שתף קטע נבחר

"ישראל הייתה מעורבת במעצר האיראנים בטורקיה"

גורמים בטהראן טוענים כי טורקיה עצרה 200 אזרחים איראנים "בתיאום עם האויב הציוני, כנקמה על מעצרם של המרגלים היהודים"

טהראן דורשת את שחרורם המיידי של כ-200 אזרחים איראנים שנעצרו ביום ב' באיסטנבול באשמת שהייה בלתי חוקית. כך עולה מהודעה שפרסם דובר משרד החוץ האיראני ושצוטטה בסוכנות הידיעות האירנית אירנה. גורמים איראנים שלא הזדהו מסרו כי "מעצרם של האיראנים בטורקיה נעשה בתיאום עם האויב הציוני כנקמה על מעצרם של המרגלים היהודים באיראן. אנו מצטערים שטורקיה ממשיכה במדיניות הברית האנטי-מוסלמית והאנטי-ערבית עם ישראל".
דובר משרד החוץ האיראני אמר כי הסיבה שהציגו הטורקים למעצר אינה מקובלות. לטענתו, היא נועדה להסתיר מניעים פוליטיים ש"אנחנו לא רוצים לפרטם". עוד האשימו האיראנים את הטורקים בהתנכלות למהגרים האיראנים. לדבריהם גם לפני כחודשיים עצרה המשטרה הטורקית קבוצה של מהגרים איראנים. הטורקים מכחישים שהמעצר נבע משיקוליים פוליטיים. לדבריהם מדובר בפעילות משטרתית שגרתית שבוצעה במסגרת המאבק בהגירה הבלתי חוקית לטורקיה.
היחסים בין שתי המדינות המוסלמיות התדדרו קשות באחרונה. גורמי ביטחון טורקים האשימו את איראן בכך שהיא מאמנת ומממנת תנועות איסלמיות קיצוניות בטורקיה וכן לוחמי גרילה כורדים. יש לציין כי לשתי המדינות אינטרסים מנוגדים במספר מדינות מוסלמיות באסיה, ובעיקר ברפובליקות האיסלמיות של ברית המועצות לשעבר. אין זו הפעם הראשונה שיחסי טורקיה-איראן מגיעים לשפל כזה, ורק נותר לצפות אם האיראנים יגבירו, בתגובה על ההאשמות הטורקיות, את תמיכתם לגורמי האיסלאם ולכורדים בטורקיה.
דובר משרד החוץ האיראני מציין גם שמדינתו מתנגדת לפסגת קמפ דייויד. לטענתו, פסגה אינה יכולה לפתור את בעייתה של ירושלים היות וירושלים שייכת לכל המוסלמים בעולם. הדובר גינה כל אפשרות לפיוס עם ישראל שאינו לוקח בחשבון החזרתה של ירושלים לריבונות פלסטינית ומוסלמית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים