שתף קטע נבחר

האמריקני הגדול מכולם הוא... רונלד רייגן

2.4 מיליון אמריקנים שהשתתפו בתוכנית טלוויזיה לבחירת האמריקני הגדול בכל הזמנים הכתירו בתואר את הנשיא המנוח רונלד רייגן. צמוד אליו במקום השני אברהם לינקולן. במקום השלישי מרטין לותר קינג. במקום השישי הנשיא בוש ואחריו קלינטון. אופרה ווינפרי במקום התשיעי היא האמריקנית הגדולה בכל הזמנים

רשימת המועמדים היתה מכובדת. אברהם לינקולן למשל, מבטל העבדות שנרצח בידי מתנקש. או מרטין לותר קינג הבן, שלחם למען זכויות השחורים ונרצח גם הוא. או ג'ורג' וושינגטון, אבי האומה. אבל אמריקה אמרה את דברה: האמריקני הגדול בכל הזמנים הוא לא אחר מאשר הנשיא המנוח רולנד רייגן.

 

הבחירה נפלה אמש (יום ב') בסקר שנערך בקרב 2.4 מיליון משתתפים ששודר בסדרת תוכניות מיוחדות בערוץ הכבלים "דיסקברי" ובחסות ספקית האינטרנט "אמריקה און-ליין". המשתתפים יכלו לבחור את המועמד המועדף עליהם בטלפון או באינטרנט.

 

רייגן זכה בתואר לאחר שצבר 24 אחוזים מהקולות, כש לינקולן מזנב בעקבותיו בפער זעום של 0.44 אחוזים בלבד. במקום השלישי דורג מרטין לותר קינג הבן (19.7 אחוזים) ובמקום הרביעי וושינגטון (17.7 אחוזים). בנג'ימין פרנקלין דורג במקום החמישי עם 14.9 אחוזים.

 

המקומות 6 עד 10 נקבעו כבר בשבועות הקודמים. במקום השישי דורג הנשיא הנוכחי ג'ורג' וו. בוש ומיד אחריו דורג קודמו בתפקיד, ביל קלינטון. במקום השמיני דורג "המלך" - אלביס פרסלי ואחריו מלכת תוכניות האירוח אופרה ווינפרי - שהיא גם האמריקנית הגדולה בכל הזמנים על פי הסקר. במקום העשירי דורג הנשיא פרקלין ד. רוזוולט.

 

בהמשך הרשימה: וולט דיסני במקום ה-13, אלברט איינשטיין במקום ה-14, הממציא תומס אלבה אדיסון במקום ה-15 והנשיא המנוח ג'ון פ. קנדי במקום ה-16. הקומיקאי המנוח בוב הופ דורג במקום ה-17, ביל גייטס במקום ה-18, וחותם את הרשימה רוכב האופניים המפורסם לאנס ארמסטרונג במקום ה-20.

 

רייגן היה שחקן קולנוע בינוני, ולפני שנבחר לנשיאות היה פוליטיקאי אפור למדי, אבל תקופת נשיאותו הכפולה נחשבת לתור זהב מודרני של אמריקה. הוא היה הנשיא שתרם רבות לנפילת הגוש הסובייטי, הוביל תקופת שיגשוג וצמיחה כלכלית חסרת תקדים וגם שיקם את גאוותה של אמריקה שסערה אחרי מלחמת וייטנאם.

 

בנו של רייגן, רון, אמר כי הוא סבור שמותו של אביו לפני מספר חודשים בתום מאבק ארוך באלצהיימר תרם לזכייתו בתואר. "אנשים זוכרים את ההלוויה שלו... אני בטוח שהוא היה גאה מאוד להיכלל בחברת של ג'נטלמנים מכובדים".

 

התחרות לבחירת האמריקני הגדול מכולם באה בעקבות שורה של תחרויות דומות במדינות נוספות בעולם. הבריטים בחרו בווינסטון צ'רצ'יל, הצרפתים בשארל דה-גול וההולנדים בפוליטיקאי פים פורטיין שנרצח בידי מתנקש.

 

רשימת 20 המקומות הראשונים:

 

  1. רונלד רייגן
  2. אברהם לינקולן
  3. מרטין לותר קינג הבן
  4. ג'ורג' וושינגטון
  5. בנג'ימין פרנקלין
  6. ג'ורג' וו. בוש
  7. ביל קלינטון
  8. אלביס פרסלי
  9. אופרה ווינפרי
  10. פרנקלין ד. רוזוולט
  11. בילי גראהם
  12. תומס ג'פרסון
  13. וולט דיסני
  14. אלברט איינשטיין
  15. תומס אלבה אדיסון
  16. ג'ון פ. קנדי
  17. בוב הופ
  18. ביל גייטס
  19. אלנור רוזוולט
  20. לאנס ארמסטרונג

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
הגדול מכולם. רייגן
צילום: איי פי
צמוד במקום השני. לינקולן
מקום שלישי מכובד. לותר קינג
צילום: איי פי
צילום: איי פי
הגדולה מכולן. ווינפרי
צילום: איי פי
מומלצים