שתף קטע נבחר

שרון תומך בתוכנית במסגרתה ייהרסו בתי קטיף

התוכנית: ישראל תהרוס את הבתים, הפלסטינים יפנו את ההריסות. העלות נאמדת ב-80 מיליון שקל. עכשיו מחפשים צד שלישי - שישלם

האם מתגבשת הבנה עם הפלסטינים, במסגרתה תהרוס ישראל את בתי המפונים בעזה, והרשות תפנה את ההריסות - בתשלום של צד ג'? בלשכת ראש הממשלה אומרים הערב (שבת) כי שרון מעוניין שהצעה זו של שרת המשפטים, ציפי לבני, תתממש.

 

"על פניו", אומרים בלשכת רה"מ, "גם הפלסטינים מעוניינים שנהרוס את הבתים. הבעיה היא שבינתיים, לא סוכם על גורם שלישי שיסכים לממן את פינוי ההריסות".   

 

גורמים מדיניים אמרו ל-ynet כי הפלסטינים לא פסלו את הרעיון על הסף, וכך גם הבנק הבינלאומי, שאמור לממן את פינוי ההריסות. "אם זה מקובל על הפלסטינים, וישראל לא תואשם בהריסת הבתים, עושה רושם שמדובר בפתרון הטוב ביותר - היתרונות עולים על החסרונות", אומרים הגורמים, אך מבהירים: "מעבר לנכונות עקרונית שהובעה, הפרטים עדיין לא נסגרו".

 

בירושלים מתחבטים כבר חודשים ארוכים בשאלת הרס הבתים. החשש הוא שארגוני הטרור יחגגו את הנסיגה על הגגות, ודגלי חמאס יונפו עליהם. לאחרונה הסתמנה דווקא מגמה בעד ההריסה, כפי שנכתב בתוכנית המקורית - זו שנפלה במשאל מתפקדי הליכוד.

 

במשרד הביטחון אומדים את עלות ההרס ופינוי ההריסות בכ-80 מיליון שקלים. ההצעה להרס הבתים אמורה לעלות השבוע בפגישתם של ראש הממשלה שרון וראש הרשות אבו-מאזן.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן מרסיאנו
מי יהרוס? (ארכיון)
צילום: אילן מרסיאנו
מומלצים