שתף קטע נבחר

אזהרה לאמריקנים בארץ: היו עירניים בהתנתקות

מחלקת המדינה האמריקנית חוששת מפני פעולות המחאה של פעילי ימין קיצונים המתנגדים לפינוי ההתנחלויות ברצועת עזה ובצפון השומרון. לאזרחים האמריקנים נאמר: "היזהרו מהפגנות אלימות והגבירו עירנות בריכוזי קהל ובתחבורה הציבורית"

ארצות הברית פירסמה הלילה (שבת) אזהרה לאזרחיה השוהים בישראל, וקראה להם להגביר את עירנותם בשבועות הקרובים מחשש להפגנות אלימות על רקע יישום תוכנית ההתנתקות.

 

במקביל, מחלקת המדינה חזרה על האזהרה לאזרחים שפורסמה ב-20 ביוני, הקוראת להם להימנע ככל האפשר מביקורים שאינם הכרחיים לגדה המערבית, לא להגיע כלל לרצועת עזה ולשקול פעם נוספת נסיעה לישראל.

 

בהודעה שפירסמה המחלקה נכתב כי "אזרחי ארצות הברית נקראים להימנע מריכוזי קהל גדולים ולשמור על עירנות גבוהה, בעיקר במקומות ציבוריים הומי אדם ובתחבורה הציבורית. זאת משום שיש סכנה כי מתנגדי תוכנית ההתנתקות יבצעו פעולות מחאה שעלולות להצית גל של אלימות".

 

יישום תוכנית ההתנתקות ייחל בימים הקרובים. על-פי האיגרת שנמסרה על ידי נציגי צה"ל למזכירויות ההתנחלויות המיועדות לפינוי, מחסום כיסופים ייסגר לכניסת אזרחים מ-15 באוגוסט בחצות (בלילה שבין יום ראשון לשני). בימים שני ושלישי תתאפשר עזיבה של מתנחלים מרצון, וכוחות הביטחון אף הודיעו כי יסייעו לכל הזקוקים לעזרה באריזה.

 

עוד נכתב באיגרת כי "החל מ-17 בחודש ואילך יגיעו כוחות הביטחון ליישובים השונים ויפנו את התושבים שסירבו להתפנות מרצון. לתושבים שיצאו לאחר תאריך זה לא תינתן האפשרות לחזור לבתיהם ולסייע באריזה, ובהתאם לחוק יישום תוכנית ההתנתקות, הם יאבדו חלק משמעותי מזכויותיהם הכלכליות".

 

האמריקנים חוששים שמחאת ההתנתקות תחרוג מתחומי רצועת עזה, ותגיע גם לערים וליישובים הסמוכים. דאגה נוספת היא שאתרים קדושים בירושלים יהפכו גם הם לזירת התגוששות אלימה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנות אלימות (ארכיון)
צילום: צפריר אביוב
צילום: צפריר אביוב
נדרשים להגביר עירנות
צילום: צפריר אביוב
מומלצים