שתף קטע נבחר

"ערכנו טקס פולסא דנורא וביקשנו ששרון ימות"

פעילי ימין קיצוני טוענים כי קיימו בסוף השבוע את טקס הקללה לראש הממשלה, אריאל שרון, 10 שנים לאחר שעשו זאת פעילי ימין אחרים ליצחק רבין ז"ל. בטקס נקראים "מלאכי החבלה" להרוג, פשוטו כמשמעו, את ראש הממשלה בשל ביצועה של תוכנית ההתנתקות. "עדיף שאלוקים יהרוג ולא אדם, כי שומרים על שרון טוב מדי", מסבירים הפעילים שנכחו לדבריהם בטקס. במשרד המשפטים בוחנים אם לפתוח בחקירה פלילית

הם עשו זאת ליצחק רבין, וכעת הם עושים זאת לאריאל שרון: פעילי ימין קיצוני טוענים כי טקס "פולסא דנורא", הקורא למותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, התקיים ביום שישי האחרון לפנות בוקר בבית הקברות העתיק בראש פינה. בטקס השתתפו כ-20 פעילי ימין, ולטענתם הוא קוים לאחר שהתקבל אישור מרבנים.

 

 

"זאת הייתה קריאה למלאכי החבלה שיהרגו את אריק שרון. הטקס כוון למלאכי החבלה ולא לבני האדם, כיוון שחבל שבני אדם ינסו לעשות זאת אל מול כל האבטחה של ראש הממשלה", אמר ל-ynet מיכאל בן חורין, פעיל הימין תושב נוב שבגולן שהיה אחד ממשתתפי הטקס.

 

ממשרד המשפטים נמסר ל-ynet כי לאחר ששמעו וקראו את הדברים ישקלו אם לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים בטקס.

 

הרב יוסף דיין מפסגות, שהשתתף אף הוא בטקס והתבטא בעבר בזכות קיום הטקס לשרון, סיפר ל-ynet: "לפני כ-8 חודשים, כאשר תוכניתו של שרון תפסה תאוצה, חשבו רבנים לראשונה לקיים פולסא דנורא. אני לא הייתי בעניין. הם פנו אליי, ואמרתי להם שאני לא עושה שום טקס עד שהרבנים יורו לי. הם פנו לחבר שלי, עורך דין, שיפנה אליי וזה פנה ואז ארגנו קבוצה של 35 אנשים, לפני כשלושה שבועות".

 

הרב דיין הוסיף וסיפר: "בסופו של דבר היינו שני מניינים (20 איש). הרבנים הורו לנו לפני הטקס שמי שיכול להשתתף זה רק אנשים שיש להם היום אשה, לא אלמנים ולא גרושים, מעל גיל 40, בני תורה ובעלי זקנים. כולם היו לבושים בשחור חוץ מאחד שהיה בלבוש לבן. הטקס נערך בבית הקברות העתיק בראש פינה, ליד קברו של שלמה בן יוסף".

 

80 אחוזים מהטקס מתקיימים בשפה הארמית. הרב דיין תירגם את מה שנאמר:

 

"אנחנו ניצבים היום במקום הזה, המעיין הזה שהתפילה בוקעת ממנו. יש לנו רשות לבקש מהעליונים שישלחו מלאכי חבלה לפגוע באריאל בן דבורה שיינרמן, המתקרא אריאל שרון".

 

הרב דיין ציין כי כשעתיים לפני הטקס התעוררה השאלה האם שרון הוא יהודי כהלכה - ולא ניתן לעשות טקס כזה למי שאינו יהודי. "המקובלים אמרו לא לעשות זאת, אך בסופו של דבר החלטנו לבצע את הטקס, משום שבכל מקרה הוא נחשב כיהודי בעיני הציבור".

 

"קריאה למלאכי החבלה" - להאזנה לחצו כאן

 

פעיל הימין, מיכאל בן חורין, מוסיף: "הקריאה הייתה למלאכי החבלה שיהרגו את אריק שרון. היטלר וסטאלין ביחד היו שמורים על ידי כוחות הביטחון שלהם אולי 10 אחוז ממה ששרון שמור היום, ולכן חבל שבני האדם ינסו. לאלוקים יש דרכים רבות להרוג, ואנחנו תפילה שכמו שלצערנו הוא לקח את עוזי חיטמן ואהוד מנור - באותה דרך ייקח אליו תוך חודש ימים, את אריק שרון ... אני לא כזה 'מקובל' גדול אבל אמרו לי, תוך 30 יום עובד, אז אחרי 30 יום אם לא יעבוד. נעשה עוד פעם".

 

"הרגשנו שליחים של עם ישראל" - להאזנה לחצו כאן

 

עורך הדין ברוך בן יוסף, שנכח בטקס, סיפר ל-ynet: "קראנו תפילה של פולסא דנורא כדי שהקב"ה ייקח את הרודן הרצחני שרוצח את עם ישראל. אמרנו את הדברים ליד קיברו של שלמה בן יוסף -  המקום המתאים ביותר - כי הוא האנטי-טזה של שרון. הוא מסר את נפשו למען עם ישראל ואילו שרון שודד את העם. אנחנו מקווים שהקב"ה ייקח אותו מאיתנו".

 

בן יוסף הוסיף: "הקריאו לנו תפילה, חזרנו על המילים והרגשנו שליחים של עם ישראל. אני מקווה שהשם ישמע אותנו ויחסוך מעם ישראל מלחמת אחים ושפיכות דמים ששרון מביא עלינו". עו"ד בן יוסף ביקש להדגיש: "פנינו למלאכי חבלה, אנחנו לא אומרים לאף אחד לעשות את זה".

 

זו לא הפעם הראשונה שהאיום לבצע את הטקס "הקטלני" נשלח לאחראים לביצוע תוכנית ההתנתקות. לפני מספר חודשים שיגרו אלמונים איום לבצע את הטקס לביתו של שר הביטחון, שאול מופז.

 

במקביל, הפיצו בתחילת השבוע מתנגדי ראש הממשלה שמועה שפשטה בימין הקיצוני כי ראש הממשלה, אריאל שרון, לקה בהתקף לב ופונה במהלך ישיבת הממשלה אל בית החולים. ראש הממשלה לא יכול היה להתאפק וביקש לעצור את הדיון המדיני שהתנהל כדי להכחיש בפניהם את השמועה. שרון אמר בבדיחות הדעת: "לפני כמה דקות גונבה שמועה לאזניי שקיבלתי התקף לב ואני רוצה להרגיע - או לאכזב - את כולכם. כפי שאתם רואים מצבי תקין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אריאל שרון. קללה חדשה
צילום: איי פי
צילום: זום 77
יצחק רבין ז"ל. הקללה הישנה
צילום: זום 77
צילום: אפי שריר
בן חורין. "לאלוקים יש דרכים רבות"
צילום: אפי שריר
מומלצים