שתף קטע נבחר

אלביט תרכוש את אחזקות כור באלישרא

שלב נוסף במיזוג התעשיות הבטחוניות: אלביט מערכות תרכוש את כל אחזקות הקונצרן באלישרא בתמורה ל-70 מיליון דולר במזומן. אלביט מערכות תקדים ותרכוש 5% ממניות כור בתדיראן קשר. יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות, ימונה ליו"ר דירקטוריון תדיראן קשר. בשעות אלו הנהלת אלישרא וועד העובדים נכנסו למו"מ מואץ על זכויות העובדים

אלביט מערכות הודיעה היום כי חתמה עם כור על הסכם לרכישת כל אחזקות הקונצרן בקבוצת אלישרא, המסתכמות ב-70% מהקבוצה, בתמורה ל-70 מיליון דולר במזומן.

 

ל-ynet נודע, כי בשעות אלו הנהלת אלישרא וועד עובדי אלישרא נכנסו למו"מ מואץ, כאשר הנושאים שעומדים על הפרק הם הבטחת תנאים סוציאלייים לעובדים והארכת הסכמי עבודה קיבוציים.

 

במקביל לחתימת ההסכם לרכישת מניות אלישרא, כור תשלים את מכירת 19% הנותרים בתדיראן קשר לאלביט תמורת 83 מיליון דולר' כפי שסוכם בהסכם המקורי. המכירה תבוצע בשני שלבים. בשלב ראשון יימכרו 5% ואלביט תקבל שליטה משותפת עם כור בתדיראן קשר. היתרה תימכר בשלב השני. 

 

נזכיר כי טרם העיסקה בעלות המניות בתדיראן קשר הן אלביט מערכות (21.28%), כור (19%) וקרן אטיקוס הבריטית (6.3%).

 

עם מימוש צעד זה, אלביט מערכות וכור יזכו לייצוג שווה בדירקטוריון תדיראן קשר. יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות, ימונה ליו"ר דירקטוריון תדיראן קשר ויכנס לתוקף הפרק בהסכם בעלי המניות בין אלביט מערכות לכור העוסק בשליטה משותפת בתדיראן קשר.

 

מאלביט נמסר, כי רכישת כ-5% ממניות תדיראן קשר על ידי אלביט מערכות תתבצע לאחר קבלת אישור האסיפה הכללית של אלביט לעסקת אלישרא ולתיקון להסכמי רכישת מניות תדיראן קשר. עם השלמת שלב זה תחזיק אלביט מערכות בסך הכל בכ-25.6% ממניות תדיראן קשר, כולל כ-7% מהמניות אותן רכשה בבורסה.

 

במועד השלמת עסקת אלישרא, תשלים אלביט מערכות את רכישת יתרת מניות כור בתדיראן קשר, כ-13% נוספים, ועל פי אחזקותיה היום תגיע לאחזקה של כ-38% בתדיראן קשר.

 

בנוסף הוענקה לכור הזכות לרכוש מאלישרא במחיר מוסכם את חברת דקולינק, חברת סטארט-אפ בבעלות מלאה של אלישרא, הפועלת בתחום שיפור כיסוי הקליטה והשידור ברשתות סלולריות.

 

נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אמר: "לתדיראן קשר ולקבוצת אלישרא יש יכולות טכנולוגיות מתקדמות, מוצרים יחודיים שהוכיחו מבצעיות בקרב צבאות רבים בעולם, כולל צה"ל ובמיוחד אנשים טובים שהם המפתח לכל ההשגים האלו".

 

יונתן קולבר מנכ"ל קבוצת כור הוסיף: "אנו גאים ליטול חלק במיזוג התעשיה הבטחונית הפרטית בישראל. ההחזקה של כור באלביט כחברה מובילה בתחום הבטחוני בישראל תאפשר לכור להינות מצמיחתה של אחת מהתעשיות המובילות בישראל".

 

בנוסף, נחתם תיקון להסכם בין קבוצת פדרמן לבין קונצרן כור לפיו תקדים ותרכוש כור 2.3% ממניות אלביט מערכות במחיר של ההסכם המקורי. עסקה זו מהווה שינוי להסכם המקורי שלפיו היתה כור אמורה לרכוש כ-4.5% ממניות אלביט מערכות. לאחר ביצוע עסקה זו תחזיק כור בכ-7.6% באלביט ותהיה בעלת זכות למנות שני דירקטורים בדירקטוריון אלביט מערכות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוסי אקרמן. בקרוב גם יו"ר תדיראן קשר
מומלצים