שתף קטע נבחר

גרעין צבר: "הג'יפים והקולג' הפסידו, הציונות ניצחה"

בזמן שבצה"ל מודאגים משחיקה בגיוס, יש עשרות בני נוער המתגוררים בחו"ל - ובאו במיוחד כדי להתגייס. "דחפו אותי בשדה התעופה, כמעט דרסו אותי בכביש, אבל אחרי 41 יום בישראל הבנתי כמה אני רוצה להיות כאן", סיפר אסף שהגיע מטקסס

הם חיו חיים ללא דאגות בארצות הברית, קנדה ואפילו שוויץ, חלקם התקבלו כבר לקולג', ההורים אפילו כבר רכשו להם ג'יפים - אבל הם עזבו הכל והגיעו לישראל רק בשביל דבר אחד: להתגייס לשורות צה"ל.

 

"דחפו אותי בשדה התעופה, כמעט דרסו אותי בכביש, בהתחלה שאלתי מה אני עושה כאן, אבל אחרי 41 יום בישראל הבנתי כמה אני רוצה להיות כאן", סיפר אסף שהגיע מטקסס. שר הביטחון שאול מופז שפגש היום (ד') 93 בני נוער מגרעין "צבר", לא הפסיק להחמיא להם: "אין מעשה ציוני וגדול יותר ממה שאתם עושים", אמר להם.

 

בזמן שבצה"ל מודאגים משחיקה בגיוס, מצעירות שבוחרות להצהיר כי הן דתיות ומצעירים שמעדיפים להוציא פטור אצל הקב"ן, יש כמה עשרות בני נוער שלא היו בישראל שנים, חלקם אפילו לא נולדו כאן - אבל בשבוע הבא הם יקבלו מדי צה"ל ויתפזרו בין היחידות השונות.

 


"אין מעשה ציוני וגדול יותר" החמיא מופז לצעירים (צילום: חנן גרינברג) 

 

הבנים ישובצו ברובם בגדודים קרביים, הבנות בתפקידי הדרכה ולחימה. צה"ל, יחד עם תנועת הצופים, הקים את גרעין צבר כבר לפני 15 שנה. עד כה התגייסו לצה"ל במסגרתו כ-800 צעירים. 70% מהם נותרו בישראל גם לאחר שפשטו את מדיהם, שליש מהם אף הביאו לכאן את בני המשפחה.

 

הצעירים, כולם בחולצות לבנות וכובעים תואמים, נרגשים מגודל המעמד. אריאל סילברמן, שהגיע לארץ מוונצואלה, סיפר על הקושי בעזיבת המשפחה. חברתו שהגיעה משוויץ הכריזה: "אמא שלי לא עשתה צבא בארץ, אז אני מתגייסת גם בשבילה". בתנועת הצופים ובצה"ל מספרים על מחזות קורעי לב בארה"ב ובמקומות מגוריהם של הצעירים. "היו הורים שניסו למנוע מהילדים להגיע לכאן, קנו להם ג'יפים, רשמו אותם לקולג', כל דבר, אבל בסוף הציונות ניצחה", אמרו.

 

גם מופז לא הפסיק לשבח את מי שיהיו רק בעוד ימים ספורים חיילי צה"ל. "אתם מהווים גשר בין יהדות העולם למדינת ישראל", אמר להם, "זאת תהיה תרומה כפולה ומכופלת אם תישארו כאן לאחר השירות. אתם אמיצים".

 

השנה שבר גרעין "צבר" שיא, והביא מספר גדול במיוחד של צעירים: 93 במספר, שהתפזרו בין שלושה קיבוצים: מעוז חיים, רמת השופט ויפתח. על קליטתם בארץ

וחיבורם לצה"ל מנצח אל"מ זאב שרוני מחיל החינוך, יחד עם רס"ן מושיק אביב. השניים מצמידים לצעירים מחו"ל חיילים שיסייעו להם להבין את המציאות בארץ, את התפקידים בצה"ל ולתת מענה לכל שאלה: "בעבור רובם זאת החלטה לא קלה להתנתק מהמשפחה, מהבית החם, מהפינוקים ולהגיע לכאן על מנת להתגייס לצה"ל", אומרים בחיל החינוך.

 

היום נערך לצעירים טקס במעמד שר הביטחון שאול מופז. לפניו שוחח עם הצעירים אביגדור קהלני, ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון. "בטח שואלים אתכם איפה הדפיקה שלכם, למה אתם צריכים לעשות טירונות בשמש, לאכול אבק, לשמור על הגבולות ולקבל פקודות מאדם שצעיר מכם רק בכמה חודשים. אבל אתם יודעים את התשובה, אתם מלאי מוטיבציה", אמר קהלני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חנן גריבנרג
מופז בפני חברי הגרעין
צילום: חנן גריבנרג
צילום: חנן גריבנרג
אסף. "הבנתי כמה אני רוצה להיות כאן"
צילום: חנן גריבנרג
מומלצים