שתף קטע נבחר

פנייה לאנאן: הכר ב"רשות היהודית בעזה"

היום בערב יכריזו בשירת הים על הקמת "הרשות היהודית העצמאית לחבל עזה". מעל 1,200 איש נרשמו להיות אזרחי הרשות, המבקשת להתנתק מישראל ולהישאר כאוטונומיה ברצועה. אריה יצחקי, העומד בראש היוזמה, אף פנה למזכ"ל האו"ם אנאן, שיכיר בגוף החדש, ולראש הממשלה שרון שיספק להם נשק

במינהלת קל"ע מתכוונים להכריז הערב (א') על "הרשות היהודית העצמאית לחבל עזה". אריה יצחקי מכפר ים יכריז על עצמו כמזכיר הזמני, עד לבחירות שתיערכנה בא' באלול. זאת תהיה יריית הפתיחה באחד הצעדים הקיצוניים ביותר שננקט עד כה על ידי אנשי הימין במאבק נגד תוכנית ההתנתקות.

 

לדברי יצחקי ואנשיו, שהכריזו מוקדם יותר השבוע על כוונתם, עומדים מאחריהם 1,218 אנשים שנרשמו להיות "אזרחים" ברשות העצמאית, המבקשת להתנתק מישראל ולהישאר בשטח רצועת עזה כשלטון אוטונומי.

 

שלשום שיגר יצחקי מכתב למזכ"ל האו"ם קופי אנאן, בו הוא מבקש את סיוע הארגון הבין לאומי והגנתו מפני פעולת ישראל "כנגד המתיישבים היהודים בחבל עזה". בין היתר ביקש יצחקי מאנאן, שיכיר בגוף החדש שעליו יוכרז במוצאי ט' באב על פי החוקים הבינלאומיים ועל פי אמנת ז'נבה הרביעית.

 

במקביל שיגר יצחקי מכתב ביום שישי אל ראש הממשלה אריאל שרון. במכתב הוא הצהיר על כוונת הגוף שהוא עומד בראשו להכריז עצמאות. הוא ביקש מראש הממשלה סיוע צבאי באמצעות כלי נשק שיימסרו למתיישבים, שיעדיפו להיוותר ברשות היהודית החדשה ברצועת עזה. גם במכתב זה פירט יצחקי את זכויות התושבים היהודים, כפי שנקבעו בחוק הבינלאומי.

  

במקביל לכוונת מינהלת קל"ע להכריז עצמאות, נוקטים גופים "כתומים" אחרים שורה של צעדי הכנה לקראת שבוע ההתנתקות שבפתח. יש"ע קראה לרבבות התומכים שהגיעו לכיכר רבין, להגיע באלפיהם לכיסופים.

 

הבית הלאומי נתן למסתננים הפוטנציאלים שורה של הנחיות, כיצד להונות את השלטונות ולהיכנס לרצועה, "כדי לעצור בגופם את הגירוש". בנוסף, הבית גם חילק מפות של 1:50,000 המשמשת לניווטים ותכנת צילומי לווין, אשר תאפשר למסתננים לאתר מסלולים עוקפי צה"ל.

 

בתוך גוש קטיף עצמו קיבלו התושבים - המתכוונים שלא להיענות לאולטימטום של הפינוי שיקבלו ביום שני - עצות לקראת "המצור שמתכוונת ממשלת ישראל להטיל עלינו לאחר תשעה באב". בין הייתר ניתנו שם הנחיות לאגירת מזון, אטימת חלונות ודלתות, הצטיידות בשלשלאות ואזיקים לכבילה עצמית אל רהיטי הבית ועוד.

 

עם זאת, במועצה האזורית חוף עזה ובמועצת יש"ע מוסיפים לדבוק בעמדה שאין לנקוט בכל צעד אלים כלפי המפנים, שוטרים וחיילים כאחד. שם מצדדים בהתנגדות פאסיבית בלבד לכוחות שיבואו. עם זאת, גם רשויות אלה מעודדות את המסתננים, שעל פי חשש כוחות הביטחון, עלולים להתנגד אקטיבית לתהליך הפינוי הפעיל, אשר יחל ביום רביעי הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רוני סופר
יצחקי.
צילום: רוני סופר
צילום: רויטרס
אנאן. ייחלץ לסייע?
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
שרון. ייתן נשק?
צילום: רויטרס
מומלצים