שתף קטע נבחר

גביע אופ"א: מכבי תל אביב הפסידה לאפואל ניקוסיה 1:0

הצהובים של ניר קלינגר פתחו את העונה האירופית בחוץ, הציגו יכולת סבירה, אך טעות בהגנה איפשרה לקפריסאים לחגוג שער ניצחון. הגומלין בעוד שבועיים בבלומפילד, הכל עוד פתוח. קלינגר: "אני מתעסק רק עם המטרה הסופית"

משחק החוץ האחרון של מכבי תל אביב במסגרת גביע אופ"א היה מול ז'ילינה הסלובקית, לפני שנתיים. בדיוק כמו אז, גם הערב סיימו הצהובים של ניר קלינגר עם הפסד מאכזב בתוצאה 1:0, הפעם לאפואל ניקוסיה הקפריסאית, ושוב מטעות בהגנה. לאחר המפגש הכפול ההוא, הגיע המפץ הגדול במכבי, עם סילוקם של נמני ובנין מהקבוצה.

 

בעוד שבועיים בבלומפילד, מכבי מקווה לקבל בחזרה את הקפטן שחזר הביתה, שנעדר הפעם בשל מחלתו. אולם כל הקבוצה, במיוחד שחקני ההתקפה, יתבקשו להציג שיפור משמעותי ביכולתם כדי לנצח ולעבור לסיבוב הראשון.

 

המחצית הראשונה באיצטדיון GSP, שעד הערב דווקא האיר פנים לקבוצות ונבחרות ישראליות, הציגה מכבי שקטה ובטוחה בעצמה, עם הגנה יציבה ומשחק רגוע, שהניב שליטה במרבית מהלכי מרכז המגרש, גם אם לא הוביל להזדמנויות טובות.

 

אך לאחר ההפסקה הקפריסאים הראו יכולת משופרת. לא מבריקים, אבל עם יותר מחץ וביטחון - הגיעו המקומיים קרוב יותר לשערו של שטראובר, עד שנהנו בדקה ה-64 מטעות בהגנה של מכבי, שקפאה בעת כדור חופשי ואיפשרה לנאופיטו לכבוש מקרוב. ההשוואה המתבקשת למכבי חיפה תהדהד בראשי האוהדים, כששוב ההבדל בין הקבוצות התמצה בעיקר בשגיאה הבודדת הזו.

 

למרות שקלינגר יוכל לחוש מעט אופטימי ולזהות מספר נקודות אור בקבוצתו, כמו סאלם אבו סיאם, בלסינג קאקו וניצוצות שהזכירו את אייל ברקוביץ' הישן, עדיין אין ביכולת הצהובים במבחן הרציני הראשון כדי לעודד את רוחם של האוהדים הרעבים להצלחות.

 

"אני מתעסק רק עם המטרה הסופית", סיפר קלינגר ל'חדשות הספורט'. "היינו חסרי מזל היום, היה לנו משחק יותר מסביר שהיינו צריכים לגמור במחצית הראשונה. חוסר ערנות במצב נייח עלה לנו בגול. אני לא אומר 'עלה לנו ביוקר' כי אני מאמין שנעבור את הקפריסאים".

 

קלינגר הוסיף: "הבעיה שאנחנו לא הבקענו, כשהשוער של ניקוסיה תפס יום טוב. זה היה משחק חוץ קשה. זה שלא הצלחנו לכבוש יותר מצער אותי מהגול שספגנו. כל הבעיות קשורות בי כי אני המאמן, והקבוצה עדיין לא נראית כמו שצריכה להראות. למשחק חוץ התוצאה הזו סבירה".

 

על הבעיות בחוד ההתקפה, אמר מאמן הצהובים: "עד הגול נראינו יותר טוב מניקוסיה, למרות הקהל הביתי. רוסו עשה עבודה טקטית יותר בצד שמאל, וזה עבד יפה, וגם טריקה תפקד טוב יותר בצד ימין. רועי דיין היה יוצא מן הכלל, עשה עבודה מעל המצופה. היה צריך קצת יותר אומץ, אבל נתן הופעה טובה מאוד".


רועי דיין נוגח, אקראידיס מפספס את הכדור, הערב בניקוסיה (צילום: איי פי) 

 

מהלך המשחק

 

בדקה התשיעית קיבל רועי דיין כרטיס צהוב לאחר עבירה מיותרת במרכז המגרש. בדקה ה-17 הגיעה מכבי להדמנות הראשונה, כשלאחר התקפה יפה מסר סאלם אבו סיאם לג'ובאני רוסו, שבעט בתנופה מ-16 מטר, אך השוער הקפריסאי מורפיס הדף.

 

עשר דקות מאוחר יותר, שלח שפונגין כדור מהאגף הימני למרכז, הגנת אפואל התקשתה להרחיק, אך טריקה בעט מקרוב פעמיים, ובלם בשתיהן על ידי המגינים.

 

בתוספת הזמן של המחצית בעט תמיר כהן כדור חזק מ-22 מטר, מורפיס זינק היטב והדף. מכבי הציגה במרבית המחצית יכולת הגנתית טובה ושלטה לרוב במרכז השדה, אך חסרה מחץ ולא הגיעה להזדמנויות. למרות זאת, הצהובים ירדו מרוצים עם 0:0 בהפסקה.


בלסינג קאקו, הערב מול אוקראידיס. אחת מנקודות האור (צילום: איי פי) 

 

עשר דקות מפתיחת המחצית, הגיע רוסו להזדמנות טובה כשבעט מפינת הרחבה, אך חלש ולידיו של השוער. מיד לאחר מכן יצאה אפואל להתקפה, והגבהה טובה משמאל מצאה את ראשו של קקלמאנוס, שנגח, מעט מעל המשקוף.

 

בדקה ה-64, באיום הראשון הממשי שלה על השער, כבשה אפואל. כדור חופשי מצד שמאל חלף על פני כל הגנת מכבי החולמת, נאופיטו גלש ודחק את הכדור מקרוב בין שטראובר והקורה, 0:1 לניקוסיה.

 

בדקה ה-74, שלח ברקוביץ' כדור עומק קלאסי לטריקה, שעבר לשחק כחלוץ לאחר יציאתו של דיין. הרומני בעט מזווית לא קלה, מורפיס הדף. הכדור הגיע לקאקו, שבעט מ-25 מטר לשמיים. שש דקות אחר כך, בעט פרננדס, הפורטוגלי של אפואל כדור חזק מכמעט 30 מטר, שטראובר היה במקום והדף.

 

בדקה ה-86, הגביה ברקוביץ' כדור חופשי משמאל, שעבר את כל השחקנים במרכז הרחבה, והלך ישר לקורה הרחוקה של השוער הקפריסאי, שלא זז. שתי דקות מאוחר יותר, שוב פרננדס מרחוק, הפעם בעיטה חופשית לפינה התחתונה, שטראובר מזנק ומציל בקצות האצבעות.

 

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר; יובל שפונגין, כריסטיאן גונזאלס, אבי יחיאל, סאלם אבו סיאם; תמיר כהן, בלסינג קאקו, איל ברקוביץ' (לירן כהן/90), ג'ובאני רוסו, יוג'ין טריקה; רועי דיין (ארז מסיקה/72).

  

שפט: סיניסה זרניץ' (בוסניה) 


פורסם לראשונה 11/08/2005 20:47

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
שפונגין מול מרקידוס, הערב
צילום: איי פי
מומלצים