שתף קטע נבחר

ברק נגד פרס: "על ראש הלוזר בוער הכובע"

במסיבת עיתונאים מיוחדת תקף המועמד לראשות העבודה את המועמד המוביל בסקרים וגם את הממשלה על הטיפול הלקוי באלימות - "בגללה נשים לא יודעות אם הן יתעוררו חיות בבוקר" והוא מצהיר: "נביא לניצחון במפלגה ולמהפך במדינה". מטה פרס בתגובה: "אין תופסים אדם בשעת נואשותו"

"נביא לניצחון במפלגה ולמהפך במדינה כי מדינת ישראל זקוקה לשינוי. יש ממשלה שמתפרקת מאחריותה לאזרחים ואינה עומדת בחובתה הראשונית לספק להם הגנה", כך אמר היום (ג') אהוד ברק.

 

במסיבת עיתונאים שכינס אהוד ברק, קישר המועמד לראשות העבודה בין השחיתות השלטונית לאלימות ברחובות, ואמר כי "מדינת ישראל זקוקה לשלטון. יש ממשלה שמתפרקת מאחריותה לאזרחים ואינה עומדת בחובתה הראשונית, לספק הגנה, לדוגמה בתחום הגדר. היא אינה מקצה למשטרה את התנאים הדרושים לה, מתנכרת לאזרחיה, וכך הגענו למצב שנערות אינן יכולות לקצר את הדרך לקניון, ונשים אינן יודעות אם הן יתעוררו בבוקר חיות. יש קו מקשר בין התפרקות מנורמות שלטון, מההשחתה של אנשי הליכוד - לרחוב, ואת הדבר הזה צריך לשנות, מהחוץ אל הפנים. מהנושא המדיני, שניתן היה לבנות את הגדר לפני אלף הרוגים. יש לפנות דרך עקבית, אמיתית, ורצינית ולהחליף את הליכוד בהובלת המדינה".

 

כאשר נשאל כיצד יילחם באלימות במדינה, אמר ברק כי ייתן גיבוי אמיתי לשלטון החוק. "כאשר לא חשוב למה ואיך, מחליפים את היועמ"ש, את שר המשפטים, מפכ"ל המשטרה, ראש אגף החקירות במשטרה, אין תחושה של גיבוי שלטון החוק. אם הכנסת לא יכולה להסיר חסינות של חבר-כנסת (הכוונה לגורולובסקי) זה משדר אי-גיבוי לשלטון החוק. בטיפול שורש באלימות ובפשע נשנה את המציאות הזאת. הייתי נותן סמכויות למנהלים בבתי הספר, ומגייס את הקהילה והאזרחים עצמם על פי דגם שנוסה בעולם".

 

ברק אמר עוד כי רצה שהבחירות במפלגת העבודה ייערכו מוקדם ככל שאפשר, ואמר שבמשך שנה וחצי המועמדים האחרים לא הצליחו להביא לכך שפרס יקיים בחירות, ולדבריו "זימזמו סביבו כמו דבורים במשך הזמן הזה", ולכן לפני כשבעה חודשים חטף את המיקרופון במהלך כינוס המפלגה. ברק הוסיף ואמר כי האחריות על כך היא על פרס: "על ראש הלוזר בוער הכובע. אני לא מבין למה יש לעשות מאמצים כאלה לשנות את יום הבחירות במפלגת העבודה, אם הסקרים הם כאלה". ברק אמר את הדברים בציניות לאחר שנשאל למצבו בסקרים.

 

ברק תקף את "ההתמכרות לסקרים" שלא מחמיאים לו. לדבריו, "הם לכל היותר ביטוי למצב רוח מקרי. מנהיגות היא עניין של מצפן פנימי ולא של שבשבת. כשאני הודעתי שאוציא את צה"ל מלבנון שני שליש מהציבור היו נגד. כשבגין הלך לקמפ דייויד שני שליש מהציבור היו נגדו".

 

הכוורת של ברק

 

במסיבת העיתונאים השתתפו גם השר שלום שמחון וחברי הכנסת אברהם (בייגה) שוחט, עמרם מצנע, דני יתום והמקורב שירי ויצמן – אשר הביעו את תמיכתם בברק. מצנע אמר כי גם הוא התלבט, אך לאחר שהתבונן בחמשת המועמדים הגיע למסקנה חד-משמעית "שברק הוא היחיד המציג אתגר בפני הימין, ויש לו סיכוי להחליף את הממשלה לממשלת מרכז ושמאל".

 

ח"כ שוחט אמר: "אין לי צל של ספק שמבין המועמדים, היחיד שיכול וראוי להיות ראש ממשלה הוא ברק".

  

מוקדם יותר הודיעה גם ח"כ קולט אביטל על תמיכתה במועמדות ברק לראשות מפלגת העבודה ולראשות הממשלה. לדבריה, "ברק הוא היחיד שיכול להציב אלטרנטיבה אמיתית ולהביס את הליכוד".

 

בתגובה לדבריו של ברק, נמסר ממטה פרס ל-ynet: "לא ניגרר למערכת ההשמצות שאליה מנסה ברק לגרור אותנו. אין תופסים אדם בשעת נואשותו". 

 

מטה פרץ מברך דווקא את ברק "על החלטתו להישאר במירוץ. ציבור חברי מפלגת העבודה ראוי לכך שתינתן לו כבר היום האפשרות לבחור בין שתי תפיסות עולם שונות: דרכו של ברק התואמת לזו של ביבי, ודרכו של פרץ – הקמת מפלגה סוציאל-דמוקרטית אמיתית".

 

ממטה פואד בן-אליעזר נמסר בתגובה: "די לבושה. נמאס מהשטיקים, הטריקים והתחבולות שנועדו לחבל בלגיטימיות של מפקד העבודה. הניסיון להפחיד ולהכפיש עשרות ומאות מתפקדים מראה על חידלון, לוזריות וחוסר מנהיגות".

 

ממטה מתן וילנאי נמסר: "תמיד כשברק עומד בפני הפסד, הוא מייצר מהלכים היסטריים כמו מסיבת העיתונאים היום. איבוד השליטה שלו גורם לנזק במפלגת העבודה". 

 

מסיבת העיתונאים: תגובה לדיווחים

 

ברק החליט לכנס את מסיבת העיתונאים לאחר שבימים האחרונים עסקה התקשורת רבות בהתנהלותו באשר למפקד במפלגה, וכן עם היעדרותו מן הארץ למשך זמן ממושך באמצע קמפיין.

 

במטהו של ברק הבינו כי נוצרה תחושה כאילו ברק עצמו אינו מהווה דוגמא למנהיגות כפי שהוא מדבר עליה, ובמקום להתעסק עם דברים פנימיים במפלגה ועם הקמפיין, הוא מעדיף לשהות בחו"ל ומעדיף לשלוח את מקורביו ואת אנשיו לנהל מערכות וקרבות פנים מפלגתיים במקומו.

 

מסיבת העיתונאים נועדה גם למקד את הנושא המרכזי של הקמפיין לראשות המפלגה ולהראות כי ההתמודדות היא לא רק על ראשות המפלגה, אלא גם על ראשות הממשלה, כמו כן, מבקש להציג ברק את כוורת חברי הכנסת התומכים בו, חברי כנסת המסייעים לו בהתמודדות לראשות המפלגה ואחר כך ימשיכו איתו אם ייבחר, וגם אם לא, לראשות המפלגה.

 

בהכנת הידיעה השתתף אילן מרסיאנו
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
ברק. נשים לא יודעות אם יתעוררו
צילום: תומריקו
צילום: תומריקו
פרס. "על ראש הלוזר בוער הכובע"
צילום: תומריקו
צילום: איי פי
מצנע. התלבטתי, והחלטתי ברק
צילום: איי פי
אתר הכנסת
אביטל. מתגייסת לעזרה
אתר הכנסת
מומלצים