שתף קטע נבחר

"חמושים פלסטינים יגיעו לעזה מלבנון"

"אל-חיאת" הלונדוני דיווח כי הרשות הפלסטינית מתכננת להעביר את החמושים לשטחה על-מנת לזכות בכוח חמוש שאינו נאמן לאחרים. אם אכן יושלם הצעד, צפוייה הרשות להודיע כי מימשה את חלקה בפירוק החמושים הלבנונים מנשקם, כפי שקבע האו"ם. במקביל, הודיעו בכירי החמאס כי הם נחושים לשמור על פעילות הזרוע הצבאית של הארגון

החמושים הפלסטינים, המתגוררים במחנות הפליטים בלבנון, יעברו לעזה דרך מצרים מייד לאחר יישום תוכנית ההתנתקות. כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון אל-חיאת הלונדוני.

 

 

לפי הדיווח, מקורות פלסטינים המקורבים לשר הפלסטיני לענייני פליטים, עבאס זכי, המבקר בימים אלה בלבנון, מסרו כי בכך תזכה שהרשות הפלסטינית לכוח חמוש הנחשב ל"נייטראלי" ואינו מיוחס או מקושר לאף אחת מהחמולות החמושות הפועלות בעזה וסביבותיה.

 

עוד מסרו המקורות כי אם יושלם צעד זה, יודיעו הפלסטינים כי מימשו את חלקם בהחלטה 1559 של מועצת הביטחון של האו"ם. החלטה זו קוראת לפרק מנשקן את כל המליציות החמושות בלבנון ובהן גם את המליציות הפלסטיניות שבמחנות הפליטים.

 

נושא מעבר החמושים מלבנון לעזה הוא רק אחד הנושאים בהם עוסק זכי בביקורו. עוד הוא צפוי לדון עם מאחריו הלבנונים בהבטים שונים של סוגיית הפליטים הפלסטינים בלבנון, בהם גם פעילות תנועת הפתח במדינה וגיבוש קווים כללים של המבנה הארגוני הנוגע לפליטים, תוך הגברת מעורבות הרשות הפלסטינית בעניינם.

 

החמאס: "לא נוותר על הנשק"

 

בעוד ברשות עמלים על הבאתם לרצועה של חמושים "נייטרלים" מלבנון, הודיעו בכירי החמאס במהלך מסיבת עיתונאים שערכו בעזה כי הם נחושים לשמור על נשקם ועל פעילות הזרוע הצבאית של הארגון. עוד קראו הבכירים להכרה בינלאומית בתנועתם ולהוצאתה מרשימת ארגוני הטרור.

 

שר ההסברה הפלסטיני, נביל שעת', כינס גם הוא מסיבת עיתונאים במהלכה הבהיר כי "המשך השליטה של ישראל במרחב האווירי הפלסטיני והמחלוקות בין הצדדים בנושא המעברים, הופך את שחרורה של עזה לבלתי מלא".

 

עוד אמר שעת' כי ממידע שיש בידי הרשות הפלסטינית, עולה כי כל ההתנחלויות ברצועת עזה יפונו עד סוף החודש. לדבריו, לאחר הפינוי, ההתנחלות נצרים תהפוך לחלק מאזור הנמל של עזה ודוגית תהפוך לעיר פלסטינית חדשה.

 

כמו בכירים פלסטינים רבים לפניו, בהם גם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, ויושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס גם שעת' לירושלים ואמר כי "שמחתנו תושלם רק לאחר שתשוחרר כל האדמה הפלסטינית ובראשה בירתנו ירושלים המזרחית. עד אז 60% מהעם הפלסטיני החי בגדה ימשיך לחיות תחת כיבוש". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
תגבורת מלבנון. חמושים בעזה (ארכיון)
צילום: רויטרס
מבקר. זכי
מומלצים