שתף קטע נבחר

סקר: כמחצית מהגברים הישראלים סובלים מהתקרחות

סקר ישראלי חדש מגלה כי 45% מהגברים מדווחים על התקרחות, שני שליש מהם פנו לרופא לשם טיפול, רובם בעקבות לחץ בת הזוג

עבור כ-45% מהגברים, ג'ל שמים רק בעוגה, בשמפו משתמשים רק לניקוי השטיח, וקרם הגנה מהשמש שמים גם על הקרקפת: סקר ישראלי חדש מגלה מה שכבר ידענו – הישראלים מתקרחים, אבל רוצים לעצור את מחוגי הזמן. את הסקר ערכה חברת MSD משווקת התרופה "פרופסיה".

 

הסקר נערך בקרב 1,000 גברים ישראלים בגילאי 18 עד 45. כאמור, 45% מהם טענו כי הם סובלים מדרגה מסויימת של התקרחות, רובם גברים מעל גיל 26. בקרב גברים בגילאי 18 עד 25, טענו כשליש שהם סובלים מאיבוד שיער.

 

מבין הגברים הסובלים מנשירת שיער, כ-25 אחוז אמרו כי הם מודאגים מהתקרחות, מספר המגיע על פי ההערכות לכ-300 אלף גברים בפועל. רוב הגברים מודעים לתופעת ההתקרחות בעצמם מבלי שאיש יעיר להם, לאחר שהבחינו בכך בשיער על הכיור או במיפרצים הניבטים מהמראה.

 

רוב הנשאלים אמרו כי לבת הזוג יש חשיבות בהחלטה לפנות לרופא עור לשם קבלת טיפול. שני שליש מהגברים המוטרדים מהתקרחות הביעו את רצונם לנסות טיפול חדש. 25 אחוז מהגברים המודאגים מהתקרחות פנו לקבלת ייעוץ בנוגע לבעיית ההתקרחות לרופא עור.

 

על פי ההערכות כ-31 אלף גברים בישראל נוטלים טיפול כלשהו כדי לעצור את הנשירה וההתקרחות. כשני שליש מהגברים מסתפקים בטיפול העוצר את התקדמות תהליך ההתקרחות, חלק מועט מצפה לראות צמיחה מחודשת של השיער. 

 

שאלות? היכנסו לפורום הקרחה ונשירת שיער, כאן בפורומים הרפואיים של ynet

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבי מנשה
קרחת. בת הזוג דוחקת
צילום: גבי מנשה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים