שתף קטע נבחר

BrainPOP: מובי וטים עושים עלייה

למרות הבדלי המנטליות בין ילדי ישראל לאלו האמריקניים, בכל זאת יש להם משהו משותף: הם לא אוהבים שיעורי בית. הגירסה העברית ל-BrainPOP, אתר אמריקני ותיק המשמש ככלי עזר לימודי, מתכוונת לשנות זאת

אתר הלימוד BrainPOP הושק בארה"ב ב-1999, וכעת, עם פרוץ שנת הלימודים החדשה, החלה לפעול השלוחה הישראלית שלו, בתקווה לכבוש את השוק המקומי.

 

30% מבתי הספר בארה"ב, רובם ככולם בתי ספר פרטיים אמידים, רכשו מנוי לאתר, ומאז השקתו הוא זכה בעשרות פרסים מטעם כלי תקשורת וגופים חינוכיים בארה"ב. על פי BrainPOP ישראל, מיליוני ילדים, מורים והורים גולשים בו מדי יום, ומגלים מהם MP3, כריות אוויר, גלי צונאמי, פוטוסינתזה, גירוש ספרד, בריונות, דרכי השתן, איידס, מצולעים, שברים ועוד.

 

בעקבות הצלחתו של הפרויקט בחו"ל, החליט מייסדו, ד"ר אברהם כדר, לתרום את הפרויקט לקהל דובר עברית,
תוך הקפדה על התאמתו לתכנית הלימודים הישראלית של ילדים ונוער עד כיתה ח' (אחר כך, מסבירים אנשי החברה, הסרטים המצוירים כבר נראים קצת ילדותיים מדי).

 

הלימוד באתר מתבסס על סרטוני אנימציה, בהם מככבות שתי דמויות ראשיות: מובי וטים (שבארץ מכונה תום), נער ורובוט שבארה"ב, כך טוענות השמועות, מהווים מעין גירסה לואו טקית של התינוק של במבה. בגירסה האנגלית תמצאו גם את קאסי וריטה, שבארץ הוחלפו על ידי "חוכמולוגים", וכולם יחדיו מזמינים אתכם לכתוב אליהם דואר עם שאלות, הערות ותגובות. 

 

מאות סרטונים במגוון נושאים

 

מאות סרטוני האנימציה החביבים שכלולים באתר עוסקים במגוון נושאים, כמו מדע, טכנולוגיה, בריאות, מדעי החברה, אנגלית ועוד, שתפקידם ליצור חווית לימודים יוצאת דופן ומהנה הן לצעירים והן למבוגרים.

 

"הסרטונים", מסבירים בחברה, "משמשים לגירוי, להעשרה ולהמחשת נושאים מתוך תוכנית הלימודים, וכן מיועדים לחזרה על החומר הנלמד בכיתה בדרך מהנה". חייבים להודות שיש בזה משהו.

 

באתר קיימים כרגע כ-200 סרטונים, כאשר בכל שבוע מתווספים מדריכים נוספים, לרבות סרטונים בעלי תוכן ישראלי מקורי. אך לא מדובר רק בצפיה פסיבית: כל סרטון מלווה בחידון, דפי הפעלות וניסויים, ובאתר יציעו בקרוב גם חוברות עבודה וירטואליות וסיוע בשיעורי הבית. גישה זו, הם מקווים, תאפשר "לחוות את הנאת הלימוד מבלי תחושת המועקה של שיעורי הבית",

 

הכל ממומן מכיסו של המייסד

 

ד"ר כדר, מייסד ובעל החברה, הוא רופא ילדים שחי כיום בארה"ב, ויצר את האתר על מנת לסייע לבנו להתמודד עם חומר הלימוד מחוץ לכיתה. הזרוע הישראלית מנוהלת על ידי אביעד סגל, שעסק בעבר בתחום התוכן האינטראקטיבי, וההיבט החינוכי נמצא באחריותה של ד"ר אתי כוכבי, מנהלת פדגוגית ואשת חינוך בעלת רקורד עשיר.

 

כל המידע שבאתר זמין כרגע בחינם (אך מחייב הרשמה קצרה), ויישאר כך עד נובמבר, אז ייסגר למנויים בלבד, כאשר עלות המנוי החודשי תעמוד על 20 שקלים. "מדובר בעלות סמלית", אומרים ב-BrainPOP, בתוך שהם מדגישים כי אין להם מטרות רווח וכל הפעילות ממומנת מכיסו של ד"ר כדר.

 

אז למה בכל זאת לגבות תשלום? "כדי ליצור מחויבות בקרב קהל קבוע. אנחנו מתכוונים לתרום מנויים לילדים בשדרות ובמקומות אחרים, שבהם לא יכולים לשלם. בסך הכל זה חוזר חזרה לקהילה", הסבירו.

 

התכנים באתר משעשעים למדי, גם סתם חובבי ידע כללי וחידונים (כל חידון מלווה גם באפשרות לעיין בתשובות הנכונות ולראות במה טעיתם) ייהנו מהם, בעיקר לאור העובדה שמדובר באנימציה ידידותית, מבנה צבעוני ומלבב ושלל פעילויות מעניינות. (רוני שני)

 

____________________________________________________

אפשר לשלוח המלצות על אתרים לכתובת computers@y-i.co.il . רצוי למסור מידע מפורט ככל שניתן על האתר, מועד הקמתו, תכניו ומהותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מובי ותום. האם יצליחו לשבות את לב הילדים?
מומלצים