שתף קטע נבחר

היסטוריה על המסלול

חנוך ניסני היה ביום שישי האחרון לישראלי הראשון אי פעם לעלות על המסלול במקצי אימון לפורמולה 1. כל הכבוד על ההישג המוטורי המרשים

חנוך ניסני, איש עסקים ישראלי ותושב הונגריה זה שנים ארוכות, מחזיק החל מעתה בהישג מרשים נוסף. אחרי שהיה לנהג מירוץ ישראלי ראשון בקבוצת פורמולה 1, ולאחר שהפך לנהג מירוץ רשמי בקבוצה, הפך גם לישראלי ראשון אי פעם המחזיק ברישיון המאפשר להתחרות במירוצים היוקרתיים בעולם. ומרגש מכל, בסוף השבוע האחרון (יום ו') מצא עצמו ניסני נוהג לצד השמות הגדולים ביותר בעולם המירוצים - מיכאל שומאכר, קימי רייקונן, פרננדו אלונסו ושאר המתחרים הקבועים בסדרה.

 

ניסני, המשמש באופן רשמי כנהג הניסוי של קבוצת מינרדי, לקח חלק במקצי האימון לקראת מירוץ הגרנד פרי שיערך היום (שידור ישיר החל מ-15:00, ערוץ RTL הגרמני) בהונגריה, מקום מגוריו. עד היום לא יכול היה הישראלי לעשות זאת, מכיוון שלא החזיק ברישיון מתאים. לכן הוגבל לנהיגת מבחן בין המירוצים, כשהוא מבצע בדיקות למכללים שונים במכונית המתחרה.

 

הקריירה של ניסני בן ה-42 כוללת השתתפות באליפות הונגריה ואירופה ב"פורמולה 2000" בשנת 2002, והשתתפות באליפות "פורמולה ניסאן". ב-2003 זכה בתואר "אלוף הונגריה ואירופה בפורמולה 2000". בנוסף שימש ניסני כנהג ניסוי של קבוצת "קולוני" ב"פורמולה 3000", והשתתף במבחנים של קבוצות ג'ורדן ומינרדי בפורמולה 1 במהלך 2004.

 

כדאי רק להזכיר כי הנהג הישראלי רחוק מאד ביכולתו מהנדרש לנהגי פורמולה 1. הסיבות לכך רבות, וקשורות לא רק בעובדה שהחל לנהוג באופן תחרותי, בגיל בו נהגים לא מעטים פורשים לעיסוקים אחרים. ניסני לא עבר את השלבים הספורטיביים הדרושים ליצירת נהג-על, בין היתר מכיוון שהתחרה בסדרות השייכות לדרגים נמוכים יחסית בספורט המוטורי.

 

כאשר פורסמה הודעה רשמית על החתמתו בקבוצה, דיווח על כך ה-BBC הבריטי במילים "ניסני הוא נהג חסר ניסיון יחסית, אך אמיד מאד. עובדה שהוסיפה ללא ספק לכוח המשיכה שלו בעיני הקבוצה". לאור זמני ההקפה שקבע במהלך האימונים, שהיו איטיים בשבע שניות להקפה מהזמנים שקבע הנהג הרשמי של הקבוצה, ו-13 שניות מהנהג המהיר על המסלול (נהג המבחן של מקלארן), נראה כי אין אלה דברים מופרכים לחלוטין. מדובר בפערים עצומים בכל קנה מידה מוטורי.

 

כך או אחרת, מגיעה לו מלוא ההערכה על ההישג, ואיחולי הצלחה בשבירת שיאים מוטוריים נוספים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים