שתף קטע נבחר

נפט: 55.62 דולר

למרות שמועות ולפיהן אופ"ק יחליט השבוע על הגדלת מיכסות התפוקה - המשקיעים משוכנעים כי ההיצע לא יענה על כל הביקוש

הזהב השחור

 

מחירה של חבית-נפט (200 ליטר) מסוג "מתוק" - דל-גופרית, מופק בארה"ב - נסגר היום (ב'), בבורסת הסחורות בניו-יורק, על 55.62 דולר (חוזים לאספקה ביולי) לעומת 53.54 דולר ביום שישי.

 

מומחים אמרו כי עלייה זו (כמעט 4.0%) הינה "חזקה מאוד" - וציינו שנרשם זינוק של 18.0% ויותר לעומת המחירים (47 דולר ופחות מכך) אשר התייחסו לחוזים בדבר אספקה ביוני. עוד ציינו כי המחיר הנוכחי מתקרב מאוד לשיא (58.28 דולר) שנרשם בתחילת אפריל.

 

שרי הנפט של ארגון אופ"ק - הקרטל ששואב 40% מתפוקת הנפט בעולם - צפויים להיפגש מחרתיים (ד') בווינה בירת אוסטריה, כדי להחליט על מכסות התפוקה לחודשים יולי-דצמבר. שר הנפט של ערב-הסעודית, עלי אל-נעימי, אמר שלשום (שבת) כי הוא תומך בהגדלת מכסות התפוקה של אופ"ק בחצי מיליון חביות ליום (תוספת בשיעור 1.8%), אל רמה של 28 מיליון חביות-נפט ביום. אם הצעתו תתקבל, תהיה זו הפעם השנייה שאופ"ק מעלה את מכסות התפוקה שלו השנה.

 

אבל, גם אם תתקבל ההצעה להגדיל את מכסות התפוקה - זה יהיה צעד שהינו בעיקר סמלי. תפוקת ארגון אופ"ק כבר גבוהה בכ-2 מיליון חביות ליום ממכסת התפוקה הרשמית. אין לחברות הקרטל (מלבד ערב-הסעודית) כמעט שום אפשרות לשאוב עוד נפט.

 

המשקיעים מודעים לכך; והם פועלים על-פי ההנחה שהיצע הנפט כמעט שאינו מצליח לענות על הביקוש - אשר הולך וגדל.

 

מט"ח

 

המטבע האמריקני התחזק מול המטבע האירופי ומול המטבע היפאני. לקראת סיום המסחר נדרשו 1.2111 דולר לרכישת אירו אחד, לעומת 1.2120 דולר עם סיום המסחר אתמול - ונדרשו 109.52 ין לרכישת דולר אחד, לעומת 108.62 ין אמש.


פורסם לראשונה 13/06/2005 22:28

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מגבירים קצב שאיבת הרווחים
צילום: רויטרס
מומלצים