שתף קטע נבחר

סעודיה: שוטרים הרגו בכיר באל-קאעידה

כוחות סעודיים פשטו לפנות בוקר על איזור בבירה ריאד, ניהלו קרב ממושך עם פעילי אל-קאעידה שהסתתרו במקום, הרגו אחד מהם ופצעו כמה. לפי הערכות, ההרוג, יונס אל-חיארי, עמד בראש אל קאעידה בסעודיה

פעיל בכיר בארגון אל קאעידה נהרג לפנות בוקר (א') בסעודיה, במהלך חילופי אש שהתנהלו בין שוטרים לבין מספר מבוקשים בחלקה המזרחי של הבירה ריאד.

 

רשת "אל-ערבייה" דיווחה כי ההרוג הוא יונס אל-חיארי, בן 36, פעיל ממוצא מרוקני אשר על פי הערכות שונות שימש כראש הארגון בסעודיה. במקביל, נעצרו במהלך המבצע שלושה פעילים נוספים ונפצעו שישה אנשי ביטחון סעודים וכמו כן נתפסו מסמכים, כלי נשק ותחמושת, מכשירי קשר, מחשבים ואמצעים אלקטרוניים אחרים.

 

אל-חיארי הוא אחד המבוקשים הבולטים בסעודיה ושמו הופיע לאחרונה ברשימה אשר הפיצו השלטונות. מלבדו הופיעו 35 מבוקשים נוספים ברשימה, והובטח פרס לכל מי שיסייע בלכידתם, זאת בעקבות החשד כי הם משתייכים לארגון אל קאעידה והשתתפו בביצוע פיגועים בסעודיה.

 

דובר מטעם משרד הפנים הסעודי, הגנרל מנסור אל-תורכי, אישר כי אדם אחד נהרג בחילופי האש ומספר פעילים נפצעו אולם הוסיף כי מוקדם לקבוע אם אותו הרוג נמצא ברשימת המבוקשים החדשה. לדברי אל-תורכי, כוחות הביטחון פשטו על איזור בריאד לאחר שסברו כי פעילי אל קאעידה הנמצאים ברשימה מסתתרים בו. גורם אחר אישר מאוחר יותר כי אכן מדובר באל-חיארי.

 

על פי הודעה רשמית של משרד הפנים הסעודי, פעלו כוחות הביטחון המקומיים בשני מתחמים. באחד מהם נעצרו שני פעילים ללא התנגדות ואילו בשני נתקלו הכוחות בהתנגדות עזה, שהובילה לקרב שארך כשעתיים.

 

בהודעת משרד הפנים נמסר עוד כי אל-חיארי שהה בסעודיה שלא כחוק וכי היה בעל ניסיון רב בהכנת מטענים. הוא נכנס לסעודיה בפברואר 2001 באמצעות דרכון בוסני וזאת כדי למלא את מצוות העלייה לרגל הנהוגה בעולם המוסלמי. לאחר מכן נשאר להתגורר במדינה עם אשתו ובתו.

 

מלחמת חורמה מתמשכת נגד הטרור

 

בשנתיים האחרונות מנהלת סעודיה מלחמת חורמה בטרור ומשקיעה משאבים רבים בלכידת פעילי ארגון אל קאעידה, זאת בעקבות מספר פיגועים במדינה בהם נפגעו אזרחים זרים, מתחמים ממשלתיים ומתקני אנרגיה. מאז החל גל הפיגועים בסעודיה בחודש מאי 2003 נהרגו 244 בני אדם, בהם 112 חשודים, 90 אזרחים, ו-42 אנשי כוחות הביטחון.

 

מרבית הפעילים החשודים בהשתייכות לארגון אל קאעידה, המופיעים ברשימה שפורסמה לאחרונה, הינם סעודים ומקצתם מצ'אד, תימן, מרוקו ומאוריטניה. נראה כי 15 מהמבוקשים נמצאים בשטח סעודיה ואילו 21 מחוצה לה. בדצמבר 2003 פורסמה רשימה קודמת, ובה שמותיהם של 25 מבוקשים אשר לפי ההערכות נהרגו או נעצרו מאז על ידי כוחות הביטחון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
ריאד. ראש הארגון נהרג, שלושה נעצרו
צילום: איי אף פי
מומלצים