שתף קטע נבחר

אביו המאמץ של דגו: "הוא יישאר במכבי תל אביב"

דוד תשובה, אביו המאמץ של קשר מחזיקת הגביע, אמר את הדברים היום בעקבות פנייה אליו מבני סכנין והודיע כי "גלאטסראיי יורדת מברוך דגו". דגו עצמו, שזכה באימון אתמול להקנטות ונהמות מצד אוהדי הקבוצה, אמר: "שום דבר לא ישבור אותי, אני במכבי תל אביב לא ממשיך בעונה הבאה". נמני קרא לאוהדים לחדול מלקלל את דגו

יממה לאחר שברוך דגו 'זכה' להקנטות ונהמות גזעניות מאוהדי מכבי תל אביב באימון הבכורה של הקבוצה, הביעה בו עניין בני סכנין. מאמן סכנין, מומי זפרן, פנה לדוד תשובה, אביו המאמץ של דגו ובדק את האפשרות לצרף את השחקן לקבוצתו אך נענה בלאו מוחלט.

 

"מומי בחור מקסים ואמר דברים מאד מרגשים", אמר תשובה. "למרות זאת מעבר לסכנין לא בא בחשבון בכלל. ברוך שחקן של מכבי תל אביב, הוא אוהב את מכבי תל אביב ויישאר במכבי. גם לוני הרציקוביץ' אוהב את מכבי תל אביב וחטף יריקות וקללות. ברוך אוהב את הקהל של מכבי כי רוב הקהל הזה מצויין. הוא יתגבר על מה שקרה. יש מאמן שהוא מספיק אמין עלי ואם הוא יחליט שברוך ישחק הוא ישחק ואם לא אז לא. לא אתערב בשיקולים שלו ולא אעשה את מה שעשיתי בעונה שעברה. אבל ברוך נשאר ואני מבטיח שהוא עוד ישחק הרבה במכבי תל אביב".

 

דוד תשובה: גלאטסראיי יורדת מברוך דגו

 

בתוך כך, הודיעה גלאטסראיי כי היא יורדת מדגו, כך לפחות אומר תשובה. לפני מספר שבועות נשלחו למועדון הפאר הטורקי קלטות עם ביצועיו של השחקן. מזה מספר שבועות מנסה תשובה לתאם פגישה עם נציגי גלטאסראיי, אך העניין נדחה מספר פעמים. אחר הצהריים אמר תשובה ל-ynet: "קיבלנו הודעה מהטורקים שהם יורדים מברוך, כיוון שהם החתימו קשר ברזילאי בעמדה שלו".

 

נמני קורא לאוהדים: לא לקלל את דגו

 

כזכור, כמה מהאוהדים הבודדים שהגיעו לאימון הפתיחה של מכבי הקניטו את הקשר ואף שרו לו: "10 זה בדם, ברוך דגו להפועל בחינם". דגו, ששיחק במשך חמש שנים במועדון ואף היה השחקן החשוב ביותר של הקבוצה בעונת האליפות שלה, לא הצליח להבליג ובתום האימון ניגש לאוהדים, שאף נהמו לעברו, והתיז עליהם מים מבקבוק שהיה ברשותו. לאחר האירוע אמר דגו: "אני לא רוצה להתייחס לאוהדים האלה, זה לא מעניין אותי. שום דבר לא ישבור אותי וההוא למעלה מסתכל על הכל. בין כה וכה אני לא ממשיך במכבי תל אביב בעונה הבאה".


ברוך דגו ואייל ברקוביץ' באימון הפתיחה של מכבי (צילום - טל שחר)

 

קשר הקבוצה, אבי נמני, פנה בעקבות המקרה אל האוהדים וביקש להפסיק לאלתר את הקללות והקריאות הגזעניות נגד דגו. נמני הסביר כי ללא שום קשר לשאלה האם ימשיך דגו במכבי בעונה הבאה או שיעזוב את הקבוצה למועדון אחר, אסור להתנהג כלפיו בצורה כזו.

 

ביום רביעי, לפני אימון הכושר של הקבוצה באיצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף, מתכוונים שני אוהדים – עורך הדין איתן דואק ואיתן כץ - להגיש לדגו זר פרחים ובכך להביע את שאט הנפש של מרבית האוהדים מהתופעות המכוערות. אורי משיח, מראשי חוג האוהדים, אמר: "אנחנו רוצים להתנצל בפני ברוך, ובפרט על הנהמות הגזעניות. אני רוצה להתנצל גם בפני רבבות האוהדים של מכבי תל אביב, שנאלצו לראות ולשמוע את זה בטלוויזיה ובתקשורת. רק בהסברה ולא במלחמה אפשר להתגבר על התופעות הגזעניות. אני קורא לברוך דגו ודוד תשובה (אביו המאמץ - ע.ש) לגלות איפוק ולמתן את התגובות שלהם".

 

מכבי לאמבמבה: אל תחזור לישראל

 

מכבי תל אביב הודיעה לשחקנה בעונה האחרונה, אמיל אמבמבה, כי היא אינה רוצה שיחזור לישראל. אמש נשלחו מכתבים לאמבמבה, השוהה בחופשה בקמרון ולסוכנו, עמית קופלמן, בו הודיעה ההנהלה כי אינה מתכוונת לרכוש לחלוץ כרטיס טיסה בחזרה ארצה. יש לציין שלאמבמבה חוזה לעונה נוספת במכבי, ובמועדון התל אביבי מקווים כי השחקן ימצא קבוצה חדשה, בישראל או בכל מקום אחר.


ארז אליאב ואבי יחיאל. פנים חדשות במכבי (צילום: טל שחר) 

 

לקראת סוף השבוע יחליט הצוות המקצועי במכבי איזה בלם לצרף לקבוצה, זאת לאחר חזרתם לישראל של גדי ואלון ברומר, שצפו במספר מועמדים לחיזוק בארגנטינה ואורוגוואי. לאחר צפייה משותפת עם המאמן ניר קלינגר, בקלטות השחקנים שאחריהם עקבו, יוחלט עם מי מהמשחקנים להיכנס למשא ומתן.

 


פורסם לראשונה 28/06/2005 11:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ברוך דגו
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים