שתף קטע נבחר

השרים "נעלמו" מהוועדה לענייני התנתקות

ההתנתקות כבר נשכחה? מבין תשעה שרים החברים בוועדה לענייני התנתקות, הגיע לדיון רק השר פינס. שרון אמר בציניות: "היו שרים שלחצו להצטרף, ועכשיו בא רק פינס? הם בטח עסוקים". שרון ופינס הצביעו, אך לא הגיעו לתמימות דעים. בדיון התברר גם שהיועץ המשפטי קבע שבניגוד להחלטת הממשלה, קיימת בעיה חוקית לקזז את עלויות השהות במלון מהפיצויים למפונים

כבר לא מתעניינים בהתנתקות? רק שר אחד בלבד מבין תשעה הגיע היום (ד') לדיון בוועדת השרים לענייני התנתקות, השר אופיר פינס.

 

ראש הממשלה, החבר בעצמו בוועדה, מתח ביקורת חריפה על היעדרות רוב השרים ואמר בציניות: "מוזר שהיו עוד חברים שלחצו להצטרף, ועכשיו רק שר הפנים מגיע". שרון הוסיף: "כנראה שכולם עסוקים באירועי הימים האחרונים".

 

בוועדה חברים מלבד שרון ופינס גם שר הביטחון, שאול מופז, ממלא מקום שר האוצר, אהוד אולמרט, המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, שרת המשפטים ציפי לבני, שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, שר החקלאות, ישראל כץ, השר לאיכות הסביבה, שלום שמחון והשר מתן וילנאי.

 

בישיבה היו בכל זאת הצבעות, בהשתתפות שרון ופינס, אך בגלל חילוקי דעות בין השניים, חלק מהנושאים הועברו ליום א'. 

 

מנכ"ל משרד רה"מ אמר בדיון כי כל אלה ששוהים כיום בבתי מלון מקבלים שכר דירה, זאת על פי חוק. החוק עליו הוחלט בכנסת קבע שהמפונים יקבלו שכר דירה בין אם שכרו דירה או לא.

 

אולם בדיון התברר גם שהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר למשרד רה"מ שקיימת בעיה חוקית לקזז את עלויות המלון מהפיצויים למפונים. זאת למרות החלטת הממשלה לקזז את הכסף למי שלא יעזוב את בית המלון. בנוסף דווח בישיבה כי  ליתד יעברו 55 משפחות מעצמונה, וליבול יעברו 70 משפחות מנצרים.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
שרון. "כנראה שכולם עסוקים"
צילום: איי פי
צילום: גבי מנשה
פינס. חילוקי דעות
צילום: גבי מנשה
מומלצים