שתף קטע נבחר

גביע הטוטו: הפועל פ"ת - בית"ר ירושלים 1:2

קבוצתו החדשה של ארקדי גיידאמק עלתה ליתרון משער עצמי של זאב חיימוביץ', אבל יוסי שבחון והמחליף מוטי קקון עשו את המהפך והעניקו להפועל פ"ת שלוש נקודות ראשונות העונה במפעל. אוחנה: "מקווה שניראה אחרת בליגה". קקון: "הצדק ניצח". בסיום המשחק, שיחרר אוחנה את הבלמים זימוניץ' וסילגאדזה

ארקדי גיידאמק, הרוכש החדש של בית"ר ירושלים, דיבר כי קבוצתו החדשה תוכל להתמודד בעתיד עם צ'לסי. הערב (ש') בהרצליה הצהובים-שחורים של אלי אוחנה לא הצליחו להתמודד אפילו מול הפועל פתח תקווה וסיימו את משחקם השני בגביע הטוטו בהפסד 2:1.

 

 

בית"ר ספגה את הפסדה הראשון במפעל והיתה רחקוה מלהרשים, בעיקר בחוד ההתקפה. קבוצתו של רפי כהן, מנגד, השיגה שלוש נקודות ראשונות בגביע הטוטו והתכבדה לכבוש צמד שערים ראשון העונה, מרגליו של יוסי שבחון ומוטי קקון.

 

מהלך המשחק

 

הרכב הטלאים של הפועל פ"ת לא הפריע לחניכיו של רפי כהן להגיע להזדמנות הראשונה במשחק. עידן סרור בעט כבר בדקה הראשונה לקורה של איציק קורנפיין. בדקה התשיעית שוב היתה פ"ת קרובה לשער, אבל הבעיטה של אייל שן פגעה שוב בעמוד.


אלי אוחנה. יכול להיות מאוכזב (צילום: ראובן שוורץ)

 

בית"ר כמעט ולא הגיעה למצבים ליד שערו של רפי כהן, מנגד היה זה שוב סרור שהפריע להגנה הצהובה-שחורה. בדקה ה-34 בעט חלוץ פ"ת מתוך הרחבה, כדור מסוכן שקורנפיין הדף לקרן.

 

פתיחת המחצית השניה היתה שייכת לבית"ר ירושלים. בדקה ה-53 בעט ג'ף טוטואנה כדור שטוח מ-16 מטר, שפגע בזאב חיימוביץ', היטעה את רפי כהן ונכנס פנימה, 0:1 לבית"ר. 13 דקות מאוחר יותר הגביה סרור לתוך הרחבה, אבל יהודה דז'נשווילי נגח סמוך לקורה והחוצה.

 

בדקה ה-79 הצליחה פ"ת להשוות. דז'נשווילי מסר כדור עומק ליוסי שבחון, שמתוך הרחבה בעט מדויק לרשת, 1:1. דקה לסיום השלימו חניכיו של רפי כהן את המהפך: שבחון בעט כדור מ-20 מטר, קורנפיין הדף לקורה ועל הריבאונד השתלט קקון, שדחק מול שער חשוף פנימה, 1:2 לפ"ת.

 

"ניצחנו בצדק, היינו עדיפים מן הרגע הראשון", סיכם בסיום מאמן הפועל פ"ת, רפי כהן. "הבקשה של מוטי קקון לחזור לקבוצה הייתה כנה, אני שמח שהוא איתנו ושהוא מבקיע שערים. יש פה חבורה יוצאת מן הכלל של שחקנים צעירים".

 

החלוץ, מוטי קקון : "ההרגשה מצוינת, אין כמו להבקיע במשחק רשמי אחרי שנתיים. הצדק ניצח והכי חשוב שזה ייתן לנו ביטחון להמשך".

 

אוהדי בית"ר ירושלים זעמו בסיום על מגן פ"ת, מאיר בונפיטו, שלאחר שער השוויון של קבוצתו התגרה בהם, לטענתם. בונפיטו אמר בסיום : "רק חייכתי ואמרתי 'יש'. אני שמח שניצחנו".

 

מאמן בית"ר ירושלים, אלי אוחנה: "פתחנו רע מאוד וסיימנו רע מאוד, בתווך היה כדורגל שקול. לא שיחקנו ברמה גבוהה והגיע לנו להפסיד. היו לנו ארבעה שחקני התקפה חסרים ובגלל זה התעכבתי בחילופים, אני מקווה שניראה אחרת בליגה. לא הצלחנו להשתלט על מרכז השדה".

 

על הבעלים החדש של הקבוצה, ארקדי גיידאמק, אמר אוחנה: "תנו לעניינים להסתיים ולהיחתם, בינתיים שום דבר בקבוצה לא שונה מעבר לכותרות היפות".

 

איציק קורנפיין: "אנחנו לא משחקים מספיק טוב, אנחנו רוצים לרוץ ולאחר שנשתפר נרצה לרוץ כמה שיותר למעלה. אנחנו לא יודעים אם תהיה לרכישה של גיידאמק השפעה עוד העונה. ברור שאם זה יקרה, זה ייתן לנו שקט כלכלי ונוכל להתחזק בעוד שני שחקנים טובים".

 

הרכבים

 

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין; תומר חליבה, לבאן סילגדזה (מאוריסיו סראביה, 83), תומר בן יוסף, דוד אמסלם; סאשה זימונוביץ', מזואה אנסומבו, אופיר עזו, יואב זיו; ג'ף טוטואנה, ליאור אסולין.

 

הפועל פתח תקווה: רפי כהן; עמר מנסור, אנג'לו אליסטר, זאב חיימוביץ; מאיר בונפיטו; יהודה דג'נשווילי, עומר בוקסנבוים (יפתח הררי, 55), אייל שן (אלנתן סלמי, 71), יוסי שבחון; עידן סרור (דניאל היידמן, 79), טוטו תמוז (מוטי קקון, 68).

 

הבלמים זימוניץ' וסילגאדזה שוחררו מהקבוצה

 

לאחר ההפסד לפתח תקווה, החליט אוחנה לוותר על שירותיהם של הבלמים סאשה זימוניץ' הסרבי ולבאן סילגאדזה הגרוזיני, שנבחנו בקבוצה בימים האחרונים.

 

בבית"ר דחו את הטענות של כמה מאוהדי בית"ר על כך שהבעלים של הקבוצה מאיר פניג'ל, תקף אותם בתום המשחק. "לא היה ולא נברא" קבע יועץ התקשורת של בית"ר, ליאור מאי. "אוהדים קיללו ותקפו אותו, התגודדו סביבו וחלקם ירקו עליו. אחרי זה הם עוד מתלוננים במשטרה. זה מגוחך. אלו הם שני חוליגאנים שרק מוציאים שם רע לאוהדי בית"ר".

 

הבוקר (א') צפוי פניג'ל להכריז במסיבת עיתונאים רשמית על העברת 55 אחוזים ממניות הקבוצה לידיו של המיליארדר ארקדי גייאדמק. למרות עיסקת המכירה, המעבירה למעשה את השליטה לידי גאיידמק, ימשיכו פניג'ל, מאיר לוי וחיים שמע לנהל את הקבוצה, כפי שנכתב בזכרון הדברים בין הצדדים.

 

צילום וידאו: נדב בן סימון


פורסם לראשונה 20/08/2005 17:31

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
יוסי שבחון
צילום: ראובן שוורץ
צילום: טל שחר
ליאור אסולין
צילום: טל שחר
מומלצים