שתף קטע נבחר

טלנובלה על הבמה

בעתיד הקרוב לא תתפסו אותו משחק בטלנובלות, אבל בימים אלה אוהד קנולר ("יוסי וג'אגר") מגלם כוכב טלנובלה בהצגה חדשה שתעלה במסגרת פסטיבל "פותחים מסך" בבית ליסין

ארבע שנים אחרי שסיים את לימודיו בסטודיו של ניסן נתיב, אוהד קנולר הוא שחקן מחוזר עם רזומה שמכיל את כל מה שצריך: הפקות בפרינג', דרמות טלוויזיה מדוברות ובראשן "יוסי וג'אגר" שהפכה אותו לאייטם לוהט, סדרות מעוררות באזזז כמו "אהבה זה כואב", סרטים והתברגות ללהקת השחקנים של תיאטרון "החאן", אותה עזב לפני כשנה. בימים אלה מצטלם קנולר לתפקיד ראשי בסרטו של הבמאי איתן פוקס, "הבועה", והחל מסוף השבוע הוא מגלם כוכב טלנובלות מקומי בהצגה "בשידור חי" שמציג במסגרת פסטיבל "פותחים מסך" לעידוד במאים צעירים בבית ליסין.

 

גיבורי המחזה, שכתבה דפנה אנגל ומביימת בת זוגו לחיים של קנולר, נועה רבן, הם סיסו המכוער שמאוהב בפאני, זמרת במועדון לילה שחולמת להיות כוכבת. להגשמת החלום משדל סיסו את אחיינו, עסקן בשוק האפור, להפעיל לחץ פיזי מתון על כוכב הטלנובלות אדי גבע לשלב את פאני במשדר יום העצמאות בהנחייתו. מכאן ואילך הכל מסתבך.

 

"העולם הזה שאנחנו מדברים עליו בהצגה קיים. אני לא מכיר אותו באופן אישי מכיוון שזו לא בדיוק סוג הטלוויזיה שאני עושה. אני מאוד רחוק ממשדרי יום העצמאות ולא יצא לי לעבוד עם כוכבים מסוגו של אדי גבע", אומר קנולר, "אדי הוא סטאר ענק מהסוג שאין בארץ. נגיד שיעל בר זוהר היא הדבר האמיתי, אז הוא יותר מזה. הוא תופס מעצמו כוכב ובזה בעצם מתעסק המחזה – בשאלה עד כמה שחקן טלנובלות ישראלית יכול באמת להיות כוכב, וכמה מזה הוא פיקציה שהוא שבוי בתוכה?"

 

איך אתה תופס את מושג הכוכבות?

 

"יש משהו בסיטואציה הזו של אדם ששבוי בתוך כוכבות פיקטיבית שמאוד נוגע ללב, ואת זה אני מנסה להביא לידי ביטוי. לא הלכתי לכיוונים של הנחיות טקסים ונוצץ כי אני לא מרגיש שייך לשם. זה נראה לי לא אמיתי, מזויף ומגוחך. אני מכיר לא מעט כוכבים גדולים בארץ שיודעים שזה מגוחך. הם לא באמת חיים את זה. אני לא חושב שצביקה הדר או יהודה לוי מתנהגים בחיי היומיומיים בפוזה לא מודעת. אם אתה מתחיל להאמין לבולשיט של עצמך, קרי שאתה באמת כוכב, בטח ובטח בישראל שאין בזה שום סממנים של סטטוס אמיתי, אתה עלול לגמור רע מאוד. ההצגה מתכתבת עם המציאות הזו שבה ילדים רוצים להיות מפורסמים כשהם יהיו גדולים".

 

היית עושה טלנובלות?

 

"אין לי החלטה אידיאולוגית בעניין. לא הייתי רוצה לעשות טלנובלות בתקופה הקרובה כי אני לא מרגיש שאני יכול לעשות את זה טוב. שיטת העבודה הרבה יותר מהירה מבתיאטרון או בקולנוע. בטלנובלה מפיקים פרק ביום, ואני לא רואה את עצמי עושה את זה. אני לא רוצה להתפשר על איכות הדברים שאני עושה, ואם יש בי חשש שסוג העבודה יגרום לי להתפשר, אני מעדיף לא להיכנס לזה. יכול להיות שאם הייתי רעב ללחם ולא היתה לי עבודה הייתי בודק, אבל כל עוד אני לא חייב בשביל להתקיים, אני אבחר קודם את מה שאני באמת רוצה ואוהב לעשות".

 

עד לאחרונה היית בלהקת השחקנים של תיאטרון החאן והחלטת לעזוב. היה צפוף מדי?

 

"היה משהו מאוד כובל בעבודה בחאן. כשאתה עובד בחאן אתה עובד רק בחאן. מאז שעזבתי אני עושה המון ומרגיש שמאוד התפתחתי – כתבתי את 'גיבור מעמד הפועלים' שהציג בפסטיבל תיאטרון קצר, צילמתי את 'אפידורל' בלווין ואת הסרט 'ברונו מאוהב' ועכשיו אני מצטלם לתפקיד ראשי בסרט החדש של איתן פוקס, שזו הפעם השנייה שאנחנו עובדים יחד אחרי 'יוסי וג'אגר' ומאוד נחמד לי לחזור לשם. כל אלה הם דברים שהייתי צריך לוותר עליהם בשביל להמשיך ולשחק בחאן".

 

שיחקת ברפרטוארי ובפרינג', בקולנוע ובטלוויזיה. מאוד תזזיתי.

 

"שינוי מאפשר לי להתפתח ולגעת בכל פעם במקום אחר שאותו אני רוצה לשפר וממנו אני חושב שאני יכול לצמוח. אני משתנה כל הזמן והשינוי מוליד צורך בדברים חדשים שבהם אני מוצא עניין".

 

את ההצגה ביימה בת הזוג שלך, נועה, וזו בעצם הפעם הרביעית שאתם משתפים פעולה בהפקות תיאטרון. מפרה לערבב בין חיים לבמה?

 

"אנחנו עובדים טוב ביחד אולי מפני שאין לנו בעיית אגו. אנחנו לא יוצרים ביחד, גם לא ב'גיבור מעמד הפועלים' שאני כתבתי והיא ביימה כל אחד עשה בשלו. אנחנו נוכחים ויש התייעצויות, אבל אנחנו לא מתערבבים יש הפרדה. בדיאלוג בין שחקן לבמאי יכולים להיות ריבים, ואני חייב לומר שעם נועה אני רב הרבה פחות מאשר עם במאים אחרים שעבדתי איתם. קודם כל מפני שידוע לי שהיא אוהבת אותי וזו לעתים קרובות הסיבה העיקרית לריבים בין שחקנים לבימאים – הצורך באישור לאהבה. הכי נוח לעבוד כשאתה יודע שאוהבים אותך, סומכים עליך וחושבים שאתה מעולה ואלו תחושות שנועה מעבירה לי ביומיום. את שואלת על הפריה, זה ידוע שהתוצאות הטובות ביותר שבמאי יכול לקבל הן כשהוא אוהב את השחקנים שלו. זו לא המצאה שלי, זה סטניסלבסקי אמר, שאהבה לחומר שבו אתה עוסק ולאנשים איתם אתה עובד היא היסוד החשוב ביותר להצלחה. כשיש אהבה אתה מגיע למקומות הכי יפים והכי מלאי השראה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוסי וג'אגר. קנולר עם יהודה לוי
לאתר ההטבות
מומלצים