שתף קטע נבחר

שנה חדשה - שיראז חדש

שגיא קופר מספר על יקבי רקנאטי ועל השיראז החדש שלהם שהושק לכבוד השנה החדשה ומציג סיורי כרמים ויקבים שעורך משרד התיירות של בורדו

לראשונה מרקנאטי - שיראז

 

אתר יינות ישראל בישר בסוף השבוע שעבר על כך שהסכסוך הארוך מאוד ביקב רקנאטי הסתיים. "איש העסקים לני רקנאטי, אחד מבעלי היקב, קנה את מניות שותפיו העיקריים (דר' משה ודר' שלומי בן ארי) ביקבי "רקנאטי" ומחזיק כעת ב- 82.5% ממניות החברה", הודיע האתר.

 

טוב הדבר ליקבי רקנאטי, כיון שהסכסוך הזה באמת פגע בתדמית היקב, וגרם לכך שהוא לא בהכרח מיצה את הפוטנציאל שהיה לו בשוק בישראל. כיום, אפילו עם כל הבעיות שהיו לו, רבים מסכימים ש רקנאטי הולך ומתבסס היטב בין היקבים הישראליים המובילים, עם טווח יינות שמתאימים (כמעט) לכל כיס.

 

השיראז החדש – בציר 2003 - של רקנאטי זכה לאחרונה במדליית ארד בתחרות הבינלאומית 2005 IWSC הלונדונית, אחת מהתחרויות היותר משמעותיות בעולם היין וזה אכן יין מעניין ואיכותי. ענבי השיראז של היין שלפנינו באים משלושה מקורות: סביבות מנרה, עמק האלה ועמק יזרעאל. האזור האחרון עשוי להפתיע אתכם, אבל כן, הכרמים הם של מרחביה, המושב שבעמק. בנוסף, הוציא עכשיו היקב שני יינות מסדרת הריזרב שלו: קברנה סוביניון 2002 ומרלו 2002, יינות טובים, אבל כאלה שמתאימים לשתיה עכשוית.

 

  • רקנאטי שיראז 2003 - יין בעל צבע עמוק, כהה, מבריק ויפה, בעל שולים סגלגלים. באף יש עץ מאוד מודגש (12 חודש בחביות) ופירות כהים וקצת חייתיות. בפה טאנינים בינוניים, יובש טוב ותיבול מעניין. סיומת בינונית, עם מעט מרירות. יתאים לארוחה חורפית מתובלת ולגבינות חריפות. אם אתם אוהבים את הזן, אולי תרצו לשמור כמה בקבוקים לשנתיים – שלוש הבאות. בהתחשב במצבו הסגור מעט עכשיו, הוא בהחלט עשוי להשביח. מחיר מומלץ לצרכן: 52 שקל. יחד עם הפטיט סירה - זינפנדל (ריזרב) שהיקב הוציא לא מזמן, יש כאן שני יינות בהחלט ראויים לציון, במיוחד בתמחיר הקיים.

 

נוסעים לצרפת בחגים?

 

למה שלא תנצלו את ההזדמנות הבאה כדי להעשיר את החיך שלכם או את מרתף היינות שלכם?

 

בורדו בצרות, כידוע, ושועי הגדות (זו שלהם, ההיא גם כן), לא בדיוק מצליחים למכור את המלאים במרתפים. עד כדי כך העניינים יגעים שם, שאפילו השאטואים הגדולים יוצאים במבצעי "ביקורים ביקב", והעיר בורדו עצמה נרתמת למאמץ המלחמתי.

 

למי שלא ממש זוכר את המספרים, שטחי הכרמים בבורדו – על 57 האפלסיונים שלה – מגיעים למשהו כמו 425,000 דונם. רציתי לכתוב "לשם השוואה", אבל אי אפשר להשוות. אנחנו קטנים מדי. מכל הכרמים האלה, שרבים מהם נעקרים מדי שנה, מפיקים יין שחלקו הגדול איכותי, אבל חלקו הגדול האחר הוא בינוני מינוס. למעשה, חוסר השיוויון הזה בין תדמית למציאות, הוא אולי זה שעורר את הויכוח הגדול בשאלת ערכם של האפלסיונים. הדברים נכונים, אגב, גם באיטליה ולא מעט גם במקומות אחרים.

 

לעצם העניין, משרד התיירות של בורדו מארגן סיורי כרמים ויקבים במועדים קבועים ובשעות קבועות עד לתאריך 31 באוקטובר, וחלק מההצעות יהיו תקפות למשך שארית השנה. בנוסף, יש חבילות תיור ולינה במחירים מאוד אטרקטיביים, כך שאם באמת התכוונתן לסייר בסביבה – זאת אופציה.

 

דוגמאות?

 

קחו למשל את הסיור לסט. אמיליון, שכולל ביקור ב- Château Angélus, אחד היקבים היותר מוערכים ובהחלט מהמובילים. דוגמא אחרת היא האפשרות לבקר באופן מאורגן בתשעה יקבים אחרים מרשימת 1855, בינהם יקבים שסווגו 2-3, אבל גם 4 ו-5. כמה שמות מעניינים מהרשימה הזאת הם Château Rauzan-Ségla (מרגו), Château Pontet Canet (פויאק), Château Lascombes (מרגו), Château Lagrange (סט. ג'וליאן), Ducru-Beaucaillou (סט. ג'וליאן) ועוד.

פרטים נוספים, זמנים ומחירים, אפשר למצוא באתר של לשכת התיירות של בורדו:

 

בנוסף על כך, בתוקף לכל השנה, הן חבילות הביקור והלינה: חבילות שכוללות שני לילות במלון עם ארוחת בוקר, שני סיורים בבורדו וביקור ביקב, כולל טעימות. בנוסף, כרטיס חינם למונומנטים העיקריים ולמוזיאונים, כרטיס נסיעה חינם בתחבורה הציבורית, בקבוק יין ומזכרת. אם אתן לנים במלון 2 כוכבים, כל העניין הזה יעלה לכם 82 יורו לאדם.

 

 

ואם אנחנו כבר בענייני צרפת ובורדו, מדוע שלא נסיים ביין צרפתי טוב מגראב?

 

גראב – graves – פרושו בצרפתית חצץ, והשם מרמז על טיבה של הקרקע במחוז, שנמצא בחלק הדרומי של המדוק מהצד "השני" של בורדו העיר. האזור מאופיין יותר בכרמים קטנים, מחולקים יותר מאשר במדוק. היינות רכים, אדמתיים מיינות מדוק אבל לא פחות טובים. השאטו המוביל בגראב – הוט בריון – עושה יינות לא רעים בכלל, בלשון המעטה.

היין עליו מדובר הוא של Chateau Grand Bourdieu, שאולי מוכר יותר בזכות היינות הלבנים שלו (חלק גדול מיינות גראב הם לבנים – סוביניון בלאן וסמיון). זהו מותג של אחד מהיקבים המעניינים של הגראב שנקרא Vieux Château Gaubert. זהו יקב צעיר יחסית, שהוקם על ידי דומיניק הברלאן, בן למשפחת כורמים שקנה את שאטו גובר, שיפץ והחיה אותו. הכרמים הם כרמי מרלו וקברנה סוביניון. ליקב שתי סדרות – פרסטיז' וגראנד בורדיו. היין שלפנינו הוא מסדרת הפרסטיז'. בלנד של 60% מרלו ו- 40% קברנה סוביניון, שיושן שנה בחביות צרפתיות חדשות.

 

Chateau Grand Bourdieu 2001 - יין אדום צלול, שקוף. אף טוב מאוד, מאוד מפתה, עם ליקוריץ ותבלינים, שנשמר יפה בכוס ומספק הנאה לזמן רב. בפה היין מאוזן, נעים לשתיה ובעל סיומת ארוכה. 12.5% אלכוהול. מחיר מומלץ לצרכן: 85 שקל. יופי של יין, ממש לקנות ארגז (אם יש...). יבואן: מינקול Best Wines, ברחוב מטלון בתל אביב. יש לתאם מראש את הביקור, כיון שלמעשה מדובר בחנות סיטונאית (רכישה בהתאם). הטלפון של מינקול-בסט וויינס הוא 03-6874616.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים