שתף קטע נבחר

נתניהו: שרון נטש את העקרונות, אני מתמודד

במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב האשים שר האוצר לשעבר: "האיש שקיבל את הקולות שלנו להנהיג את התנועה ברוח הליכוד, הפנה לנו עורף. את הבית שהוא סייע להקים הוא מאיים להרוס במו ידיו; אני למדתי מטעויות העבר, הסקתי מסקנות ואני מודיע על מועמדותי לראשות הליכוד". בנאום מהוקצע טען: "קיבלתי מדינה בלי ביטחון, החזרתי עם ביטחון, קיבלתי כלכלה קורסת והחזרתי כלכלה בריאה". חברי כנסת רבים הגיעו לתמוך בנתניהו, אך מסיבת העיתונאים הופרעה ע"י קריאות ביניים רמות ותיגרה שהתפתחה במקום

"למדתי מטעויות העבר, הסקתי מסקנות ואני מוכן", כך אמר ח"כ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים שכינס היום (ג'), בה תקף בחריפות את ראש הממשלה אריאל שרון, והכריז על מועמדותו לראשות הליכוד "ועל הרכבת ממשלה ברוח עקרונות הליכוד". במהלך מסיבת העיתונאים, פרצה מהומה, כאשר שני פעילים צעקו לעבר שר האוצר לשעבר. במקום נוצרה מהומה קלה עד אשר פונו בכוח הפעילים מהאולם.  

 

במסיבת עיתונאים שכינס בבית סוקולוב בתל אביב אמר נתניהו: "המדינה שלנו עומדת בפני אתגרים קשים בביטחון, במלחמה בשחיתות, באיחוי הקריעות 

 

שנפערו בעם. אני מאמין שרק תנועה אחת יכולה לעמוד באתגרים האלה - והיא הליכוד, אין אחרת. הליכוד הוא הבית שלי ושל כל מי שנמצא כאן. כל מי שהוא ליכודניק בלבו, במשנתו ובדרכו. אך כמו המדינה, גם הבית הזה עבר טלטלה".

 

על פי נתניהו, "האיש שקיבל את הקולות שלנו להנהיג את התנועה ברוח הליכוד, הפנה לנו עורף. שרון נטש את עקרונות הליכוד ובחר ללכת בדרך אחרת - בדרך השמאל. את הבית שהוא סייע להקים הוא מאיים להרוס במו ידיו. לכן אנו חייבים כולם להגן על הבית כי אין לנו בית אחר ולא יהיה לנו בית לעולם. הליכוד והמדינה זקוקים למנהיג שיפסיק לתת רוח גבית לטרור, שיעצור את השחיתות ויפעל לאחות את השסע בעם. הליכוד זקוק למנהיג שישקם את ההריסות ויוביל אותו לניצחון וינהיג את המדינה ברוח העקרונות שלנו, לכן אני מודיע על מועמדותי לראשות הליכוד.

 

על פי נתניהו, "צריך להחזיר לליכוד את העקרונות שאריאל שרון רמס ברגל גסה. ביטחון - ללא פשרות, בידי צה"ל בלבד. שנית - שום ויתור ללא תמורה. ואני מוסיף תנאי שלישי - משאל עם לפני כל הכרעה טריטוריאלית".

 

נתניהו המשיך בביקורת החריפה על ראש הממשלה ותוכנית ההתנתקות: "אין דבר כזה ויתורים חינם, אין דבר כזה להפקיר את הביטחון. שמרנו על הביטחון, היינו מוכנים לסלק את ההסכמים מדודים, לקבל משהו. זה הקו שהליכוד הוביל - קו שפוי, לאומי, אחראי. זה הקו שהובלתי כרה"מ. לצערי אריאל שרון הולך בדרך הפוכה. הוא הולך בקו של נסיגות ללא תמורה, קו של עקירת יישובים והפיכת אלפי יהודים לפליטים בארצם. ואת כל זה הוא עושה תוך הפרה בוטה של עקרונות הליכוד.

 

"שרון נתן, נתן ונתן, הפלסטינים קיבלו וקיבלו, ומה אנחנו קיבלנו? כלום. להיפך, רצועת עזה הופכת לבסיס של החמאס ואל קאעידה".

 

לדברי נתניהו, "בעבר כבר הוכחתי את יכולתי לנהל מו"מ תקיף מול הפלסטינים. קבעתי עקרון מוכר לכם - עקרון ההדדיות. יתנו - יקבלו, לא יתנו - לא יקבלו.

זה היה העקרון שקבעתי ועמדתי בו. אני ערכתי הסכם שנקרא הסכם אוסלו. לפי ההסכם הזה, הפלסטינים לא היו אמורים לקבל ללא הדדיות וללא תנאי, 96% מהשטח. ואני הפסקתי על ידי עמידה על ההדדיות, את הריצה המטורפת לקווי 67, את הויתורים הסיטונאים על שטחי ארץ ישראל".

 

נתניהו התייחס לתקופת כהונתו כשר אוצר: "לפני שנתיים וחצי קרא לי שרון להציל את הכלכלה, היה צריך פה הרבה אומץ להנהיג רפורמות ולעמוד מול גופים גדולים. הנהגנו רפורמות אמיצות והחזרנו את המשק למסלול של צמיחה ולמסלול של שיגשוג. המשק הזה עכשיו הוא במקום השני בעולם אחרי שהוא היה במקום האחרון. היסודות שהענקנו מבטיחים שכל אזרחי המדינה ייהנו מפירות הצמיחה".

 

נתניהו גם תקף את שרון על האיומים שהשמיעו מקורביו בפילוג הליכוד: "המפתח לדמוקרטיה הוא לא שהמנצח מקבל את הכרעת הרוב. המפתח הוא שהמפסיד מקבל את הכרעת הרוב. זו מהות הדמוקרטיה. ככה נהגתי כשהתמודדתי מול אריאל שרון. הפסדתי, קיבלתי את דין הבוחר. אריק, הגיע הזמן שתפסיק לברוח מהבוחר. תתחייב, כפי שאני מבקש ממך, לכבד את ההכרעה של רוב חברי התנועה, זו הדמוקרטיה אריק. הגיע הזמן שתכבד אותה".

 

גם מקומן של ההאשמות בשחיתות לא נפקד: "בשנים האחרונות יש הידרדרות איומה במדינה. וההידרדרות הזו מתבטאת גם בכך שהבנק העולמי מדווח לנו בפעם הראשונה שמדינת ישראל צונחת לשפל של שחיתות. אנחנו המדינה השנייה הכי מושחתת במערב. על אף אחד הבנק העולמי לא כתב את זה, לא על הממשלה שלי, לא של רבין, לא של בגין ולא של אף אחד. ואם נמשיך ככה נגיע מהר למספר 1".

 

דוד לוי, רובי ריבלין ושרנסקי הגיעו לתמוך

 

נתניהו, התקבל במחיאות כפיים סוערות על-ידי פעילי ליכוד הוזמנו למסיבת העיתונאים שכינס בבית סוקולוב בתל אביב, כשלצידיו ח"כים רבים וראשי ערים. נציגים מטעם כלי תקשורת רבים מהארץ ומהעולם הגיעו לסקר את מסיבת העיתונאים.

 

חברי הכנסת שהגיעו לתמוך בנתניהו: יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, יובל שטייניץ, מיכאל גורולובסקי, יולי אדלשטיין, דוד לוי, איוב קרא, גלעד ארדן, נעמי בלומנטל, אהוד

יתום ומיכאל רצון. גם השר לשעבר נתן שרנסקי נכח במסיבת העיתונאים.

 

שעות לפני מסיבת העיתונאים, אמר שר האוצר, אהוד אולמרט, במסיבת עיתונאים שכינס במשרד האוצר, על נתניהו: "הוא לא איש ראוי, לא מוסרית ולא מבחינת היכולות האישיות שלו. זה הוכח בעבר, ואני מקווה שלא נצטרך להיווכח בכך שוב".

  

אולמרט נשאל: "האם אתה שותף לדעתו של ראש הממשלה באשר להיעדר כישוריו של נתניהו להיות ראש ממשלה?" והשיב: "אני שותף מלא להערכותיו של ראש הממשלה על חוסר יכולתו של נתניהו להיות ראש ממשלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
נתניהו. מודיע על מועמדותי
צילום: ירון ברנר
צילום: אלכס קולומויסקי
שרנסקי. התייצב
צילום: אלכס קולומויסקי
צילום: ערוץ הכנסת
לצד נתניהו. דוד לוי
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים