שתף קטע נבחר

ריגלו למען חיזבאללה - וירצו עשרות שנות מאסר

בית המשפטו המחוזי בנצרת התיר לפירסום גזר דין שנתן בפרשיית ריגול בה עסקו בין היתר קצין צה"ל ואיש משטרה תושבי הכפר בית זרזיר. יחד עם חבריהם מסרו מידע מודיעני, מפות מסווגות ומכשירים סלולריים בתמורה לעשרות קילוגרמים של חשיש. בית המשפט קבע כי המניע למעשים לא היה לאומני אך פסק כי המורשעים "ראויים לענישה כבדה וכואבת"

בית המשפט המחוזי בנצרת התיר אתמול בערב (יום ה') לפרסום גזר דין בפרשיית ריגול של בדואים תושבי הכפר בית זרזיר, אשר ריגלו למען ארגון חיזבאללה תמורת בצע כסף.

 

הפרשייה נחשפה לפני כמעט שלוש שנים במהלך מעצרם של שבעה מחברי הקבוצה. לאחר המעצרים עלה גם שמו של קצין בצבא קבע, סא"ל עומר אל הייב, אך גזר הדין בעניינו טרם ניתן. על הנאשמים האחרים, ובראשם ג'אמל רחאל, נגזרו עונשי מאסר כבדים.

 

מגזר הדין עולה כי הנאשמים, אשר שירתו בעברם כגששים בשירות צבאי, יצרו קשר עם סוחרי סמים לבנונים ובראשם סוחר המכונה "אבו סעיד". לאחר שהקשר נוצר העבירו לתוך שטח ישראל עשרות קילוגרמים של חשיש. בתמורה להחדרת הסמים לתוך שטחה של ישראל נדרשו על ידי חיזבאללה להעביר לידיהם מידע מודיעיני אודות צה"ל, מפות מסווגות, ומכשירי טלפון סלולרים. כרטיס הזיכרון של אחד מן המכשירים שימש את אנשי חיזבאללה במהלך ביצוע הפיגוע בשנת 2002, סמוך לקיבוץ מצובה.

 

בבואו לגזור את הדין קבע הרכב השופטים כי המעשים בוצעו שלא מתוך מניעים לאומניים אלא על בסיס בצע כסף. למרות זאת, פסקו כי מעשיהם "ראויים לענישה כבדה וכואבת" וכתבו: "ניתן היה לצפות דווקא ממי ששירת בצה"ל כי ידע ויעריך לאשורו את הנזק שהוא גורם במעשיו לביטחון המדינה".

 

ג'מאל רחאל בן ה-30 ירצה 21 שנות מאסר, מתוכן 18 בפועל ושלוש על תנאי. על חברו, ג'זאל רחאל בן 46, ששירת אף הוא מספר שנים בצבא קבע ולאחר מכן עבד במשטרת ישראל, נגזרו שש שנות מאסר בפועל. מוחמד חאלד רחאל בן ה-50, המכונה "אבו אל עז", ירצה ארבע שנות מאסר.

 

על שלושת הנאשמים האחרים בפרשה נגזרו עונשי מאסר של בין שש לעשר שנות מאסר בפועל. בקרוב עתיד להתחדש משפטו של סא"ל אל הייב.


פורסם לראשונה 16/06/2005 22:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משרד הביטחון
ג'מאל רחאל. 18 שנות מאסר בפועל
צילום: משרד הביטחון
צילום: משרד הביטחון
מחמד רחאל. יירצה 4 שנים
צילום: משרד הביטחון
צילום: משרד הביטחון
ג'זאל רחאל. שש שנות מאסר בפועל
צילום: משרד הביטחון
צילום: רפרודוקציה חגי אהרון
ומה יהיה איתו? אל הייב
צילום: רפרודוקציה חגי אהרון
צילום:  יובל אראל, משטרת תל אביב
ריגלו תמורת חשיש (אילוסטרציה)
צילום: יובל אראל, משטרת תל אביב
מומלצים