שתף קטע נבחר

בוש: "מחויבים לישראל, דורשים סוף לטרור"

בנאום במדינת יוּטה ציין הנשיא האמריקני את מחויבותו לישראל ולתהליך השלום. בתוך כך צפוי המשנה לראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, להיפגש ביום רביעי עם קונדוליזה רייס בוושינגטון

"אנחנו מחויבים להגן על הביטחון והרווחה של ידידתנו ובת-בריתנו ישראל. אנחנו דורשים סוף לטרור בכל צורה שהיא, כיוון שאנו יודעים שכל התקדמות לקראת שלום תלויה בסיום הטרור". כך אמר הערב (יום ב') נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, בנאום שנשא במדינת יוטה.

 

בוש ציין גם את הסיוע האמריקני לפלסטינים ואמר: "אנחנו עוזרים לפלסטינים להתכונן לממשל עצמי ולהביס את המחבלים שמתקיפים את ישראל. אנחנו מספקים 50 מיליון דולר כסיוע ישיר לפלסטינים לבניית שיכונים ושאר תשתיות בעזה.

 

דובר מחלקת המדינה, שון מקורמק, שיבח גם הוא את ישראל ואמר כי "כל מי שראה את התמונות בטלוויזיה של החיילים הישראלים והמתנחלים, יכול להבין את הקושי והכאב שנגרם לישראל. זה מבליט את הצעד האמיתי והנועז של ראש הממשלה שרון. שרון ואבו מאזן הפגינו מנהיגות מופתית ושיתוף הפעולה ירד מדרג המנהיגים למטה. שיתוף פעולה כזה בונה אמון בין שני הצדדים".

 

בעוד האמריקני מס' 1 ואנשיו מפיצים מחמאות וברכות לכל עבר, נראה כי גלגלי העגלה מתחילים לזוז מהר יותר גם במישור המדיני-מעשי. מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, הזמינה את ממלא-מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, להגיע לוושינגטון לסדרת דיונים בנושא הסיוע האמריקני לפיתוח הנגב והגליל. אולמרט צפוי להיפגש עם רייס כבר ביום רביעי הקרוב.

 

במקביל, נועד עוזרה של רייס לענייני המזרח התיכון, דיוויד וולש, עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הזקוק נואשות למזומנים האמריקנים על-מנת "לקנות שקט" ולפעול להגברת אחיזתו ברחוב הפלסטיני.

 

מייד לאחר ביקורו של אולמרט בוושינגטון, יגיעו לבירת ארה"ב המנכ"לים של משרדי ראש הממשלה ושר האוצר, אילן כהן ויוסי בכר, לדון בשאלות מקצועיות של צוות הכלכלנים של הממשל.

בביקור קודם של השניים בוושינגטון, שנערך לפני כחודש, הם הציגו את תוכניות ישראל לפיתוח הנגב והגליל בהיקף של  שני מיליארד דולר.

 

בין השאר הוצגה לאמריקנים תוכנית להכפלת אוכלוסיית הנגב והאמריקנים רוצים לוודא שההשקעה שלהם בה תישא פירות. הם רוצים לדעת כיצד ישראל מתכוונת לפתור את בעית תשתיות המים לתושבים העתידים וכיצד ישתתפו המגזרים הפרטים בבניית המרכזים העירונים החדשים.

 

בכל מקרה, תקציב ארה"ב לשנת 2006 כבר אושר ומכיל סעיף על הצמדת הסיוע המיוחד לישראל לאותה תוספת תקציב אותה יבקש הממשל עבור המלחמה בעיראק ובאפגניסטן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
שיבח. בוש ושרון (ארכיון)
צילום: איי אף פי
צילום: ישראל הדרי
בדרך לוושינגטון. אולמרט
צילום: ישראל הדרי
מומלצים