגיעה בכך. כך סיכמתי בפגישותי עם רבנים ועם נציגי הגוש". 

 

השר התייחס גם לסוגיות המדיניות השונות, הנלוות לתוכנית ההתנתקות, ואמר כי "אני בעד העברת השליטה בציר פילדלפי לידי מצרים. מדינת ישראל צריכה לטפל בקטע הגבול האחר לאורך מצרים, ולאחר השלמת ההתנתקות להציב שם כוחות גדולים, כדי למנוע הברחות עוינות ופליליות". בעניין הרגיעה במצב הביטחוני מול הפלסטינים אמר עזרא כי "יש הפוגה במלחמה, שעזרה מאוד למדינת ישראל והביאה לשינוי דרסטי במצב. לראייה, כמות התיירים הגדולה הפוקדת את ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים