שתף קטע נבחר

התיכוניסטים חוגגים - ההורים משלמים ביוקר

במהלך החודש הקרוב יחגגו חלק מתלמידי כיתות י"ב את סיום לימודיהם בצורה הבאה: חדרים בבתי מלון, לימוזינות ותלבושות יוקרתיות. מחיר התענוג עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים למסיבה אחת. וההורים? משלמים, אלא מה

בית מלון או גן אירועים? שמלה של יוסף או של נעמה חסין? תקליטן או אמן אורח? נתחוני עוף בטריאקי או פסטלי פיקנטיים? לא, לא מדובר בשאלות שמעסיקות זוג אוהבים לפני חתונתם – אלה הן ההתלבטויות של עשרות אלפי תלמידי כיתות י"ב ברחבי הארץ, שמסיימים בימים אלה את ההכנות לקראת נשף הסיום היוקרתי שלהם.

 

במהלך החודש הקרוב, עם תום בחינות הבגרות הגורליות, יחגגו תלמידי כיתות י"ב את סיום לימודיהם – והמלאכה בעיצומה. בין שינון פרק אחד בתנ"ך למשנהו סוגרים התלמידים קצוות ומתאמים את מועד הגעת הלימוזינה, שכירת החדר במלון ומדידות החליפות או השמלות.

 

רק לפני כעשור הסתפקו תלמידי י"ב במסיבות סיום צנועות באולם הספורט של בית הספר. אולם לפני כשש שנים החלו התלמידים ללכת בעקבות חבריהם האמריקנים והוציאו את המסיבה מתחומי בית הספר אל המועדונים הגדולים, אל בתי מלון ברמה של חמישה כוכבים ואל גני אירועים יוקרתיים. בכך עוקפים התלמידים וההורים את האיסור של משרד החינוך לגבות סכומים העולים על 280 שקלים למסיבות הסיום ומקיימים אותן בנפרד וללא התערבות בית הספר. במשרד החינוך מכירים את הנושא, אך טוענים כי אינם יכולים לעשות דבר בנושא, היות שההורים משתפים פעולה עם ילדיהם. "זה חיקוי זול של המסורת האמריקנית, שגם עולה הרבה כסף וגם אין לו קשר לסיום הלימודים", אומרת ראש המינהל הפדגוגי במשרד החינוך, לאה רוזנברג.

 

נכון להיום, עלותו הכוללת של נשף יוקרתי באחת מבתי הספר במרכז נעה בין 10,000 ל-70 אלף שקלים. ככל שהשכבה מונה יותר תלמידים, מצליחים המארגנים לצמצם את ההוצאה לכל תלמיד. בסופו של דבר, הורי התלמידים נאלצים להיפרד מסכומים הנעים בין 450 ל-600 שקלים. מחירים אלה כוללים גם את 280 השקלים המיועדים למימון טקס הסיום הרשמי בבית הספר ותמונת המחזור.

 

למרות זאת הורים רבים נאלצים להיפרד מסכומים הרבה יותר גבוהים בכל הנוגע לעלות הפקת הנשפים והפריטים הנלווים.

 

בן רבסקי, מבעלי חברת "סקאי" שמפיקה נשפי סוף שנה לתיכונים, מספר שהחל לעבוד על המסיבות הגרנדיוזיות כבר לפני חצי שנה. לדבריו, רוב ההורים מעורבים בהכנות ומעניקים יד חופשית לילדיהם, למעט רכישת אלכוהול. למרות זאת, מספר רבסקי, התלמידים כבר מצאו פתרון והם מביאים איתם כמויות גדולות של שתייה חריפה, משאירים את הבקבוקים במכוניות ויוצאים מדי פעם לשתות.

 

יניב לוי, תלמיד י"ב מתיכון "רוטנברג" ברעננה שמארגן את נשף הסיום של בני שכבתו, מספר שבחירת חברת ההפקה לאירוע נעשתה בשיתוף עם ועד ההורים אל בית הספר. "הנשף שלנו יתקיים במלון 'דן פנורמה' בתל אביב ויכלול הפתעות שונות כמו ארוחת ערב והופעת אמן אורח", הוא מבטיח. "אנחנו גובים את הכסף בכוחות עצמנו, כולל השגת חסויות של חברות מסחריות ותרומה של ועד ההורים בסכום של עשרת אלפים שקלים, כדי להוזיל עלויות".

 

בנוסף מספר לוי כי עד כה שכרו 25 מחבריו לשכבה חדרים במלון, כדי לחגוג עד אור הבוקר. כעת הם מנסים לגבש עם הנהלת המלון "דיל" מיוחד.

 

גם רן שניידר, תלמיד י"ב בתיכון "בליך" ברמת גן שמארגן את נשף הסיום של התיכון, מספר שחבריו נרגשים לקראת הנשף, שייערך ב"ארכה" בנמל תל אביב, ומתכוונים להוציא לא מעט כסף לקראת האירוע.

 

"התלמידים ישקיעו בהופעה שלהם, ויהיו גם כאלה שישכרו לימוזינות", הוא אומר. "זוהי המסיבה האחרונה שלנו בתיכון".

 

"אני מאוד נרגשת, מדובר באירוע חשוב שמסיים עבורנו פרק בחיים", סיכמה אתמול גיל גיזנבורג, תלמידת י"ב ב"גימנסיה הרצליה". החלום שלי עכשיו הוא להגיע לנשף עם לימוזינה".

 

כמה זה עולה להם?

 

  • תשלום למסיבה - 600-450 שקל
  • חליפת טוקסידו - 3,300 שקל
  • שמלת ערב - 3,000-870 שקל
  • עיצוב שיער - 300-200 שקל
  • לימוזינה - 300 שקל לשעה
  • חדר במלון - 750 שקל ללילה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים