שתף קטע נבחר

ספר חדש: הכל על האסתטיקה של העור

בספרו "ויהי עור", שופך פרופ' רוני וולף עוד קצת אור על העור, ומפרט ברחבה על שלל הטיפולים מהסרת שיער בלייזר ועד בוטוקס, וגם: אלרגיה לאיפור, שיזוף, לחות ועוד

מה לא תעשו כדי למחוק את סימני הזמן? חברות הקוסמטיקה, מכוני הלייזר ומזריקי הבוטוקס הריחו מזמן את השוק הזה, שמגלגל בישראל מיליונים מידי שנה. אלא שתמימים רבים נופלים ברשת הפרסומים המבטיחים לכם להחזיר את הגלגל אחורה, גם כשאי אפשר. בספר החדש "ויהי עור" מדריך פרופ' רוני וולף, מבכירי רופאי העור על שלל טיפולי העור, ההתוויות, הסכנות, והאם הם באמת עוזרים.

 

הוא כרטיס הביקור שלנו, המראה לעולם החיצוני. כל קימטוט, כתם או זקיק שיער נותנים את אותותיהם עלינו. הטיפול בעור והמלחמה באותות הגיל המתקדם הפכו כבר מזמן לצורך יומיומי ולהרגל קבוע, והם עבור רבים כבר אינם בגדר מותרות שיכולים להרשות לעצמם רק הוואנביז או אנשי העשירון העליון.

 

קצת קשה לפתוח עיתון היום, מבלי לרפרף על שלל הפרסומות המבטיחות הסרת שיער לייזר לצמיתות. מעטים יודעים, כי הלייזר אינו מסיר את הלייזר בצמיתות, וכי תוצאות טובות מושגות לרוב רק לאחר 10 טיפולים ויותר של כאבי תופת. אחרים מופתעים לגלות שהשפעת הבוטוקס נעלמה כבר לאחר חודשיים, ועמה אלפי שקלים אותם שילשלתם לרופא המזריק.

 

אל רפואת העור הגיע פרופ' וולף לא במקרה. הוא סבל מפגם אסתטי מלידה, שתוקן. " שאיפת חיי הייתה לטפל בפגמים אסתטיים שגורמים לרגשי נחיתות באנשים" הוא מספר, "סברתי ואני עדיין סבור, שמי שהייתה לו בעיה יכול להבין טוב יותר מאחרים בעיות בתחום האסתטיקה. אחד כזה למשל, לעולם לא ישאל מטופל בתמיהה 'מה הכתם או הקמט הזה מפריעים לך, לא רואים אותו בכלל'. אחד כמוני מכיר את  ההרגשה כשהאדם המתבונן במראה מתרכז ראשית בפגם ובודק האם הוא מורגש".

 

מכאן הייתה הדרך קצרה לכתוב ספר. הראשון היה "אור על העור" בו הדריך וולף את הציבור כיצד לשפר את המראה ולהימנע משרלטנים שעלולים לסכן אותם. "השוק רווי בכאלה מכל הסוגים" אומר וולף, "אתה נכנס למכון, בלי להזכיר שמות, מוכרים לך קודם כל טיפול באור 5 טיפולים, אחר כך אתה מופנה לרופא שיחליט על פילינג. השוק פרוץ והיה צורך להסביר לציבור אלו שיטות קיימות, מה ניתן להשיג באמצעותן, במה כרוכה כל שיטה ובעיקר מה הם הסיכונים וכיצד ניתן למזער אותם".

 

המדריך אותו כתב וולף, נותן מבט מדעי על מגוון השיטות, לצד הבורות בה אנו נוטים ליפול בפח. הספר כולל תמונות צבעוניות של תוצאות הטיפולים השונים, פירוט היתרונות והחסרונות, טיפים, עצות והדרכים לבחור את הטיפול הנכון להעלמת כתמי הזמן. מומלץ לכל הפתיים, וגם לאלה שרוצים להיות קצת יותר צעירים - אבל באמת.

 

ויהי עור, פרופ' רוני וולף, הוצאת פוקוס, 200 עמודים, 79 שקלים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ויהי עור. מטפלים בסימני הגיל
עטיפת הספר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים