שתף קטע נבחר

שרון: "פיגועים לא ימנעו את ביצוע הפינוי"

בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ השני הבהיר ראש הממשלה: "הפינוי יתבצע, האש תימנע". שרון התייחס גם למחאת הקיצוניים בימין ואמר: "לא ניתן לחבורה של אנשים מאוד צעירים ולא מבינים להביא לקיצה את הדמוקרטיה הישראלית"

ראש הממשלה, אריאל שרון ומקורביו התמידו בשבועות האחרונים בהעברת המסר לפיו לא תהיה התנתקות תחת אש. הערב (שבת), בראיון ל"פגוש את העיתונות" ערוץ 2, חידד שרון את הדברים והבהיר: "פיגועים לא ימנעו את ביצוע ההתנתקות כי היא חשובה לישראל, אך התגובות של ישראל תהינה קשות. הפינוי יתבצע, האש תימנע".

 

 

שרון ציין כי הנחה את צה"ל לנקוט בכל הצעדים נגד פעילי הג'יהאד האיסלאמי, ללא כל מגבלה, על מנת למנוע טרור. עם זאת, הוא נמנע מלהתייחס ישירות לסוגיית הסיכול הממוקד. 

 

ראש הממשלה שב והביע את אי שביעות רצונו ממה שהגדיר כ"אוזלת היד של אבו-מאזן", ואמר: "אינני רואה אותו עד היום נוקט צעדים משמעותיים נגד הטרור. אי-אפשר כל היום לצעוק 'אני חלש אני חלש'. האם הוא עושה את כל מה שהוא יכול? התשובה היא לא".

 

שרון נשאל על ההחלטה לסגור את הרצועה והסביר כי היא נועדה למנוע הזרמת אנשים רבים לגוש קטיף באופן שיקשה את ביצוע הפינוי. 

 

בהתייחסו להתנהגות הקיצוניים בגוש קטיף אמר שרון כי "אפשר למחות, אפשר לקיים פעולות מחאה, מרד אסור שיהיה. הדבר הזה לא יהיה. אני נתתי הנחיות חד-משמעיות למשרד לביטחון פנים - שיבוש חיי המדינה לא יהיה פה. אם אנחנו רוצים להתקיים כמדינה דמוקרטית, לא ניתן לחבורה של אנשים מאוד צעירים ולא מבינים להביא לקיצה את הדמוקרטיה הישראלית. שרון התייחס גם לנקיטת הצעד של מעצרים מנהליים נגד הקיצוניים ואמר: "אם יהיה צורך, זה ייעשה, אין לאף אחד זכות לשבש את חיי המדינה". 

 

לאחר מכן נשאל שרון כיצד הוא מתכוון לנהוג בנתניהו אם יעדר מההצבעה על ההתנתקות בכנסת. בתגובה סירב ראש הממשלה לומר חד-משמעית כי איננו מתכוון לפטר את שר האוצר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
התראיין. שרון
צילום: רויטרס
מומלצים